AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Hei. Jeg skal ned 40kg (minst) og tenkte at 20kg før sommeren (og i sommer) er et realistisk mål, men jeg er litt usikker på om jeg klarer det. Har holdt på siden januar, og føler meg litt skuffet. Mest fordi jeg føler at ting går for sakte, og det dreper motivasjonen helt. Jeg har ikke sluttet. Jeg passer på kaloriene, og holder meg til 1400kcal om dagen, men noen ganger kan det bli mer. F.eks i helgene kan jeg kose meg med sjokolade. Problemet mitt er at jeg er alt for glad i sjokolade. Annen fet mat klarer jeg meg fint uten. Finnes det et eller annet som demper søtsuget? Jeg hater meg selv hver gang jeg spiser noe søtt. Angrer like mye hver gang. Kan unne meg en liten sjokolade på lørdager, men i det siste har det blitt for mye! Jeg har lyst til å kose meg med lørdagssjokoladen min uten å måtte ha mer mer mer! Et annet spørsmål jeg har er hvor mange kalorier er det i blåbær jordbær bringebær røykalaks Og så lurer jeg på hvilke kalorifattige matvarer som øker forbrenningen? Anonym poster: 5e67be7e62fc6cc16b39af6984e9b35d
Quilliam Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Drit i å lete etter mat som "øker forbrenningen", det viktigste er å ha et stabilt blodsukker. Dropper blodsukkeret ditt for lavt blir det sjokoladebombe om du vil det eller ei. Spis ofte og spis mat som kroppen bruker lang tid på å forbrenne, 1400 kalorier kan også bli litt for lite om du er 40+ kg overvektig. 2
PepsiMax Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 Er du helt sikker på at kcal tellinga di stemmer, slik at du ikke får i deg mer enn du tror? Kan anbefale shapr-up appen for å få bedre kontroll over kcal-inntaket. Kajalle tenker mye det samme som meg. Få i deg nok og riktig mat så vil søtsuget minke. Du kan også kjøpe krom tabletter som skal hjelpe mot søtsug. Undersøk litt for deg selv om det er enkelt mat som gjør at du får mer søtbehov. For meg blir søtbehovet veldig mye mindre hvis jeg holder meg unna hvete mel. Bær generelt inneholder lite kcal. Bringebær ligger på 30-40kcal/ 100g.
Gjest Coolaid Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 (endret) TS, hva er sakte for deg ? Hvor mye har du gått ned ? Send meg et pm om du har lyst å prate litt om ting. Har selv gått ned en del i vekt og kjenner meg igjen i det du skriver om sjokoladesug i helgene (Det er en hemmelg fb gruppe som heter "nedover" et greit sted å være, diskutere, spørre om alt du lurer på. Der er det også aktiviteter...Kan slippe deg inn der om du vil Endret 24. mars 2013 av Coolaid
PepsiMax Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 Husk at 0,5 kg - maks 1 kg pr uke er anbefalt vekttap for å klare og holde seg der og unngå for mye slapp hud...
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 Du vil ned 20 kg til sommeren? Du er klar over at det er 2-3 mnd til sommeren? Hvor mange kcal det er i det du spør om legger du jo inn i verktøyet du bruker for å rekne på hvor mange kcal du spiser iløpet av dagen. I og med at du vet du spiser 1400 kcal hver dag rekner jeg med du skriver ned hva du spiser i en dagbok eller lignende. Ellers anbefaler jeg http://fitnessbloggen.no/myrevolution-health-fitness-concept/ Anonym poster: cb241fa2566f60b48f93fcdca4e155ea
Gjest fry Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 Jeg fant ut at for min del var det lettere å spise normalt (dvs TDEE) 5 ganger i uka og rundt 200kcal de resterende 2 dagene i uka (dog ikke sammenhengende dager). Dette tilsvarer omtrent 4000kcal eller omtrent 0.5kg vekttap i uka. Nå skulle jeg riktignok bare ned 2kg, men jeg hadde liten tålmodighet for å nå dette målet.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Jeg følger matreglene til grete roede, og det funker fint for meg. God mat. Sakte vekt ned gang er ikke sakte egentlig da det er snakk om ca. 1kg i uken, men når jeg skal ned såpass mye så går ting veeeldig sent. Jeg er bare så lei av å ikke klare å kontrollere meg selv! Det er en belastning for rygg, knær, og psykisk. Det sliter sånn på meg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. TS Anonym poster: 5e67be7e62fc6cc16b39af6984e9b35d
Quilliam Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 1 kg er ikke sakte i det hele tatt selv med mye å gå ned, du må nok bare ha litt tålmodighet.
Zoom Skrevet 24. mars 2013 #10 Skrevet 24. mars 2013 Gratulerer med mål om å gå ned i vekt! Du har allerede gjort det viktigste; bestemt deg. I tillegg til det som du allerede har fått svar på ovenfor, så kan jeg nevne at litt mørk sjokolade (mer enn 70%kakao) kan være løsningen når du får søtsug. Det gir deg ikke samme sukkerkicket som annen sjokolade. Noen får dempet søtsug med kromtilskudd, kanskje verdt et forsøk? Viktig med faste måltider, og at du alltid planlegger neste måltid senest når du spiser det siste. Da er det vanskeligere å skeie ut. Bruk handlelister, og ikke gå i butikken når du er sulten, for å unngå å kjøpe sjokolade.
Gjest O___o Skrevet 24. mars 2013 #11 Skrevet 24. mars 2013 (endret) Hei. Jeg skal ned 40kg (minst) og tenkte at 20kg før sommeren (og i sommer) er et realistisk mål, men jeg er litt usikker på om jeg klarer det. Har holdt på siden januar, og føler meg litt skuffet. Mest fordi jeg føler at ting går for sakte, og det dreper motivasjonen helt. Jeg har ikke sluttet. Jeg passer på kaloriene, og holder meg til 1400kcal om dagen, men noen ganger kan det bli mer. F.eks i helgene kan jeg kose meg med sjokolade. Problemet mitt er at jeg er alt for glad i sjokolade. Annen fet mat klarer jeg meg fint uten. Finnes det et eller annet som demper søtsuget? Jeg hater meg selv hver gang jeg spiser noe søtt. Angrer like mye hver gang. Kan unne meg en liten sjokolade på lørdager, men i det siste har det blitt for mye! Jeg har lyst til å kose meg med lørdagssjokoladen min uten å måtte ha mer mer mer! Et annet spørsmål jeg har er hvor mange kalorier er det i blåbær jordbær bringebær røykalaks Og så lurer jeg på hvilke kalorifattige matvarer som øker forbrenningen? Anonym poster: 5e67be7e62fc6cc16b39af6984e9b35d Dette gir ca 1530 kcal. Dropper du sjokoladen, kan du trekke fra ca 130 kcal. Matplanforslag: Frokost / Lunsj / Mellommåltid / Kvelds En pose blåbær/ bringebær ( Ca 400 Gram ) En boks mager kesam 4 DL Biola blåbær / bringebær 1 DL Sempers glutenfrie havregryn Vann (For å få den tynnere) Liker du ikke å ha havregryn i – erstatt med en banan. Kjør alt i en mixer og fordel. Gjerne til 3 – 4 porsjoner Mellommåltid: En pose babygulerøtter 1/2 agurk. Skjær agurken i strimler (evt ta den med som halv+kniv og kutt opp rett før den skal spises ) Fordel litt agurkstrimlene og babygulerøttene i to forskjellige poser. Ta med på jobb og spis når du har lyst på noe knask, eller mellom frokost og lunsj. Middag: 1/2 posjon boil-in-bag fullkornsris. To kyllingbryst/filéter 1/2 boks hermetisk ananas i lake 100gram kokte gulerøtter 1 paprika. Grønnsakene bakes i ovn sammen med kyllingen eller i egen stekepose. Ananassaften får fungere som «saus» Utskeielser de dagene du har trent / gått tur: En Eventyrsjokolade Endret 24. mars 2013 av O___o
Jade Skrevet 29. mars 2013 #12 Skrevet 29. mars 2013 Jeg vet at det ikke er svar på det du spør om. Men hvordan kom du frem til 1400kcal? Jo mer overvektig man er, jo flere kalorier trenger man og forbrenner man. Hørtes veldig lite ut for en som er 40kg overvektig.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #13 Skrevet 29. mars 2013 blåbær - ca 4 per stk jordbær - ca 4 per stk bringebær - ca 4 per stk røykalaks vet jeg ikke, men røykt ørret er rundt 230 pr 100gr, så jeg antar at det er ca det samme Er du sikker på at du spiser bare 1400 per dag? Trener du noe i tillegg? Du må bare ligge unna sjokolade, bruk viljen din. Spis litt 1 dag i mnd, men spis gjerne andre søte ting i stedet - melon og vannmelon er søte og gode alternativer. 100gr melon er ca 36 kcal. Hvis du virkelig er hele 40kg overvektig, da holder det ikke med bare å sulte deg med 1400 kcal per dag, du må trene ganske aktivt i tillegg, svette deg hver eneste dag. Jeg tror ikke det er realistisk å forvente at du mister 20kg fram til sommeren, så bare glem det. Det er ikke bra å miste så mye så fort, for det kommer like fort tilbake når du begynner å spise mer vanlig. Kom til den andre tråden om Butt Bible og begynn med øvelsene der. Det vil hjelpe deg. Anonym poster: 12e1c6d9b5298a923385feb5692743ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå