Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg lurer på hvilke forsikringer man bør ha. Jeg har ingen voksne å spørre, og det å ringe forsikringsselskapet var bare tull for de mente jeg trengte sååå mange.

Samboeren min var det ikke mye hjelp i heller :/

Jeg er 20år og eier egentlig ingenting (hus, bil osv), er student og helsen vil jeg si er ok. Per i dag har jeg ingen forsikringer, bare reiseforsikring som jeg bestiller når jeg drar på ferie. Jeg vet jeg er dekket for tingene mine i leiligheten hvis det skulle brenne osv gjennom min samboers forsikring. Men jeg tenkte på hvis jeg ble syk eller var i en ulykke om jeg hadde vært i store problemer da hvis jeg ikke hadde en spesiell forsikring. Sitter litt og er redd det er noe fra ''voksen verden'' jeg har gått glipp av og sitter uten en veldig viktig forsikring eller flere.. Hva er pris evt. Håper noen har kloke svar : )

Endret av Knøtten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helseforsikring, koster ca 250 kr per mnd. (300 per mnd. om du røyker.)

Skrevet

Om du har dyr: Dyreforsikring. Jeg betaler ca 1900 i året for min valp.

Skrevet

Det kan være greit å ha helårs reiseforsikring (av typen som forsikrer deg i det du går ut døra, tilfelle noen stjeler noe fra deg osv...), innbo har du gjennom sambo, og i tillegg er det ikke dumt å koste på seg uføreforsikring.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tegnet, da jeg var på din alder følgende forsikringer: innbo (1mill.), helårs reise (fra jeg går ut døra), ulykke og ufør. Tilsammen betaler jeg rett under 4000 i året, får rabatt da jeg er medlem av boligbyggelag og har samlet alle mine forsikringer en plass.

Se om du har noen medlemskap som gir deg rabatt, og innhent tilbud fra de forskjellige selskapene så du ser hva du får for den prisen du betaler.

Anonym poster: bcb379175fba91e45f7367c857576236

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Det høres som du allerede har innboforsikring. Bare sjekk opp hvor mye dere er forsikret for. Det er utrolig hvor mye man egentlig har. Bare tenk hvis dere skulle kjøpt opp helt ny garderobe, pc'er osv.

Reiseforsikring er kjekt. Den dekker det du bærer med deg og har på fra du går ut døra hjemme til d kommer hjem. Man trenger ikke dra utenlands.

En god personforsikring er viktig når man er ung. Tenk om man skulle havnet i en ulykke eller blitt ufør av andre årsaker. Som ung har man ingenting opptjent, og ville fått lite penger å rutte med resten av livet. Det kan jo også skje noe som gjør at man faktisk plutselig ikke får tegnet helseforsikring lenger. Så det lønner seg å gjøre det mens man er ung, frisk og rask. :)

Selv har jeg livsforsikring, uførepensjon og ulykkesforsikring i personforsikringspakken min. Livsforsikringen dekker gjelden min om jeg skulle dø, så mine etterlatte ikke blir skadelidende økonomisk. Siden du ikke har lån, er ikke denne viktig.

Uførepensjon/uføreforsikringen min er en type sparing. Den er relativt dyr, 600 per måned, men man kan velge hvor høyt man vil sette den. Om jeg skulle blitt ufør, ville jeg fått utbetalt en viss sum per måned. Antagelig ikke mye å leve av. Derfor har jeg denne som vil gi meg et ekstra beløp på toppen av den vanlige uførepensjonen. Som nevnt er denne litt dyr, så du kan kanskje tenke litt på om du vil tegne en slik etter hvert. Det er kanskje viktigst når man etter hvert får en del utgifter.

Ulykkesforsikring er derimot noe du bør ha. Da får du utbetalt et enkeltbeløp (i motsetning til uførepensjonens månedlige beløp), i tilfelle ulykke.

Enkelte forsikringsselskaper har ungdomsforsikringer som koster under 200 per måned og som dekker det viktigste. Innbo, reise og ulykke. Passer bra for dem som ikke har så mange eiendeler eller lån enda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ulykke- og uføreforsikring er smart. Når du er så ung som du er vil det ikke koste all verdens heller.

Anonym poster: fb2b758e9c3f0839957ac99869522e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...