AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Jeg har prøvd brudekjolen min i en kortere periode, og jeg ble helt gjennomsvett! Noen som har noen tips? Jeg tenker særlig på at det er stor sannsynlighet for at jeg får gnagesår mellom lårene når det er så klamt og svett. :-( Anonym poster: 4b131ec94c5fe67f693f967283bf4664
Gjest lisha Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 kanskje det er lurt å ha en tynn sykkelshorts under? kjolen min er såpass tung og kraftig stoff, at jeg kommer nok til å svette bra jeg også!
Dove Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 Jeg hadde en tynn tightsshorts under kjolen. Noe annet hadde vært helt krise! For øvrig, jeg følte meg ekstremt klam i kjolen da jeg prøvde den hjemme, men på bryllupsdagen (på tross av strålende sol og sommer) kjente jeg det ikke. Jeg var heller ikke nevneverdig forkjøla på bryllupsdagen, på tross av at jeg var det dagen før og dagen etter. Utrolig hva man bli immun mot på bryllupsdagen. 1
Gjest Adriane Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 Det er noe jeg ikke har tenkt på engang, men du kan jo enten ha en tynn tightsshorts under som flere sier, eller sånn holdin-shorts (så slår du evt 2 fluer i en smekk, om du føler behov for det). Jeg kommer til å ha det siste
Longgone Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 Underskjørt i silke? Det har jeg til bunaden og er gull verdt.
Vulpes Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 For å motvirke svetting i armhulene kan du prøve Yerka (fåes kjøpt på f.eks. parfymeriavdelingen på Cubus) eller aluminiumklorid (fåes kjøpt på apotek). Fungerer som regel veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 Strømpebukser forhindrer gnagsår mellom lårene. Og det er da vitterlig penere enn sykkelshorts. Evt. kan "underskjørtbukse" være en idé. For svette ellers: Begynn med Yerka i god tid. Husk pudder. Anonym poster: 78b5ef5a47f9bacbda079e0c5e6fde3c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Strømpebukser forhindrer gnagsår mellom lårene. Og det er da vitterlig penere enn sykkelshorts. Evt. kan "underskjørtbukse" være en idé. For svette ellers: Begynn med Yerka i god tid. Husk pudder. Anonym poster: 78b5ef5a47f9bacbda079e0c5e6fde3c Er jo ingen som skal se under kjolen så praktisk er viktigere enn pent. Når kjolen skal av kan man jo ta av sykkelshortsen før brudegom ser noe. Strømpebukse blir jo varmere enn sykkelshorts om problemet et svetting mener jeg. Anonym poster: d3440e6436e764dfe7ae22f992667513 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 Strømpebukse er kjempetynt stoff, mens sykkeshorts er normalt sett tykt stoff. Og har man ikke størmpebukse, så må man ha høye strømper, så alt i alt blir det mye varmere med sykkelshorts (pluss høye strømper) enn strømpebukser. Anonym poster: 78b5ef5a47f9bacbda079e0c5e6fde3c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #10 Skrevet 25. mars 2013 For å motvirke svetting i armhulene kan du prøve Yerka (fåes kjøpt på f.eks. parfymeriavdelingen på Cubus) eller aluminiumklorid (fåes kjøpt på apotek). Fungerer som regel veldig bra. Jeg bruker den på brystet og på ryggen også. Man kan smør den over alt hvor man svetter mye. Anonym poster: c63ea2f40707715f1012dc0fcf298f1c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Strømpebukse er kjempetynt stoff, mens sykkeshorts er normalt sett tykt stoff. Og har man ikke størmpebukse, så må man ha høye strømper, så alt i alt blir det mye varmere med sykkelshorts (pluss høye strømper) enn strømpebukser. Anonym poster: 78b5ef5a47f9bacbda079e0c5e6fde3c Hvorfor MÅ man ha høye strømper? Anonym poster: d3440e6436e764dfe7ae22f992667513 1
Gjest Adriane Skrevet 25. mars 2013 #12 Skrevet 25. mars 2013 Hvorfor MÅ man ha høye strømper? Anonym poster: d3440e6436e764dfe7ae22f992667513 Det lurte jeg også på? Man kan jo fint ha f.eks ankelstrømper hvis man har fotsid kjole, evt steps eller ingen strømper overhodet for den saks skyld. 2
Gjest lisha Skrevet 25. mars 2013 #13 Skrevet 25. mars 2013 eller ingen strømpebukse? jeg mildt sagt hater å gå med strømpebukse! 1
Knurr Skrevet 25. mars 2013 #14 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har samme problem, men det blir bare verre med sykkelshorts e.l. Har fått ringskjørt, så det gir litt ekstra luft, også har jeg funnet et amerikansk produkt som heter SweatBlock. Laget til folk med alvorlige svetteproblemer, men funker fint til varme bruder også. Det er våtservietter, og holder nesten en uke med en omgang. Det er laget til å bruke under armene, men siden jeg svetter mest på ryggen prøvde jeg der også, og det funka gitt.
CathFoto Skrevet 25. mars 2013 #15 Skrevet 25. mars 2013 eller ingen strømpebukse? jeg mildt sagt hater å gå med strømpebukse! Jeg også, hater med store bokstaver. 1
twang Skrevet 25. mars 2013 #16 Skrevet 25. mars 2013 Du blir svett fordi kjolen din er altfor isolerede, hvis det er mulig så kan du be en syerske å lage ventilasjonshull på kjolen din. En ting du også kan gjøre er å ta en kald dusj, det senker kroppstemperaturen din litt, men du risikerer å bli syk da :D men jeg snakker ikke om isbad da Også sånn undertøy som jeg fikk i militæret kan hjelpe, de transporterer luft omkring i kroppen. Det er laget av samme materiale som sånne helsetrøyer, med masse små hull i.
Madison_00 Skrevet 25. mars 2013 #17 Skrevet 25. mars 2013 Vi giftet oss i 42 varmegrader og stekende sol, jeg var febersyk, og vi hadde middag utendørs etterpå. Jeg hadde kort kjole, og mannen dress. Ingen av oss svettet til tross for at vi begge svetter lett i varmen Som noen andre sa, det er utrolig hva man blir immun mot på bryllupsdagen. Yerka er ekstremt effektivt, men husk å begynne med den så lenge som mulig i forveien. Den kan påføres alle steder hvor du svetter lett. 1
Gjest chiki Skrevet 25. mars 2013 #18 Skrevet 25. mars 2013 Det vil nok gå bra, men jeg ville vurdert å ha sykkelshorts eller noe under kjolen. Vi giftet oss i Roma og jeg viste det ikke ville bli kjempe varmt der, så jeg vurderte å ha stilongs under kjolen *knis*. Endte med vanlig strømpebukse da:p
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #19 Skrevet 25. mars 2013 Det lurte jeg også på? Man kan jo fint ha f.eks ankelstrømper hvis man har fotsid kjole, evt steps eller ingen strømper overhodet for den saks skyld. Ankelstrømper er virkelig ikke mye lekkert. Og tro du meg - når dansen kommer i gang utpå kvelden, så havner fort kjoleskjørtet over ankelhøyde, og bæm - ankelstrømpene er avslørt. Stygge og jævlige. Skal man ikke ha strømper, så må man huske å ha brune, pene bein, av samme grunn. Anonym poster: 78b5ef5a47f9bacbda079e0c5e6fde3c
Gjest Adriane Skrevet 26. mars 2013 #20 Skrevet 26. mars 2013 Ankelstrømper er virkelig ikke mye lekkert. Og tro du meg - når dansen kommer i gang utpå kvelden, så havner fort kjoleskjørtet over ankelhøyde, og bæm - ankelstrømpene er avslørt. Stygge og jævlige. Skal man ikke ha strømper, så må man huske å ha brune, pene bein, av samme grunn. Anonym poster: 78b5ef5a47f9bacbda079e0c5e6fde3c Har heller aldri sagt at ankelstrømper er lekkert, men det er praktisk Personlig syns jeg heller ikke strømpebukse er spesielt lekkert, men det er jo en smakssak. Men ja, det er klart - tenkte ikke på at ankelstrømpene evt kan bli synlige når man danser. Steps kan man iallfall fint bruke, de synes jo ikke. og har ene og alene praktisk funksjon sammen med en sykkelshorts/holdin-shorts/underskjørt"shorts" som heller ikke vil synes (med mindre man har kort kjole da, eller har planer om å ligge på gulvet med beina i været (eller har kjole i tynt stoff som viser alt, uansett hva man har under) Hahaha - om jeg har brune bein under den kjolen bryr meg sånn ca midt i ryggen, og hvis gjestene mine virkelig er opptatt av hvor bleke beina mine er, så har vi/jeg bomma på så veldig mye mer enn å ikke ha "solbrune" bein, for å si det sånn! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå