Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:-)

Jeg skal flytte inn sammen med kjæresten min snart:-) gleder meg veldig til dette, men det er noe vi er litt uenige i..

han spiser mye mer mat enn hva jeg gjør.. Mat er forferdelig dyrt og jeg syns det er litt skjevt at vi skal betale 50/50 .. han spiser iallefall 3 ganger så mye som meg..

hvordan løse dette på en måte som alle blir fornøyd med? er jeg veldig tvær ?

setter pris på svar:-)

Anonym poster: 5aad4ecb55c65f99fb3352dd2d83903e

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Hei:-)

Jeg skal flytte inn sammen med kjæresten min snart:-) gleder meg veldig til dette, men det er noe vi er litt uenige i..

han spiser mye mer mat enn hva jeg gjør.. Mat er forferdelig dyrt og jeg syns det er litt skjevt at vi skal betale 50/50 .. han spiser iallefall 3 ganger så mye som meg..

hvordan løse dette på en måte som alle blir fornøyd med? er jeg veldig tvær ?

setter pris på svar:-)

Anonym poster: 5aad4ecb55c65f99fb3352dd2d83903e

Det som blir rettferdig her, et at han betaler 2/3 og du 1/3 av matbudsjettet.

Skrevet

Samboeren min spiser også mer enn meg, men vi deler 50/50. Synes det blir litt sært å skulle dele opp i prosenter osv.

• Liker 13
Gjest Eurodice
Skrevet

Samboeren min spiser også mer enn meg, men vi deler 50/50. Synes det blir litt sært å skulle dele opp i prosenter osv.

Hvorfor synes du det blir sært?

Gjest Beano
Skrevet

Vel, jeg syntes at når man blir samboere/gifter seg er dine penger, hans penger og vica versa. Det blir nesten som å si til han at han skal betale mer på strømregningen fordi han spiller mye xbox.

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor synes du det blir sært?

Fordi man lever sammen som en familie og å da sitte å regne ut hvor mange brødskiver den andre har spist i forhold til deg og så regne ut hvor mye det brødet skal koste den ene og den andre blir ganske spesielt. Blir som å si at jenta må betale mer for dopapiret fordi hun bruker mer. Eller at hun må betale mer av varmtvannet fordi hun dusjer lengre.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt på det hvis han spiste veldig merkbart mer enn deg. Men ellers vil det nok være mer skadelig for forholdet å skulle dele opp ditt og datt/skape mange diskusjoner, enn å bare innfinne seg med at sånn er det. Som de fleste gjør.

Anonym poster: d3e4bea9e6043df1dab076ba27326f95

• Liker 1
Skrevet

Vi betaler 50/50. Jeg syntes også det blir litt sært å dele det opp, når dere skal bo sammen er det et valg du tar.

• Liker 3
Gjest Vevila
Skrevet

Sært å dele opp synes jeg. Du bruker gjerne mer hygieneartikler o.l? Blir lett dårlig stemning om man skal finregne på slikt.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg ville tenkt på det hvis han spiste veldig merkbart mer enn deg. Men ellers vil det nok være mer skadelig for forholdet å skulle dele opp ditt og datt/skape mange diskusjoner, enn å bare innfinne seg med at sånn er det. Som de fleste gjør.

Anonym poster: d3e4bea9e6043df1dab076ba27326f95

Hun skriver jo at han spiser i alle fall tre ganger så mye som henne. Hvorfor skal hun avfinne seg med å betale uforholdsmessig mye mer enn mannen?

Gjest Eurodice
Skrevet

Sært å dele opp synes jeg. Du bruker gjerne mer hygieneartikler o.l? Blir lett dårlig stemning om man skal finregne på slikt.

Det betaler hun helt sikkert av egen inntekt.

Skrevet

Mannen min spiser også mer enn meg, men vi deler 50/50 fordet, og det går ca. opp i opp etterhvert!

• Liker 1
Skrevet

kommer jo an på hvordan man deler opp resten av budsjettet da.

om hun har bil og han ikke og han aldri kjører den, men hun bruker den til å handle og til å hente barna i barnehagen, skal hun betale for den aleine da ?

Skrevet

Om dere er et relativt normalt par bruker sikkert han mye mer penger på deg enn du bruker på han uansett, så du kan nok unne han litt mat.

• Liker 2
Skrevet

Mannen min spiser å ganske mye mere enn meg. Han er jo dobbel så stor som meg....Men vi betaler sånn ca 50/50 vi også. Det blir litt sært synes jeg å holde på med flisespikkeri......Jeg er ganske sikker på at det er ting jeg er dyrere på å...Som eks. jeg dusjer lenger, jeg har mere skittentøy som fører til mere klesvask o.l men jeg betaler da ikke mere strøm...

• Liker 4
Skrevet

hos oss er det sånn at mannen min spiser omtrent det samme som meg og min særkullssønn tilsammen. vi deler på matbudsjettet 50/50.

Gjest Eurodice
Skrevet

Om dere er et relativt normalt par bruker sikkert han mye mer penger på deg enn du bruker på han uansett, så du kan nok unne han litt mat.

Hva tenker du på, da? Mener du at en mann faktisk spanderer noe på sin partner? Finnes det virkelig slike menn?

• Liker 2
Skrevet

Hva tenker du på, da? Mener du at en mann faktisk spanderer noe på sin partner? Finnes det virkelig slike menn?

Det er nok slik det bruker å være ja.

Gjest Adera
Skrevet

Vi har hatt felles økonomi heile veien, så det har aldri vært eit problem. Eg ville delt 50/50 dersom vi hadde separat økonomi.

Evt. så får dere kjøpe mat kun til dere selv og aldri dele med hverandre, så betaler dere kun for egen mat og det blir 100% rettferdig fordeling.

• Liker 1
Skrevet

50/50. Synes det blir teit med en annen ordning. Da kan du plutselig ikke unne deg med noe ekstra, fordi da må du betale mer for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...