Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stygt å si det, men er dritlei ei venninne av meg, kjenner hodepinen eksploderer bak panna når hun setter i gang med det evige pjattet sitt.

Det går som dette, og du hadde blitt dritirritert til slutt du og, og knust kjeven av stress. Dere får hjelpe meg, hva i helvete feiler det henne som sitter og snakker sånn til meg, er hun usikker, angst, hva er det? Hun får meg til å fremstå som en dritt og idiot, og jeg er lei!

Hun: Ja, jeg skal prøve å få tid til å møte deg i påsken, men vet ikke, vi får se, det er så mye som skjer med familie og jeg kan jo ikke avlyse noe bare for å treffe deg selvfølgelig. ( nei, men hvorfor sier du det på en sånn måte? har jeg krevd at du avlyser noe???)

jeg: Nei, men det ser vi jo bare an det.

Et annet eksempel.

jeg: Kan jeg sitte på med deg fra meg til sentrum når du skal forbi? Du får bensinpenger for turen.

hun: *langer ut lange forklaringer i det vide og breie* ja klart du kan få sitte på, men jeg stopper akkurat der og der, jeg kan ikke kjøre videre for da rekker jeg ikke jobben min, du kan ikke forvente at jeg skal kjøre deg lenger enn til arbeidsplassen min, det går ikke. ( det har jeg faen ikke sagt et ord om)

Hun: Jeg vil at du gjerne kommer på besøk til meg når jeg flytter ( flytter over 400km vekk ), og jeg vil gjerne at du skal bli noen dager når du kommer!

jeg: Det hadde vært kjekt.

Hun: Du må gjerne bli så lenge som du vil, jeg synes bare det er koselig å ha deg der vet du. Men du kan ikke flytte inn, du kan bli lenge, men ikke liksom resten av livet, det vil jeg ikke, jeg vil ikke at vi skal bo sammen om du skjønner. ( DET var vel aldri nevnt!!!!)

Og slik er det ofte med ting, hun snakker ofte på en måte som legger ord i kjeften på meg som jeg aldri har sagt, som den turen som blir til at jeg ikke kan flytte inn, og den kjøringa hvor hun plutselig tror jeg skal kjøres over alt, det har jo aldri vært et eneste tema!!Prøver å snakke med henne, så blir hun bare opprørt og skjønner ikke hva jeg mener, har gitt opp å forklare.

Anonym poster: 26df0c100bff743157debe73215cc45a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun mangler litt sosial intelligens på et visst område, hun føler vel en trang for å nevne slike ting selv om de ikke har noen ting med virkeligheten å gjøre. Kanskje hun har angst for at ting skal spiralisere utav det hun har planlagt selv om det ikke er noen fare for det.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hun setter jo bare noen grenser på en litt uintelligent måte.. Du utnytter ikke at hun har bil eller bosted liksom, men det kan være at hun har opplevd at noen har gjort det(sånne folk finnes det MANGE av)? Dette er jo bedre enn at hun gjør alt dette og irriterer seg over deg uten at du vet om det?

Du burde sette pris på at hun er såpass tydelig, selv om hun kanskje tror litt vondt om deg. Som du selvfølgelig kan ta opp..

Anonym poster: 4eec09cfba00dedc8228b719be3000e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare så utrolig lei av å bli fremstilt slik hun sier det. At jeg ikke kan flytte inn, at jeg ikke kan forventes å kjøres over alt, at jeg ikke kan forvente at hun avlyser møter i påsken for å være med meg, jeg kan ikke forvente ditt og datt, jeg føler at det begynner å gå på selvfølelsen min rett og slett. Hun fremstiller meg i et DÅRLIG lys på den måten, hun babler om grenser som jeg aldri har vært nær å bryte, og det vet hun, vi har vært venner i mange år.

Men dette begynner jeg å få nok av, og jeg har prøvd å a det opp, men da skjønner hun ikke hva jeg mener

Lei.. :sukk:

Skrevet

Jeg syns det virker som om det er DU som har issues jeg, TS.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det virker som om det er DU som har issues jeg, TS.

Jess, det har jeg, fordi når du hører henne snakke, kan man tro hva som helst om meg, negativt, og det har jeg problemer med.

• Liker 8
Skrevet

Skjønner godt at det der kan være frustrerende.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare sagt klart ifra når hun begynte sånn, noe som "det forventer jeg da heller ikke, har jeg sagt at jeg forventer det? Jeg spurte bare om å få sitte på / sa bare ja til komme et par dager på besøk, jeg har da min egen bolig og har ikke noe behov for å flytte inn hos deg".

• Liker 11
Skrevet

Enig med Jodi. I tillegg hadde jeg vurdert å kutte henne ut, men nå flytter hun jo, så da begrenses det naturlig. Flaks!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har sikkert en tankemåte som kan diagnoseres. La nå være å bry deg om det. Hun mener ikke noe vondt med det.

Anonym poster: 437dc0650f564316dac1b919a61acc2c

Gjest Oblivion
Skrevet (endret)

Hun har sikkert en tankemåte som kan diagnoseres. La nå være å bry deg om det. Hun mener ikke noe vondt med det.

Anonym poster: 437dc0650f564316dac1b919a61acc2c

Jeg lurte litt på hva du mente med at hun kan ha en "tankemåte" som kan diagnostiseres? Mener du at man burde alle burde få en diagnose? For vi har alle rare tanker, har dårlig selvtillit, eller angst -i perioder.

Venninna til Ts høres riktig nok ut som om hun har litt angst, eller er en av de som tenker lange tankerekker for så å "plumpe ut" med bekymringer som ikke er reelle. Men at vi skal sette en merkelapp fra en lege på alle rare tanker, -eller mennesker "flest", synes jeg blir litt i overkant. Noen ganger trenger vi bare en prat og en dytt fra en venn. Selv om vi mennesker er rare, så er det de som i overkant sliter med sine problemer som trenger hjelp -de aller fleste av oss er ikke syke selv om vi mini-versjonen av tvangstanker, er litt stressa, sjenert, ukonsentrert/konsentrert, eller kanskje skravler litt for mye m.m.

Ts: har du tatt en prat med venninna di om dette? Om det nå bare er en uvane at hun "plumper ut" slike ting, eller det faktisk handler om mer seriøse ting -så er det godt når en venn ikke bare ser sin egen side av saken, men spør om det er noe galt og tar opp problemet uten å til angrep.

Jeg skjønner irritasjonen, du føler deg anklaget for ting du ikke hadde i tankene engang, og det føles sårt at din venninne "tror slike ting om deg". Men prøv å møt henne med ydmykhet og åpenhet -får du et åpent og ærlig forsøk slengt tilbake i fleisen, så har du i det minste gjort henne oppmerksom. Men kanskje får du også en god samtale med venninna di.

Er hun slik mot andre hun/dere kjenner? Har hun andre problemer hun sliter med som hun enten har snakket om eller vist tegn til?

Endret av Oblivion
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syntes dette kan høres litt ut som tvangstanker. Ikke det at jeg er noen ekspert på området, men har slitt med detselv, og det mminnet meg veldig om dette

Gjest Sunheart
Skrevet

For en irriterende person ja. Du får prise deg lykkelig over at hun flytter :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Noen snakker om diagnoser her. Herregud ass! Folk kan ikke være seg selv uten å bli satt diagnose på.

Det virker som venninna di har en blanding av krøllete sosial intelligens og at det ikke er noe filter der. Ho sier alt ho tenker uten å velge ord med omhu

AnonymBruker
Skrevet

Gir opp å prøve å snakke med henne om det, har forsøkt å ta det opp tidligere, men hun forstår ikke hva jeg mener selv om jeg tar opp temaet lett og forsiktig, hun ender bare forvirret og lei seg.

Tror ikke hun har noe diagnose, ikke har jeg tenkt å diagnosere henne selv heller.

I dag skjedde det på nytt, vi ga hverandre påskeegg som er fast tradisjon. Jeg så hun hadde mange egg i en pose og sa "oi så mange egg, det er mange som blir glade".

Hun svarte en lang tirade som gikk noe som dette: Ja, her er påskeegget ditt, du får bare ett ellers så er det noen som ikke får vet du. Skulle gjerne gitt deg flere, men har planlagt det slik at alle får, og det blir jo urettferdig om du får to og noen ikke får.

Jeg tenkte bare "å herregud " og klødde meg i panna, takket for egget og sa jeg måtte skynde meg tilbake på jobben.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hun høres virkelig slitsom ut, for ikke å snakke om frekk. Virker som hun vil late som hun er veldig populær, og at du er heldig som får være venninnen hennes, at hun gir deg litt av sin tid og oppmerksomhet. Hun behandler deg som et krevende barn nærmest. Hun vil være den voksne, modne, belærende. Det er sikkert grunner for at hun inntar denne rollen, som kanskje en psykolog kunne svare på.

Skrevet
:fnise: Hva med å ta litt lettere på det hun sier? Ikke ta det personlig. Det virker som om hun er litt redd for å ikke si alt som skal bli sagt. At hun må få med alt man ikke kan gjøre også, i tilfelle det kan skje.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må kjempe litt for ikke å ta meg nær av det, og det funker, men fy faen så stresset og lei jeg blir, kjenner hele meg bare siger inn i en " Å NEI FOR FAEN "holdning når hun begynner å prate, er redd jeg en av disse dagene utbryter med "å hold kjeft" uten å tenke over det..

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Kom henne i forkjøpet,

Hun: Det hadde vært hyggelig med besøk.

Du: ja, det hadde vært hyggelig, men det blir bare noen dager, jeg flytter ikke inn. Osv osv

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du bare skal kutte ut det der sosiale samværet?

Gjest Gjest
Skrevet

Må kjempe litt for ikke å ta meg nær av det, og det funker, men fy faen så stresset og lei jeg blir, kjenner hele meg bare siger inn i en " Å NEI FOR FAEN "holdning når hun begynner å prate, er redd jeg en av disse dagene utbryter med "å hold kjeft" uten å tenke over det..

Du kan si det som er fakta: At du synes det er frekt at hun antyder at du vil flytte inn til henne, at du vil ha flere enn ett påskeegg, at du forventer at hun skal kjøre deg lenger.

Du bør absolutt si fra. Avbryt henne når hun er i gang med tiraden sin, og si hva hun holder på med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...