Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere helst fra koldtbord ?

Altså.. Hva bør det være der ??

:sjarmor:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Roastbiff, koktskinke, eggerøre, remmulade, majones, løk, spekemat.

Gjest Nicoline
Skrevet

Min erfaring er at følgende er mest populært: kylling, reker, kokt ørret, karbonader, roastbeef og røkelaks...

Sist jeg hadde koldtbord på et hotell ifm min sønns konfirmasjon disket de opp med forskjellige pastasalater også ... det var en stor suksess.

Skrevet

Kylling

karbonader med løk

eggerøre (ikke laks) og godt brød med godt smør.

Da er jeg fornøyd.....

Skrevet

Spekemat

potetsalat

eggerøre

en eller annen type laks eller ørret

og brød med smør

Gjest Poirot
Skrevet

Det jeg trenger for å være glad:

Gode rundstykker

Masse eggerøre

Spekeskinke

Ostebrett

Roastbiff

Remulade

Potetsalat

(Og kanskej litt kaldt kalkunbryst med waldorsalat)

Skrevet

Kylling og kokt skinke er sikre vinnere. Gutta er vel mest glad i roastbiff og karbonader.

Selv er jeg mest glad i kakebordet :oops:

Skrevet
Hva spiser dere helst fra koldtbord ?

Altså.. Hva bør det være der ??

På koldtbord kan jeg spise kylling, eggerøre, røkelaks, gravet laks, potetsalat, grønne salter uten kjøtt, grønne salater med kylling, brød, reker... Det meste som er vegetarisk i tillegg til sjømat og kylling, med andre ord.

Skrevet
Selv er jeg mest glad i kakebordet :oops:

Hvem er ikke det :wink:

Skrevet

Forslag til diverse koldtbord:

FESTBORD - SPEKEMATBORD

Fenalår, spekeskinke, mårpølse, eggerøre, blandet salat,

potetsalat, rømme, loff, flatbrød, smør

KOLDTBORD ORDINÆR - Svineflatbiff, roastbiff, fenalår, mårpølse, kylling, røykelaks, pastasalat, blandet salat, potetsalat, eggerøre, dressing, remulade, fint og grovt brød, flatbrød, smør

KOLDTBORD LUX - Roastbiff, marinert svinenakke, svineflatbiff, fenalår, spekeskinke, mårpølse, kalkunbryst, gravlaks, pepperlaks, røykelaks, kabaret, pastasalat, reke/blåskjellsalat, blandet salat, potetsalat, eggerøre, rømme, majones, urtedressing, remulade, sennepsaus, fint og grovt brød, flatbrød, smør,

REKEBORD - Store fine reker servert med blandet salat, majones, baguetter og smør.

SKALLDYRBORD - Reker naturell, hvitvinsdampet blåskjell, krabbe, sjøkreps, Vestkystsalat, blandet salat, vinaigrettesalat, urtedressing, majones, baguetter, loff, smør.

HAVETS KOLDTBORD MED HUMMER - Hvitvinsdampa blåskjell, østers naturell, hummer, reker, krabbe, sjøkreps, marinert steinbitt, ovnsbakt pepperlaks, røykelaks, gravlaks, marinerte kongereker, skalldyrsalat, grønn salat, fritert akkar, eggerøre, majones, urtedressing, sennepsaus, hvitløkdressing, baguetter, loff, smør.

Noen forslag vi fikk da vi vurderte koldtbord til bryllupet :wink:

Skrevet

Skal du lage selv? Husk tid og hva du kan lage i forkant osv.

Vi pleier alltid å lage en pai eller to (gjerne en som er helt vegetar), for de kan man lage i forveien.

Husk gode rundstykker og godt smør.

Frosne kyllingvinger som står i ovnen rett før gjestene kommer er veldig enkelt, og også reker og ostebord m/paprika og druer.

Og salat da selvsagt! En enkel grønn (salat, avokado, agurk) og en rød (salat, tomater og paprika).

Lykke til.

Skrevet

Ja skal lage selv :P

Er det så mye jeg kan lage i forkant da ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...