Gå til innhold

Hjemmetrening - hva funker for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får meg ikke ut av huset for å trene annenhver uke, derfor er jeg nysgjerrig på hva dere andre som trener hjemme gjør, og hvordan dere synes det fungerer.

Jeg har hverken råd eller plass til apparater av typen sykkel/elipsemaskin osv forresten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener på senter, men når jeg ikke kommer meg på senteret, men likevel har 20 minutter til overs gjør jeg øvelser hjemme.

Hoppetau, push-ups, knebøy, utfall, dips, burpees, trappeløping, osv. Gjør også dra-/trekkøvelser med kjæresten min, hvis han også har tid. For å få mer vekt kan man f.eks. fylle en sekk med bøker eller en tilitersbøtte med vann. Som manualer kan man bruke vannflasker fylt med vann, men dette blir fort lett. Kjæresten pleier å løfte på spisestuestolene :P Når han skal gjøre push-ups bruker jeg å stå over og presse imot så det blir tyngre, samme når han gjør f.eks. dips og mageøvelser.

Skrevet

Når jeg trener inne trener jeg med Jillian Michaels -videoer. Da trenger man bare matte og noen håndvekter. Veldig effektivt, slitsomt og det som fikk meg til å snu fra ekstremt lat til treningselsker!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener kondisjonsøkter med kettlebells eller enkle styrkeøkter med manualer mens jeg ser på tv ;)

Ellers går jeg powerwalks eller løper!

Anonym poster: 9126d6d59803af96c9a73ffe96fd85ec

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg trener inne trener jeg med Jillian Michaels -videoer. Da trenger man bare matte og noen håndvekter. Veldig effektivt, slitsomt og det som fikk meg til å snu fra ekstremt lat til treningselsker!

Ja, hun er virkelig en Gud innen fitness og trening........... Har man ikke tro på hjemmevideoer kan en bare kjøpe seg et par av hennes eller se de på nettet, så skal en få se.

Anonym poster: 809d6beb7ca81aac9790e9ee7927b782

Skrevet

Ja, hun er virkelig en Gud innen fitness og trening........... Har man ikke tro på hjemmevideoer kan en bare kjøpe seg et par av hennes eller se de på nettet, så skal en få se.

Anonym poster: 809d6beb7ca81aac9790e9ee7927b782

Absolutt. Søstera mi er veldig godt trent og har dansa omtrent hele livet. Hun fniste litt av at det var Jillian som fikk meg til å trene og tenkte at det ikke kunne være så hardt. Da hun skulle prøve for å motbevise at det hadde noe særlig effekt gikk hun hardt ut og tok "Burn Fat, Boost Metabolism". HAH så sliten og mørbanka hun ble! :hoho:

Skrevet

Takk for fine tips :)

Jeg har jo faktisk 30 days shred på en DVD når jeg tenker meg om :)

Men i dag er det barnefri uke og joggetur i vårsola :D

Skrevet

Hjemme har jeg kettlebells, de er superfine for hjemmetrening:)

Skrevet

Jeg er medlem på livegym.no. Det syns jeg er super hjemmetrening med mye forskjellige timer. Jeg liker best yoga og zumba, men det er masse annet der også. Man trenger ikke noe utstyr annet enn kanskje en matte for yoga/ pilates osv.

• Liker 1
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Frivekter,diverse øvelser,yoga(prøv bob harper sin dvd),eller div.treningsvideoer fra jillian michaels :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...