Gå til innhold

Bygge muskelmasse uten studio/vekter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på tur ned i vekt, og har tatt av meg 10 kg så langt. Jeg håper og tror jeg "bare" har 10 kg igjen. Så langt har jeg kun drevet med jogging, sykling og svømming, og trives forsåvidt med det.

Men jeg vet jeg burde trene styrke, få opp muskelmassen og dermed kaloriforbruk, og bli fastere i fisken. Saken er at jeg ikke kan trene på studio, jeg må bruke min egen kroppsvekt. Kan jeg bygge muskler på dette viset? Etter alt jeg har lest om bygging av masse virker det nesten som jeg MÅ på et studio for å kunne gjøre det. Ellers blir det bare utholdende styrke, ikke bygging av masse.

Eller har jeg gått glipp av noe? Innspill, erfaringer?

Anonym poster: 6ca19f8672024785e82c4bd5e4790234

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det pga skade eller fordi du bor langt unna treningssenter (eller noe helt annet) at du ikke kan trene styrke med vekter?

Anonym poster: 7f8c54c83e1e73b367a664036def64c8

AnonymBruker
Skrevet

Er det pga skade eller fordi du bor langt unna treningssenter (eller noe helt annet) at du ikke kan trene styrke med vekter?

Anonym poster: 7f8c54c83e1e73b367a664036def64c8

Både avstand og økonomi. Greit, pluss litt tenåringstraumer :P

Skrevet

Klart du kan få muskler uten å bruke vekter, sit-ups, armhevninger, chins, dips osv er øvelser som bruker kroppsvekten din.

AnonymBruker
Skrevet

Klart du kan få muskler uten å bruke vekter, sit-ups, armhevninger, chins, dips osv er øvelser som bruker kroppsvekten din.

+ knebøy, utfall, diverse typer av disse.

Anonym poster: 7e33e98ea1709f502958e8b9d58956c1

AnonymBruker
Skrevet

Søk på youtube, workout body weight (eller noe sånt) - utrolig mange treff. Også kan du kjøpe deg et par kettlebells om du vil ha litt variasjon. :)

Anonym poster: 25722665e57f03a7e79d0b633b25c2ca

AnonymBruker
Skrevet

Har alt gjort mye research på ulike øvelser man kan gjøre med kroppsvekt, det er ikke problemet. Jeg bare lurer på om jeg kan bygge masse med det, eller om det bare blir utholdende styrke.

Skrevet

Selvsagt bygger du også masse når du gjør øvelser med egen kroppsvekt, musklene jobber jo i prinsippet på samme vis som når du bruker maskiner eller manualer. Så kan du jo også bare kjøpe deg et par manualer, og gjøre diverse øvelser med dem i tillegg til øvelsene hvor du bruker kroppsvekten.

Skrevet

Det eneste man ikke får trent tungt nok uten utstyr er draøvelser. Invester derfor i en pullupstang, slynger eller gymnastikkringer.

Et forum som er bra på kroppsvektøvelser er https://www.gymnasticbodies.com/forum/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...