Gjest Yoni Skrevet 26. mars 2004 #1 Skrevet 26. mars 2004 Har selv ikke hatt en, men lurer på hvor vanlig dette er. Hadde jeg blitt gravid nå er jeg ikke i tvil om at jeg hadde tatt abort.
Gjest Tristessa Skrevet 26. mars 2004 #2 Skrevet 26. mars 2004 Har heller ikke tatt abort noen gang, men ville definitivt gjort det dersom jeg ble gravid i nærmeste fremtid.
Gjest agurk Skrevet 26. mars 2004 #3 Skrevet 26. mars 2004 Det er lett og si at man ville ta abort helt uten tvil. Men tvilen kommer som oftest sigende med den blå streken.. Vi er vel flere som var HELT sikker på det, helt til vi plutselig ble gravid. Litt uttenfor tema, beklager!
Arkana Skrevet 26. mars 2004 #4 Skrevet 26. mars 2004 Jeg har aldri tatt abort. Jeg trodde jeg var gravid en gang for et par år siden (hoppet over mens to ganger, noe som aldri har skjedd før, gikk på p-piller) og var helt sikker på at jeg ville ta abort, det var ikke den minste tvil, men heldigvis var jeg da ikke gravid. Om jeg ble gravid i nærmeste framtid vet jeg ikke helt hva jeg ville gjort. Jeg er ikke ferdig med studiene, noe jeg ønsker å gjøre før jeg får barn, men samtidig har samboeren min fast og godt betalt jobb, vi vet vi ønsker barn en gang, så det er ikke helt utenkelig at vi ville beholdt det.
Gjest Yoni Skrevet 26. mars 2004 #5 Skrevet 26. mars 2004 Det er lett og si at man ville ta abort helt uten tvil. Men tvilen kommer som oftest sigende med den blå streken.. Vi er vel flere som var HELT sikker på det, helt til vi plutselig ble gravid. Litt uttenfor tema, beklager! Har tenkt den samme tanken. Det er jo ikke uten grunn abort ofte kalles "det vanskelige valget".
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2004 #6 Skrevet 26. mars 2004 Jeg har aldri tatt abort, men hadde jeg blitt gravid i nærmeste fremtid, hadde jeg nok vurdert det, fordi jeg er fortsatt veldig ung og kan man ikke ta vare på seg selv, kan man i vert fall ikke ta vare på et lite barn. derimot tror jeg det ville vært en veldig vanskelig beslutning å ta.
liv Skrevet 26. mars 2004 #7 Skrevet 26. mars 2004 jeg har adri tatt abort og vet med meg selv at det ville jeg heller aldri klart..
Arwen Skrevet 26. mars 2004 #8 Skrevet 26. mars 2004 Ja det har jeg, for fem år siden ca. Hadde ikke gjort det nå, men var ikke i tvil da. Har aldri angret.
Gjest Hulderjenta Skrevet 27. mars 2004 #9 Skrevet 27. mars 2004 Nei, jeg har ikke tatt abort. Har aldri vært gravid, så jeg har aldri behøvd å forholde meg til problemstillingen "på ordentlig" - men jeg tror ikke jeg kunne klart å tatt abort. Uansett blir det ikke aktuelt heller, for jeg og min kjære prøver å bli gravide. :D
Gjest Moonshadow Skrevet 27. mars 2004 #10 Skrevet 27. mars 2004 Har aldri tatt abort og kommer heller ikke til å gjøre det.
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2004 #11 Skrevet 27. mars 2004 Nei, jeg har ikke tatt abort, heller ikke når jeg ble gravid 17 år gammel. Men å bombastisk si at jeg aldri kunne gjort det, det kan jeg ikke - alt er avhengig av situasjon og det er derfor umulig å svare på generelt grunnlag.
Gjest Constanze Skrevet 27. mars 2004 #12 Skrevet 27. mars 2004 Nei, men jeg håper jeg hadde klart å gjøre det dersom jeg skulle bli gravid før jeg er gift.
Gjest Tristessa Skrevet 27. mars 2004 #13 Skrevet 27. mars 2004 Greit nok, det er et vanskelig valg, men jeg er ikke i tvil. Jeg er ikke gammel nok, har ingen egen inntekt, vil studere i minst fem år og få meg en jobb og være gift før jeg setter barn til verden. Ingen barn i verden fortjener å få meg til mor nå.
Windy Skrevet 27. mars 2004 #14 Skrevet 27. mars 2004 Har aldri vært gravid, men om jeg skulle bli i nær fremtid ville det i tilfelle blitt et vanskelig spørsmål. Vi er nemlig to om det, og det ser ut til at vi har forskjellige meninger på dette tidspunktet :-? Håper derfor jeg skal slippe dilemmaet foreløbig...
Gjest Myumi Skrevet 27. mars 2004 #15 Skrevet 27. mars 2004 Har aldri vært gravid, men om jeg skulle bli i nær fremtid ville det i tilfelle blitt et vanskelig spørsmål. Vi er nemlig to om det, og det ser ut til at vi har forskjellige meninger på dette tidspunktet :-? Håper derfor jeg skal slippe dilemmaet foreløbig... Så om du skulle bli gravid så er du prisgitt din manns vilje ellers ryker ekteskapet?
Nabodama Skrevet 27. mars 2004 #17 Skrevet 27. mars 2004 Har aldri tatt abort, men ville nok gjøre det hvis jeg skulle bli gravid. Har vurdert sterilisering, men ikke prioritert det ettersom det er såpass dyrt. Bruker hormonspiral, ettersom det er det sikreste nest etter sterilisering.
Gjest Seleena Skrevet 27. mars 2004 #18 Skrevet 27. mars 2004 Jeg er ikke gammel nok' date=' har ingen egen inntekt, vil studere i minst fem år og få meg en jobb og være gift før jeg setter barn til verden. Ingen barn i verden fortjener å få meg til mor nå.[/quote'] Sleng meg på denne...
Jellyfish Skrevet 27. mars 2004 #19 Skrevet 27. mars 2004 Har aldri tatt abort, og håper inderlig at jeg slipper å noen gang bli stilt overfor det valget! For den saks skyld så håper jeg jo også at jeg i det hele tatt kan få barn, men vet jo aldri...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå