Gå til innhold

Tror jeg har/har hatt spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var 14 år fikk jeg plutselig interesse for turgåing. Jeg hadde mp3 spiller, og det var virkelig gøy å gå turer for meg selv. Jeg gikk hele dagen, og da mener jeg hele dagen!

Når jeg var hjemme satt jeg på datamaskinen for meg selv. Var kun med venninna mi på skolen. Var absolutt ikke ulykkelig.

Jeg spiste 3 pizzastykker grandiosa om dagen. That's it. Noen ganger en go'morgen yogurt.

Jeg var mer opptatt av denne rare interessen (for en 14åring), og rett og slett glemte å spise. Jeg gikk uten mer mat i lang tid, og til slutt ble jeg kvalm av tanken på mat (så sulten at jeg ble kvalm). Mamma kjøpte sjokolade, nugatti, boller og annet godt for å få meg til å spise noe, men jeg ville rett og slett ikke ha.

Jeg vil tro at jeg gikk ned kanskje ubevisst 20-30kg på veldig kort tid.

Når jeg ble 18 år fikk jeg min første kjæreste (vi er fortsatt sammen), og jeg klarte å gå opp igjen alle kiloene jeg hadde tatt av meg + en del til... på ett år!

Nå sitter jeg her... helt siden jeg fant ut alt jeg hadde lagt på meg har jeg tanker om å "ikke spise" igjen. Jeg var lykkelig og fornøyd når jeg ikke var avhengig av mat. Nå er alt bare dritt. Jeg passer ikke i klærne mine, og veier over 100kg.

Hjelp! :(

Anonym poster: f11a9e7b076ee8626cfa40ff53182f27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med lege.

Om du vil gå ned i vekt, så er ikke den rette måten å slutte og spise.

Anonym poster: 7d9d7209367568a479046a28bbfacbc1

• Liker 1
Gjest O___o
Skrevet

det høres ikke ut som spisefortyrrelse.

Men jeg tror det kan være lurt å ta kontakt med legen og evt en ernæringsfysiolog.

Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære anonym.

Her inne er det ingen som kan fortelle deg om det du opplever er en spiseforstyrrelser eller ikke. Jeg håper du tar kontakt med IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...