Gå til innhold

Jeg lurer på en masse jeg...;)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1: Skal både du og mannen bytte etternavn? Altså bruke

begge sitt navn?

2: Hvor og hvor lenge blir deres bryllups reise?

3: Hvem invitere dere IKKE og hvorfor?

4: Er du litt redd du skal angre?

5: Skal man fårvente å få gave av alle man invierer i sitt bryllup, både av de som kom og de som ikke kom?

6: Hva er det merkeligste noen har fått i gave i et bryllup?

Lykke til :-)

Anonym poster: 4d2cec11ab8675e80234083936c7fd0c

Videoannonse
Annonse
Gjest Adera
Skrevet

1. Mannen var/er litt usikker på å ta mitt navn, så derfor har eg valgt å ikkje ta hans, vi har begge beholdt våre egne. Kan være vi bytter etternavn seinere, eg veit bare at eg ikkje tar hans etternavn med mindre han tar mitt, slik at vi heiter det samme.

2. Ingen bryllupsreise på oss, har ikkje råd.

3. Alle onkler, tanter, søskenbarn, samt eit søsken hver. De tre førstnevnte er fordi vi ikkje har kontakt med de likevel. Sistnevnte er pga hva de er/måten de oppfører seg på og har oppført seg på ved tidligere anledninger. De er dermed uønsket.

4. På å gifte meg? Nei.

5. Nei. Eg forventer ihvertfall ingenting fra noen.

6. Veit ikkje. Har kun fått 2 gaver så langt og de var veldig fine.

Skrevet

begge sitt navn? Ja vi har satt sammen mitt mellomnavn og hans etternavn med bindstrek så det blir ett navn.

2: Hvor og hvor lenge blir deres bryllups reise? 10 - 12 dager. Vi reiser til England, Wales og Skottland.

3: Hvem invitere dere IKKE og hvorfor? Hadde et lite bryllup og inviterte IKKE de fleste. Ønsket kun å ha aller nærmeste familie og venner. Vi var 17 stk. For oss helt perfekt.

4: Er du litt redd du skal angre? Selvfølgelig ikke.

5: Skal man fårvente å få gave av alle man invierer i sitt bryllup, både av de som kom og de som ikke kom? Individuelt sikkert, men vi forventet ikke det nei.

6: Hva er det merkeligste noen har fått i gave i et bryllup? Fikk bare gaver vi ønsket oss, og ingen merkelige :-)

Skrevet

begge sitt navn? Han tenker på å ta mitt.

2: Hvor og hvor lenge blir deres bryllups reise? ca 4 dager i Paris

3: Hvem invitere dere IKKE og hvorfor? Folk som ikke betyr noe for oss. Litt selvforklart :)

4: Er du litt redd du skal angre? Nei

5: Skal man fårvente å få gave av alle man invierer i sitt bryllup, både av de som kom og de som ikke kom? Nei, det vil jeg ikke forvente. Folk får gi om de vil. Vi setter pris på alt :)

6: Hva er det merkeligste noen har fått i gave i et bryllup? Vet ikke :)

Lykke til :-) Takk :P

Skrevet

begge sitt navn? Nei, jeg tar hans.

2: Hvor og hvor lenge blir deres bryllups reise? Rett etter bryllupet drar vi en uke til Hellas, så tar vi en mnd. til Australia ved juletider (dette blir den skikkelige bryllupsreisen).

3: Hvem invitere dere IKKE og hvorfor? De vi omgås, men ikke kjenner så veldig godt. Vi hadde et max antall på 55 så da ble det 55 av de nærmeste vennene og familie.

4: Er du litt redd du skal angre? Antar at du her tenker på giftemål. Nei, jeg er ikke redd for det. Hadde jeg vært det så hadde jeg nok drøyd med å gifte meg til jeg var en da mer sikker.

5: Skal man fårvente å få gave av alle man invierer i sitt bryllup, både av de som kom og de som ikke kom? Forventer ikke å få av noen. Men det er jo mer sannsynlig at man får av de som kommer enn de som ikke kommer. Jeg pleier selv å sende en liten oppmerksomhet selv om jeg ikke kommer.

6: Hva er det merkeligste noen har fått i gave i et bryllup? Tja, tre katter når man ikke har ønsket seg det er jo en litt merkelig gave.

Gjest Adriane
Skrevet

begge sitt navn? Nei

2: Hvor og hvor lenge blir deres bryllups reise? Vet ikke ennå hvor, men innen Europa. 3 netter uten barn, mulig ferie med barn etterpå

3: Hvem invitere dere IKKE og hvorfor? Inviterer ikke tanter, onkler og søskenbarn. Fordi vi ønsker et forholdsvis lite bryllup (som allikevel er større enn vi opprinnelig ønsket), og fordi vi ikke har så veldig mye kontakt med tanter, onkler og søskenbarn.

4: Er du litt redd du skal angre? På å gifte meg nei? Aldri! På at vi ikke inviterte rubbel og bit? Nei, ikke det heller.

5: Skal man forvente å få gave av alle man invierer i sitt bryllup, både av de som kom og de som ikke kom? Personlig syns jeg ikke det nei. Vi forventer ikke gaver i det hele tatt vi :)

6: Hva er det merkeligste noen har fått i gave i et bryllup? Det kan jeg ikke svare på, har ikke giftet meg ennå ;)

AnonymBruker
Skrevet

begge sitt navn?

Nei. Jeg bytter kun mellomnavn til hans slik at jeg heter det samme som ungene våres.

Ikke avklart helt sikkert enda, men tror det blir en uke i Spania.

Et av mine søskenbarn. Han er ufordragelig rett og slett. Eier ikke hverken folkeskikk eller sosiale antenner. Orker ikke alle bekymringene for hva som kan skje ved å ha han der. ( Han har tidligere laget et tragisk sirkus i min brors konfirmasjon og min oldemors begravelse.)

Nei, helt sikker i mitt valg.

5: Skal man fårvente å få gave av alle man invierer i sitt bryllup, både av de som kom og de som ikke kom?

Forventer ingen ting.

Ikke sett noen gaver jeg har reagert på i bryllup jeg har vært.

Anonym poster: 1841c01279eec08e9c9750bd18505abd

Skrevet

begge sitt navn? Vi skal ha begge navnene ja, mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Det var viktig for brudgommen å ta mitt navn, og det er viktig og stort for faren hans at jeg tar hans (lang historie) så etter å ha tygget på det en stund landet jeg på dette.

2: Hvor og hvor lenge blir deres bryllups reise? Vi drar rett fra mottagelsen og blir borte en liten stund. Hvor lenge og nøyaktig hvor er en godt bevart hemmelighet.

3: Hvem invitere dere IKKE og hvorfor? Vi inviterer alle mine tanter/onkler og søskenbarn, men ikke hans Skulle vi invitert alle hans måtte vi utvidet gjestelisten med enda rundt seksti og det er uaktuelt.

4: Er du litt redd du skal angre? På å ikke invitere dem ? Nei. På å gifte meg ? Ikke i helvete heller - dette har jeg drømt om og lengtet etter i over tyve år <3

5: Skal man fårvente å få gave av alle man invierer i sitt bryllup, både av de som kom og de som ikke kom? Nei.

6: Hva er det merkeligste noen har fått i gave i et bryllup? Noen som i alle? Det vet jeg ikke. Men jeg vet om en rar bryllupsgave, et vinkurs (som i utgangspunktet var gratis) i et annet land (men ikke reisen altså, bare kurset).

Skrevet

1: Skal både du og mannen bytte etternavn? Altså bruke begge sitt navn?

Nei, vi har ikke byttet etternavn.

Den varte i tre uker. Var fem netter i Florida, syv netter på cruise i Karibien og syv netter i New York.

Folk som ikke står nære oss. Enkelt og greit. Derfor ble ikke mine fetter invitert, for å ta et eksempel.

Nei, det er da ingen forskjell på å være kun samboere og gift? Ingenting forandrer seg slik jeg ser det.

Jeg forventet ingenting, men jeg ville gjort det selv.

Aner ikke, synes ikke det har vært så mange merkelige gaver i de bryllup jeg har vært i.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

begge sitt navn?

Jeg er mann, men kan svare tilsvarende.

1: Forloveden min tar mitt navn, men beholder sitt etternavn som mellomnavn. Jeg nevnte det ikke med et ord før hun selv hadde bestemt seg for det, men synes bare det er fint.

2: Litt rundt et sted i Asia. Tre-fire uker er planen. Det blir altså en relativt lang tur, men nå har jeg familie der også. Ikke at vi skal besøke dem, men en viss tilknytning til området.

3: Vi kommer neppe til å invitere så mange andre enn foreldre, hennes søsken (selv er jeg enebarn) og et par-tre nære venner hver. For min del fordi jeg har liten familie, for hennes del fordi hun ikke har et kjempegodt forhold til den litt fjernere familien. I tillegg ønsker vi et ganske lite bryllup. Folk er forskjellige, og for akkurat meg lyder det grusomt å ha mange titalls gjester.

4: Nei. Da hadde jeg ikke fridd. Jeg er nok litt uenig med Yvonne i at det ikke er forskjell på å være samboere og gift. Terskelen blir nok høyere for å dra når vi er gift, men likevel er jeg ikke særlig bekymret for at jeg kommer til å angre. Veldig klar over statistikken (rasjonelt anlagt som jeg er), og det finnes ingen garantier, men jeg kommer ikke til å angre på avgjørelsen.

5: Nei. Jeg vet vi kommer til å få gaver av de som kommer, men det er egentlig ikke noe jeg bryr meg om. Frøkna tar seg av den delen, jeg gir fullstendig blanke i gaver både til bryllup og ved alle andre anledninger :)

6: Vet om noen som fikk en (levende) hest. De hadde aldri vært interessert i hest noen av dem. Jeg tror det er rekord i dust gave.

Anonym poster: 665d0ee2b71e6a43606ceacce7fb589a

Skrevet

1. Ingen av oss skifter navn, vi har begge sjeldne navn vi er sterkt knyttet til. Mitt brukes ofte i stedet for fornavnet mitt også.

2. 3 uker til Sør-Afrika eller 2 uker Sør-Afrika og 2 uker på vestkysten av USA. Ikke 100% bestemt ennå.

3. Inviterer ikke min tante og to kusiner og fettere jeg ikke har kontakt med.

4. Nei, det er jeg ikke redd for. Det eneste som endrer seg er det juridiske.

5. Det har jeg ikke tenkt noe på, og spiller forsåvidt ikke så stor rolle for oss,

6. Hmmmm....kjæledyr er jo noe uheldig, og ikke alle som setter pris på en kurv fra Kondomeriet som jeg har hørt flere har fått.

Skrevet

begge sitt navn?

Nei, ingen av oss skal bytte navn.

Vi gifter oss i Italia og tar bryllupsreisen der også :-) 1 uke.

Vi inviterer bare foreldre, søsken og nærmeste venner (dyrt og spandere opphold og flybillett på mange mennesker)

Vi føler oss sikre, ellers ville vi droppet bryllupet. -men vi er ikke naive. Ingen har non garanti for at et forhold varer livet ut. Vi har trua!

Jeg forventer ingenting..

Aner ikke.

Skrevet

begge sitt navn?

Ja. Begge tar mitt navn som mellomnavn, og hans navn som etternavn. Slik at vi har begge navnene våres pluss at alle har likt navn dersom vi får barn

Caribbean håper vi. 2-3 uker

Folk vi ikke liker. Av nettopp den grunnen

nei

Jeg gifter meg ikke for gavenes del. Kommer ikke til å sette opp noe ønskeliste eller registrere meg noe sted.

Det koster faktisk en del å være gjest i bryllup, at jeg forventer ikke at folk skal gi gave også.

Vi er etablerte, har alt vi trenger, og har økonomien til å kjøpe de vi mangler.

er ikke gift enda, må svare deg neste sommer

Gjest chiki
Skrevet

begge sitt navn?

Jeg tok vekk både mellom- og etternavnet mitt, og tok hans etternavn.

Giftet oss i Roma, så tok like så godt 10 dager der:)

Vi inviterte ikke noen med innbydelse,men sa til nærmeste familie og venner at de gjerne kunne komme. Var litt kort varsel, så det var ingen som ble med. Passet bra for oss å reise bort på "kjærestetur" og ha 10 dager for oss selv til å slappe av og gjøre som vi ville.

nei, da hadde jeg ikke giftet meg

Man skal ikke forvente å få noe, men er jo vanlig å få noe av de som kommer iallefall. Vi forventet ikke gaver i det hele tatt siden vi reiste bort i "stillhet".

Vet ikke

Skrevet

1: Skal både du og mannen kona bytte etternavn? Altså bruke

begge sitt navn? Vi har aldri pratet noe om akkurat det, for vi har ikke noe bryllup fastsatt enda, men jeg derimot har tenkt litt på det. Jeg kunne godt tenkt meg å hatt hennes etternavn, om det vil bli i tillegg til mitt eller istedenfor? Jeg vet ikke. Vi får se :)

2: Hvor og hvor lenge blir deres bryllups reise? Vi drømmer begge om å dra til Australia og rundtur i USA. Så kanskje en av de to? Vet ikke noe mer. Alt er avhengig av økonomi, jobb o.l

3: Hvem invitere dere IKKE og hvorfor? Jeg har visst i flere år at når det eventuelt blir et bryllup så kommer jeg ikke til å ønske å invitere hele familien min. Det vil si det er noen tanter/onkler og søskenbarn jeg ikke har noe særlig kontakt med, så jeg ser ikke hvorfor de skal inviteres til bryllup når vi aldri prater i lag. Jeg er litt så som så ifh til besteforeldre. Vi prater heller ikke noe særlig. Men jeg tror mormor f.eks ville blitt skuffet hvis hun ble utelukket.

Av min kjære sin familie tror jeg de fleste vil bli invitert. Hun har god kontakt med de fleste.

4: Er du litt redd du skal angre? Nei.

5: Skal man forvente å få gave av alle man inviterer i sitt bryllup, både av de som kom og de som ikke kom? Jeg synes ikke det. Men jeg ville selv gitt, både om jeg kunne komme i bryllupet eller ikke.

Gjest Daenerys
Skrevet

begge sitt navn?

Ja, vi skal sannsynligvis ta hverandres navn så vi har to felles etternavn, eventuelt sette sammen med bindestrek så det blir ett navn :)

Aner ikke, hadde vært flott med 2-3 uker et sted langt borte!

Jeg tror ikke vi skal invitere tanter/onkler og fettere/kusiner, det blir alt for mange rett og slett.

Nei, da hadde jeg ikke giftet meg :)

Nei, det syns jeg ikke. Hyggelig om folk vil gi, men jeg kommer ikke til å forvente noe i det hele tatt faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...