Tonka Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Jadda, mitt spørsmål i dag er veldig enkelt og kanskje ikke så spennende. Men det er viktig! Nogenlunde, i alle fall... Hvordan oppbevarer dere undertøy hjemme hos dere? Her hos oss blir det rett og slett vasket, kjørt i trommel, puttet i en stor, blå Ikea-pose - og der blir det..... Verken praktisk, lekkert eller plassbesparende. Og så er det jo klin umulig å finne sokker som matcher hverandre.... Trenger noen gode ideer her!
blueberries Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Undertøy blir lagt sammen og puttet i undertøyskuffen. Sokkepar jeg finner legger jeg i sokkeskuffen, og de som ikke matcher blir lagt i en stor kurv. Sånn ca. en gang i halvåret kan jeg finne på å rydde i den kurven med sokkene... 1
Gjest Erja Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 Undertøyet ligger i en egen undertøyskuff på garderoberommet vårt. Der har jeg også en skuff som er delt inn i som rom, denne brukes til strømper, nederst har jeg en større skuff for strømpebukser - disse bruker jeg mye av nå vinterstid.
Athene Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 Tre skuffer i kommoden, med "romdeler". - BHer ligger i egen skuff, i bunker etter type og farge. - Sokker i en skuff. "Skilleplater" mellom - knesstrømper, strømper, treningssokker, sokker og ullsokker. - Truser i en skuff. "skilleplater" mellom - boksere, trenings-string, string, blonde-string, blondehipsters og truser. Ingen bretting, blir bare lagt i hauger i riktig rom. - En skuff med singletter og underkjoler, dersom dette telles som undertøy. Når klærne er tørket hiver jeg alt undertøyet i en kurv, og sorterer det derfra ned i skuffene. Sokker der jeg ikke finner parret legger jeg i en papirpose på vaskerommet som sorteres 5-6 ganger i året. Mannens system - alt hives i en stor skuff, han finner frem han også.
Lista Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 Tre skuffer i kommoden, med "romdeler". - BHer ligger i egen skuff, i bunker etter type og farge. - Sokker i en skuff. "Skilleplater" mellom - knesstrømper, strømper, treningssokker, sokker og ullsokker. - Truser i en skuff. "skilleplater" mellom - boksere, trenings-string, string, blonde-string, blondehipsters og truser. Ingen bretting, blir bare lagt i hauger i riktig rom. - En skuff med singletter og underkjoler, dersom dette telles som undertøy. Når klærne er tørket hiver jeg alt undertøyet i en kurv, og sorterer det derfra ned i skuffene. Sokker der jeg ikke finner parret legger jeg i en papirpose på vaskerommet som sorteres 5-6 ganger i året. Mannens system - alt hives i en stor skuff, han finner frem han også. Åssen "skilleplater" er det du bruker?
Athene Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 Åssen "skilleplater" er det du bruker? De er hjemmesnekra. Kjøpte en tynn treplate på Byggmakker som jeg saget og slipte. I andre skuffer har jeg esker, så det er en løsning det og. Men det tar mer plass.
Gjest Doh Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 Har alt i en stor skuff. Men tror jeg skal lage et system med skillevegger, er så utrolig uoversiktlig...
Kaisamaia Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Jeg veksler mellom 2 bh-er til vanlig, så de tar ikke stor plass..og så legger/hiver jeg bare trusene i klesskapet sammen med det andre tøyet.. Det funker til en viss grad. Føles bare litt rotete innimellom ;-) Men skuffer og skillevegger og sånt er sikkert lurt, spesielt hvis man har mye forskjellig, noe jeg ikke har
Zakuro Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 Alt mitt undertøy ligger mølja sammen i en skuff:P Akk, skulle hatt noe litt mer... praktisk. Dog jeg har fått sett undertøysskuffa til ei japansk jente(don't ask ) Aldri sett makan til perlerad av pent brettede truser:P Japanere <3
Gjest Lille-pus Skrevet 24. mars 2013 #10 Skrevet 24. mars 2013 (endret) BH'er, matchende truser, basques, girdles og suspenderbelts: Egen stor skuff i skyvedørsgarderoben. Sirlig sortert og lagt i små hauger av 'Frøken Pertentlig' Strømpene mine, som det er en del av, befinner seg rigid sortert etter fabrikat, modell og farve i slike pene pappesker med flipplokk: Store og gode esker som står pent plassert i bunnen av garderoben (og en boks med dagligstrømper og strømpehansker) plassert på badet. Endret 24. mars 2013 av Lille-pus
Gjest O___o Skrevet 24. mars 2013 #11 Skrevet 24. mars 2013 Jadda, mitt spørsmål i dag er veldig enkelt og kanskje ikke så spennende. Men det er viktig! Nogenlunde, i alle fall... Hvordan oppbevarer dere undertøy hjemme hos dere? Her hos oss blir det rett og slett vasket, kjørt i trommel, puttet i en stor, blå Ikea-pose - og der blir det..... Verken praktisk, lekkert eller plassbesparende. Og så er det jo klin umulig å finne sokker som matcher hverandre.... Trenger noen gode ideer her! Haha. Høres ut som et studentliv Hvis du fortsatt er student, og må gå for en poseløsning: én brødpose til sokker, én brødpose til bher og én brødpose til rene truser. Ellers er skoesker praktisk ellers får du kjøpt slike på IKEA
skruf Skrevet 24. mars 2013 #12 Skrevet 24. mars 2013 (endret) Har en reol med sånne skyveskuffer fra Ikea inne i et langskap utenfor badet (tok ut de hyllene som var der fra før). Der har jeg ei skuffe til truser og bh-er, ei til sokker og ullsokker, ei til strømpebukser, ei til ullundertøy og to til treningstøy. Mannen har samme opplegget i sin del av klesskapet, og jentene har hver sin kommode på rommet der de øverste skuffene er forbeholdt undertøy, sokker og strømpebukser. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30218521/ http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70222451/ Endret 24. mars 2013 av maya76
CathrineMic Skrevet 25. mars 2013 #13 Skrevet 25. mars 2013 Vi har kommode med hversine skuffer. I de to øverste, som er mindre enn de andre, har jeg bh'er i den ene skuffen, truser i den andre, der tangaene ligger i egen "boks" å bokserene/blondetruser ligger i egen boks. I sokkskufen har jeg masse "bokser" helt bakerst, der det er strømpebukser åsånt i. "fremme" har jeg egne bokser for ankel sokker, å litt tykkere sokker. å en liten i midten for sokker som mangler partner
Fantomina Skrevet 25. mars 2013 #14 Skrevet 25. mars 2013 En smal kommode med fire skuffer: mine truser, hans truser, mine bh-er, våre sokker (legges i par når andre klær legges sammen). Har også en trådkurv med sokker, strømper, stay-ups og strømpebukser i bunnen av klesskapet. Enslige sokker presses inn mellom veggen og kommoden i "the lonely hearts-club". Rydder opp der kanskje en gang i kvartalet eller når det er flere sokker i klubben enn i skuffen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå