Gå til innhold

Trenger litt innspill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min venter barn om noen uker, termin i slutten av april. Jeg har hatt et stritt svangerskap og vært sengeliggende mesteparten av tiden. I tillegg ligger min bestefar nå for døden, noe jeg sliter med å takle. Eller problemet er vel det å takle glede og sorg så tett på hverandre. Mannen har denne påsken ungene sine, de har vært her fra fredag og skal være til neste mandag. Jeg er så sliten og lei meg så vurderer å reise avgårde for noen dager. For å være nærmere min bestefar som bor langt unna og fordi jeg sliter, 3 "små" unger hjelper heller ikke noe særlig på psyken min akkurat nå. Er dette egoistisk og dårlig gjort?? Jeg har et godt forhold til mine stebarn til vanlig men føler nå at det blir litt mye. Noen som har noen innspill??

Anonym poster: c59ffc1c12a3789c8f8d5718c8f95aff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke egoistisk.

Hadde det slik selv, dog ingen dødssyk bestefar. Reis og vær sammen med annen nær familie i påsken! :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt naturlig at du vil være nærmere bestefaren din nå, dessuten klarer vel far og stebarna dine å kose seg noen dager alene? Du er jo ikke noe særlig til selskap heller nå som du er både trist, sliten og lei. Det kan være det beste for alle parter at du tar deg en tur i noen dager :-)

Anonym poster: 16c9948328b20ceb6389b0364990d4f8

Skrevet

Dra og vær nær din bestefar! Min bestemor døde like før mitt barn ble født og det tok et par mnd fra vi fikk beskjed om hvilken vei det gikk. Det var en fryktelig tøff tid, men fordi jeg som høygravid og sykmeldt hadde mulighet til å være der og sammen med familien så ble det også på mange måter en fin tid. Det er fryktelig vanskelig å forholde seg til forestående dødsfall når man samtidig venter på et nytt liv, og jeg tenker at du må prioritere slik det føles riktig for deg.

Vær ærlig med mannen din på at du er sliten og behøver litt tid til å fokusere på deg selv og din bestefar, og vær også ærlig med barna om at din bestefar er svært syk og kommer til å dø så du vil være litt sammen med ham før det er for sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...