Gå til innhold

Får ikke vekk magefettet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter sånn med å få vekk magefettet mitt. Veier ca 10-15kg for mye, og nesten alt ligger rundt magen :(

Har skikkelig svær bolledeig mage som står ut. Har derimot forholdsvis slange bein og armer, og er ganske sterik i beina.

Ser ikke veldig overvektig ut, men er litt lubben.

Jeg lever ganske så sunt, kosten min består av for det meste ren mat (ikke ferdig/halvfabrikata), med en fordeling på mest protein (150 om dagen), en del fett fra avokado, ost, fisk, yoghurt, og noe karbohydrater (ca 100-120 om dagen).

Spiser ikke brødvarer eller bakst, drikker så og si aldri alkohold, og spiser sjelden godteri og søtsaker, av og til litt sjokolade i helgene.

Har et øye med kaloriinntaket, og ligger nok ikke veldig mye i underskudd, men så vidt. et par hundre minus om dagen ca.

Jeg beveger meg forholdsvis mye; går i gj.snitt en til en og enhalvtime hver eneste dag, og to - tre ganger i uka så jogger jeg. Da jogger jeg ca en halvtime hver gang, - med en hastighet på 8-9km/t. Føler jeg er i forholdsvis god form nå iforhold til hva jeg har vært før iallefall.

Har siden januar gått inn ca 3cm rundt livet, og det går litt opp og ned.

Hva må jeg gjøre for å få fart på forbrenninga av det jævla magefettet? Jeg er "topp-tjukk" hvis man kan si det sånn. Forsåvidt ikke så rart siden jeg ikke trener overkroppen noe særlig, men løper mye.

Men trenger noen tips til å få en fittere kropp, få vekk magefettet! Er ikke så nøye med vekta, men må ned i fettprosent. Hadde trodd at jeg var litt på riktig vei da, ved å ikke ligge i stort underskudd, men ved å spise riktig mat og trene.

Er det styrketrening som må til nå??

Anonym poster: 036f47a2a35b214f37102794873d5d04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regn ut hvor mye du trenger i kalorier hver dag, inkludert trening, også trekker du fra 500 kalorier :) Også er styrketrening veldig bra for kroppen uansett hvordan du ser på det. Er med på å forbrenne mer kalorier og du strammer opp kroppen. Nå er ikke kaloriunderskudd det optimale for styrketrening, men det vil uansett hjelpe.

Og: "Slange bein og armer" hihi :D

Anonym poster: e75b1a55659f7408a18c503e1195b480

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, slange er de iallefall ikke.

Jeg klarer ikke å spise så mye i underskudd. Derfor jeg prøver å trene en del da, for å kanskje redusere fettprosent/øke muskelmasse istedet for å nødvendigvis gå så innmari mye ned. Meeen, da må det kanskje styrketrening til..

Anonym poster: 036f47a2a35b214f37102794873d5d04

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd å kutte mer på karbohydratene?

Du kan jo prøve en ketogen diett i en måneds tid og se om det hjelper?

Eller for å balansere innlegget mitt så kan du sulte deg med en lavfettdiett og mistrives skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...