Gå til innhold

Zyrtec og alkohol

Tusseline

Anbefalte innlegg

Skal ut i morgen, og har hørt at zyrtec før alkoholinntak skal lette på bivirkningene dager derpå. Har baret et spørmsmål ang. det, jeg. Etter mine kunnskaper, kan det være skadelig å kombinere alkohol og medikamenter sammen, eller er jeg helt ute å kjører nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moonshadow

Hører mange som sier det skal funke, funker ikke til meg, men jeg tror ikke det er noe galt å blande den med alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være farlig å blande det, men husk at zyrtec er allergimedisin! Antihistaminer kan gjøre deg fryktelig trøtt, bare så du vet det! Jeg sov i to døgn etter å ha tatt en slik. Ok, ikke så ille da, men jeg var faktisk helt utrolig gåen de to neste dagene.

Generelt sett er det ikke bra å bruke medikamenter til annet enn det de er beregnet til.

Og en av bivirkningene på zyrtec kan være hodepine! Og da er vel poenget litt borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid en zyrtec før jeg skal drikke, og jeg lever fortsatt! Men det er sant som hun over sa; man blir veldig trøtt dagen etter! Har aldri fått vondt i hodet av dem! Prøv en gang, så ser du hvordan du reagerer - det virker ikke på alle har jeg hørt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rødvin er det histaminer. Det er derfor noen tar antihistaminer / allergitabletter før inntak. Men om det er så bra, er jo en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd. Merket egentlig ikke noen forskjell, men jeg blir sjelden syk dagen derpå. Drikker masse vann og prøver å spise litt før jeg kræsjer i senga, det hjelper ialefall meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Reaksjonen på Zyrtec varierer veldig fra person til person. Jeg blir verken trøtt ellr får hodepine, og tar det ofte før jeg drikker vin (ikke bevisst, men fordi jeg tar Zyrtec veldig ofte, og derfor også noen ganger før jeg drikker). Jeg visste ikke før helt nylig at dette kan hjelpe mot alkoholhodepine, men så i en avis at en lege sa det. Jeg får iallefall aldri hodepine av vin, men om det skyldes Zyrtec eller ikke, vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zyrtec er jo ALLERGImedisin! Finnes det ikke egne tabletter for dagen derpå? Synes jeg så noen sånne for en stund siden. Forøvrig, gjør hva dere vil. Jeg synes ikke noe særlig om kombinasjonen medisin og alkohol. Hva med å drikke litt mindre og finne sin egen begrensning så man ikke blir så dårlig og får hele dagen etterpå ødelagt, og ikke begynne å blande diverse tabletter inn i det? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo det finnes tabletter som gjør at du ikke blir fyllesyk. Vet at russerne lager dette, opprinnelig var det for å unngå å bli full når man skulle få andre til å røpe hemmeligheter som kanskje er lettere å gjøre når man har drukket alkohol. Husker ikke hva de heter, men de finnes nok et eller annet sted på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd dette med å ta 1 tbl Zyrtec før festen, og det har hatt bra effekt. Dagen derpå har slett ikke vært så ille. Men.... det kan jo være innbildning. Tro kan,som kjent, flytte fjell! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Zyrtec er jo ALLERGImedisin! Finnes det ikke egne tabletter for dagen derpå? S

:wink:

Fyllesyke er jo en allergisk reaksjon da.. Sikkert derfor det faktisk hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lizbet

Fyllesyke kommer ikke bare av allergi. Det skyldes også opphopning av aldehyd i leveren. Det er det som gir kvalmen. Hodepinen kommer av at man er dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot røyk, og har derfor tatt Zyrtec hver enestse gang jeg har vært på byen i mange år nå. Tro meg, den har ingenting å si for om du blir bakfull eller ikke, helt garantert. Jeg har vært skikkelig dårlige eller i kjempeform dagen derpå. Har mere med hvordan man drikker å gjøre. Jeg blir forresten ikke særlig trøtt av dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alltid Zyrtec før jeg går på fest. Det virker alltid på meg. Hadde ikke overlevd uten det nå tror jeg!! Men får ofte hodepine, å blir som regel ekstremt trøtt! Men alt for å slippe den grusomme kvalmen.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...