Agurk Skrevet 26. mars 2004 #1 Skrevet 26. mars 2004 Er sammen med en mann og vi fikk en nydelig datter for 9 uker siden. Vi bor ikke sammen for øyeblikket for forholdet har vært rimelig turbulent til tider. Barnet var planlagt, men da jeg ble gravid forandret han seg så til det grader, så jeg har vært alene i hele svangerskapet. Vi bestemte oss for å prøve igjen etter at barnet var født. Han er borte hele uka i forbindelse med jobbv, og når helgen kommer prioriterer han å reise bort(to timers kjøring) for å være med kompisene sine. Da MÅ han ut å drikke som han sier. Jeg har jo krav på bidrag ettersom vi ikke bor sammen, dette drøyer han i det lengste med å orde, og sier at han må betale fordi det kreves av han, men hadde det vært opp til han så hadde han ikke betalt et rødt øre!! Videre så er han utrolig hissig, skrikker, dytter, smeller foran barnet. Og han kaller meg de styggeste ting og sier hold kjefta, jævla tulling!!! Hvor kommer alt sinnet fra? Kan jeg fortsette med denne fyren?? Jeg minner om at barnet var planlagt og han er 26 år. Hjertesukk fra meg...
Rapitap Skrevet 26. mars 2004 #2 Skrevet 26. mars 2004 Hvordan du kan planlegge å få ett barn med en slik tulling in the first place er utenfor min fatteevne, ivertfall! Og nei, du skal ikke fortsette å være sammen med ham. Krev ham (gjerne rettslig) for det ditt barn har krav på! At han opplever noen barnslige tendenser skal ikke ditt barn ei heller du, (om du har litt selvrespekt!) lide for! Det derre stadiet burde han være ferdig med, og du skal ikke bruke tid på å forsøke å forstå ham eller forandre ham. If dosent work, honey! Nå er det du som har ansvaret her. Han virker jo totalt uten evne til å ta vare på ett lite barn! You go girlfriend, you go get him!
Gjest Hillary- unplugged Skrevet 26. mars 2004 #3 Skrevet 26. mars 2004 Med den oppførselen, hvis han fortsetter, vil jeg tro det er bedre for både deg og barnet å være alene. !!! Har han vist tegn (det minste tegn) til slik oppførsel før? For deg eller andre...?? Hverken du eller barnet kan han en mann som psyke deg (dere) ned...!! Det er skadelig. Fysisk eller psykisk voldelig fedre er ikke til det beste for barnet etter min oppfatning. Man trenger ikke en far for enhver pris. Bedre å savne enn far enn å ha en som mer eller mindre er fra helvete. Fedrene våre er den første mannen vi døtre elsker..... :evil: Det kan hende han er i en krise - en "engangskrise" - og trenger hjelp. Han kan være syk og deprimert. I så fall må han i behandling. Dere kan gå i familieterapi. Da må du nå inn til han først, slik han blir med på det. Det er den eneste løsningen jeg kan se hvis dere skal fortsette. Er det noen som kjenner han godt som du kan alliere deg litt med? Kamerater av han eller familie?
Gjest Hillary- unplugged Skrevet 26. mars 2004 #4 Skrevet 26. mars 2004 Med den oppførselen, hvis han fortsetter, vil jeg tro det er bedre for både deg og barnet å være alene. !!! Har han vist tegn (det minste tegn) til slik oppførsel før? For deg eller andre...?? Hverken du eller barnet kan han en mann som psyke deg (dere) ned...!! Det er skadelig. Fysisk eller psykisk voldelig fedre er ikke til det beste for barnet etter min oppfatning. Man trenger ikke en far for enhver pris. Bedre å savne enn far enn å ha en som mer eller mindre er fra helvete. Fedrene våre er den første mannen vi døtre elsker..... :evil: Det kan hende han er i en krise - en "engangskrise" - og trenger hjelp. Han kan være syk og deprimert. I så fall må han i behandling. Dere kan gå i familieterapi. Da må du nå inn til han først, slik han blir med på det. Det er den eneste løsningen jeg kan se hvis dere skal fortsette. Er det noen som kjenner han godt som du kan alliere deg litt med? Kamerater av han eller familie?
Gjest agurk Skrevet 26. mars 2004 #6 Skrevet 26. mars 2004 Han trenger ikke ordne med bidrag. det ordner du på trygdekontoret og de trekker det fra lønnen hans! Enkelt å greit, spark han i ræva ut!
Gjest Liljedugg Skrevet 26. mars 2004 #7 Skrevet 26. mars 2004 Han virker ikke komptent til å være noen farsfigur (eller samboer). At han var enig i at dere skulle ha barn sammen, kan ha sin årsak i at han da binder deg til hjemmet mens han selv kan feste og dure... særlig om han har virket sjalu tidligere. Da vet han hvor han har deg... Det er bare du som kan bryte denne sirkelen, ved å slå opp med denne "mannen".
Agurk Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2004 Vi begynte i familieterapi da vi bestemte oss for å bli sammen igjen, det gikk bra en stund, men så sklir det ut liksom. Han er ofte veldig god, søt, snill og kosete og alt det der, men så plutselig så virker det som det svartner helt for han, og han blir så utrolig stygg. Når jeg krangler hever jeg ihvertfall ikke stemmen, og jeg slenger ikke dritt som går på han som person. Han kan også finne på å sjelle meg ut ute på gata, blandt folk, veldig ydmykende, men han sier jeg treger og læres opp. Jeg svarer at det er pokker meg ikke hans oppgave. Han kan finne på å sjelle meg ut hvis jeg mister en ting i bakken o.l... Greit at han jobber mye, og er sliten og greier, men det må da gå ann å oppføre seg litt for det. Jeg er da også mye sliten, uten å drive på sånn... Blir veldig sliten av slike humørsvigninger..
spinnvil| Skrevet 27. mars 2004 #9 Skrevet 27. mars 2004 men han sier jeg treger og læres opp Øøøh, hvis du ikke kler å være "nikkedukke" uten egne meninger, så kom deg vekk. Kanskje han ved et senere tidspunkt kan gjøre seg fortjent til å kalle seg din kjæreste/sambo. Du har prøvd nå, og det virker jo ikke å funke..? Trygdekontoret ordner bidraget bare du kontakter dem, så det trenger ikke han styre med. Du klarer deg jo fint selv, det gjør du jo nå :trøste:
Gjest Frigg Skrevet 27. mars 2004 #10 Skrevet 27. mars 2004 Tenk nå litt på hva du lærer barnet ditt. Vil du virkelig at datteren din vokse opp med den troen at det er greit å behandle deg slik? Det beste for deg og datteren din er at du sparker mannen ut av livet ditt. Dette trenger dere virkelig ikke. :trøste:
Gjest Ikke innlogget vivi Skrevet 27. mars 2004 #11 Skrevet 27. mars 2004 Herregud, du må da ikke tenke tanken engang å fortsette noe samliv med denne mannen :o Ikke har du fortjent en slik behandling, og ikke har barnet deres fortjent å vokse opp med en slik far. Hvordan skal han klare å oppdra et barn til å bli selvsikker og ha tro på sitt egenverd når han gjør slik mot deg? Det lyser igjennom at dette er en meget egoistisk person med null empati. Bare å tillate seg en slik oppførsel overfor deg, eller enhver annen, tyder på ett menneske med null medmenneskelighet :evil: Mulig jeg hisser meg vel opp, men jeg kan utfra egenopplevde episoder kjenne igjen personligheten
Gjest Spark ham... Skrevet 27. mars 2004 #12 Skrevet 27. mars 2004 Spark ham på trynet rett ut. Du må ikke finne på å ha kontakt med en slik mann!!! :evil: :evil: Skjerp deg litt da, i det minste for datteren din. Kan være hardt å være "ensom" men det er bedre for deg å konsentrere alt på deg selv og datteren. Denne mannen bringer bare elendighet inn i ditt liv. Se og kvitte deg med ham fortest mulig er du snill. Gjør verden til et bedre sted for alle oss kvinner: gjør oss stolte av deg: sprak ham UT og BORT for ALLTID!!!!!!! :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå