Pawn Hearts Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 (endret) Riksklovnen har fått det til igjen! De amatørmessige gutteromsarbeidene hans får digre overskrifter og massevis av omtale. Jeg kunne ledd av det hvis det ikke var for at det finnes hauger av talentfulle kunstnere som sliter med å få stilt ut bildene sine og knapt nok blir omtalt i media i det hele tatt. I tillegg får han gud hjelpe meg solgt smøreriene sine til priser andre bare kan drømme om. Det er langt mer provoserende enn det smakløse Breivik-bildet hans. På en måte må man bli litt imponert også: Fyren har media i sin hule hånd, og han har fått saken akkurat dit han vil. Ekspertene fnyser av ham, og det gir ham anledning til å slenge med leppa slik han pleier. Det er kanskje ikke noe særlig å diskutere engang. Og egentlig er jeg mye mer oppgitt enn sint. Jeg tror jeg går og tar meg en drink. Endret 24. mars 2013 av Pawn Hearts 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #2 Skrevet 24. mars 2013 Han er i en situasjon der han ikke kan unngå å få presseomtale selv om han skulle ønske det. Så jeg synes igrunnen det er helt greit når han utnytter situasjonen. I hans tilfelle kan man heller ikke se bort fra at han ville klart å slå gjennom på egenhånd. Han klarte jo det med forfatterskapet. Anonym poster: 09923210c470e14020591cca9e4ca147
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 Han ville ikke trådt ut av mengden med noe av sin "kunst", hvis det ikke var for at han var gift med den han er gift med. En PR-kåt påfugl er hva han er. Jeg irriterer meg så grenseløst over sånne snyltere som bruker publisiteten til å selge sine overprisede smørerier og late som at de er noe. Irriterende er hva han er. (og engleboka hadde forsvunnet i mengden av alternativ litteratur uten prinsesse-tittelen)Fy F! Nå ble jeg føkka opp ved tanken på de j**** folkene der i dag også. Anonym poster: 11d205c187f8b1c601af8b09eb1685b7 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #4 Skrevet 24. mars 2013 Det er vel alltid noen som vil kjøpe bare for å sleike seg inn. Selv en 12 åring ville ha klart å male det. Amatørmaler som jeg er så ser jeg at det er dårlig utførelse. Så kom det en debatt her, som i avisene. Det er det han forventer. Fint, at det engasjerer folk,sier han. Da har jeg oppnådd mye. beg å lurer på om alkoholforbruket hans, som han nevnte.... Anonym poster: 413c24a495f7a9bff02562c39723edcf
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 Hvordan har alle greid å glemme at Ari Behn var like kjent før han giftet seg? Han har alltid hatt evnen til å skape blæst om prosjektene sine, noen som husker den nye vinen, sekser i VG med påfølgende tattis og kunstnerdebatter i media med kjendisvennene sine? Kunstnermessig har han tapt på ekteskapet, siden han giftet seg fra en selvstendig kunsterrolle, til å bli "mannen til". Det mest provoserende her er som vanlig at folk forventer at Breivik skal være en hellig ku og øser seg opp hver gang noen behandler han som en selvfølgelig del av vår felles referanseramme. Anonym poster: 7937ad89c28e8a604e39b024dc556871 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 Hvordan har alle greid å glemme at Ari Behn var like kjent før han giftet seg? Han har alltid hatt evnen til å skape blæst om prosjektene sine, noen som husker den nye vinen, sekser i VG med påfølgende tattis og kunstnerdebatter i media med kjendisvennene sine? Kunstnermessig har han tapt på ekteskapet, siden han giftet seg fra en selvstendig kunsterrolle, til å bli "mannen til". Det mest provoserende her er som vanlig at folk forventer at Breivik skal være en hellig ku og øser seg opp hver gang noen behandler han som en selvfølgelig del av vår felles referanseramme. Anonym poster: 7937ad89c28e8a604e39b024dc556871 Hva har Breivik med saken å gjøre? Anonym poster: 09923210c470e14020591cca9e4ca147
Gjest Erja Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 (endret) Hvordan har alle greid å glemme at Ari Behn var like kjent før han giftet seg? Han har alltid hatt evnen til å skape blæst om prosjektene sine, noen som husker den nye vinen, sekser i VG med påfølgende tattis og kunstnerdebatter i media med kjendisvennene sine? Kunstnermessig har han tapt på ekteskapet, siden han giftet seg fra en selvstendig kunsterrolle, til å bli "mannen til". Det mest provoserende her er som vanlig at folk forventer at Breivik skal være en hellig ku og øser seg opp hver gang noen behandler han som en selvfølgelig del av vår felles referanseramme. Anonym poster: 7937ad89c28e8a604e39b024dc556871 Så du mener at han hadde fått solgt "kunstverket" sitt for NOK 110.000 like etter åpningen dersom han ikke var gift inn i kongefamilien? Jeg synes det et hån mot seriøse kunstnere og det irriterer meg noe vanvittig at den selvhøytidelige fyren får så mye spalteplass som han får. Vet forresten ikke hvor jeg har det beløpet fra, men det er solgt for over 100.000 norske kroner .... Vanvittig ! Endret 24. mars 2013 av Erja 2
Gjest nobilian Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Hvordan har alle greid å glemme at Ari Behn var like kjent før han giftet seg? Han har alltid hatt evnen til å skape blæst om prosjektene sine, noen som husker den nye vinen, sekser i VG med påfølgende tattis og kunstnerdebatter i media med kjendisvennene sine? Kunstnermessig har han tapt på ekteskapet, siden han giftet seg fra en selvstendig kunsterrolle, til å bli "mannen til". Det mest provoserende her er som vanlig at folk forventer at Breivik skal være en hellig ku og øser seg opp hver gang noen behandler han som en selvfølgelig del av vår felles referanseramme. Anonym poster: 7937ad89c28e8a604e39b024dc556871 Jepp, jeg synes fyren er en lallende idiot, men erkjenner jo at han har spilt kortene sine godt (hvis målet var å bli riksludder). Det som ER provoserende, er jo at det her på molboberget åpenbart ikke finnes normale kriterier for hva som skal kunne passere som brukbar kunst.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 Så du mener at han hadde fått solgt "kunstverket" sitt for NOK 110.000 like etter åpningen dersom han ikke var gift inn i kongefamilien? Kunne han nok, siden han var kjent som forfatter fra før. Kunstnere som prøver seg på noe annet enn det de egentlig er kjent for er jo blitt en egen sjanger, som selger hovedsaklig fordi de flyter på "forrige kunstgren" Han solgte tross alt også 17.000 eks av den første boka si, som ukjent debutant, noe som er meget solig på et lite marked som det norske. Kvaliteten på kunsten hans vil jeg ikke uttale meg om, men markedsføring har han skjønt hele veien. Anonym poster: 7937ad89c28e8a604e39b024dc556871
Pawn Hearts Skrevet 24. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2013 Kunne han nok, siden han var kjent som forfatter fra før. Kunstnere som prøver seg på noe annet enn det de egentlig er kjent for er jo blitt en egen sjanger, som selger hovedsaklig fordi de flyter på "forrige kunstgren" Han solgte tross alt også 17.000 eks av den første boka si, som ukjent debutant, noe som er meget solig på et lite marked som det norske. Kvaliteten på kunsten hans vil jeg ikke uttale meg om, men markedsføring har han skjønt hele veien. Anonym poster: 7937ad89c28e8a604e39b024dc556871 Jeg må gi deg litt rett, men bare litt. Se på bildene til Don Van Vliet (RIP, Captain Beefheart!) og Magne Furuholmen. De har noe å fare med. Jeg vil ikke si at Ari mangler evner som forfatter, men billedkunst burde han ha holdt seg unna. Enig i det med markedsføringen, men det alene gir ikke verdifull kunst.
Gjest Blubberella Skrevet 24. mars 2013 #11 Skrevet 24. mars 2013 Jeg får så vondt av hele fyren. Den "kunsten" hans var ikke noe å rope hurra for, og jeg er vanligvis ganske åpen for alskens typer kunst. Mitt hovedkriterium er at kunstneren har lagt litt sjel i kunstverket og har en mening bak, noe jeg overhodet ikke ser i bildene hans. Det er bare overfladisk fjas og det der bildet med Breivik var bare et dårlig forsøk på å provosere. Hvis han faktisk har fått solgt et bilde for 100.000 kr er jeg seriøst bekymret. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #12 Skrevet 24. mars 2013 Ari Behn er genial for kongefamilien, for man må jo få sympati med den stakkars kongen. Ari er en klovn med et meget begrenset talent, og Märtha har sikkert funnet englene sine, men fremstår like endimensjonal som mange andre innen New Age. De to eier jo verken dømmekraft, klasse, verdighet eller stil. Som sagt, stakkars Kong Harald. Anonym poster: e54d0a9b73b8c286f189d11d22020527
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #13 Skrevet 28. mars 2013 Hvordan har alle greid å glemme at Ari Behn var like kjent før han giftet seg? Anonym poster: 7937ad89c28e8a604e39b024dc556871 Det spørs jo hvor lenge han hadde klart å leve på debuten sin, han er jo litt one hit wonder, siden de andre bøkene har ikke solgt noe særlig. Nå er han hovedsakelig kjent for å være kjent og gift med en kongelig. Anonym poster: 5d5ec3c755d86527b3c5050236022aeb 1
Kjempeliten Skrevet 31. mars 2013 #14 Skrevet 31. mars 2013 Om han så ble kjent for skrivinga eller Martha så bruker han det til å selge "kunsten" sin. Han vet at han kommer til å få solgt det svindyrt, så han trenger jo egentlig ikke bry seg noe om hva han maler... Noe han tydeligvis ikke gjør så mye Syns også det er synd at det er mange ukjente, gode kunstnere der ute som ikke får anerkjennelse fordi de ikke har noe mulighet til å komme i media av andre grunner.
Agathe Skrevet 31. mars 2013 #15 Skrevet 31. mars 2013 Jeg tror vel at han bærer på et håp om at svigermor skal kjøpe inn et verk til de kongelige samlingene.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #16 Skrevet 6. april 2013 Hva har Breivik med saken å gjøre? Anonym poster: 09923210c470e14020591cca9e4ca147 Et av maleriene hadde hodet til Breivik (spiddet av "tresaker i kryss") på seg. Anonym poster: bb520189068dfc2e0dc7a3fad854ef6c
Pawn Hearts Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #17 Skrevet 8. mai 2013 Nå har visst svigermor kjøpt et bilde også: http://www.bt.no/bergenpuls/Dronningen-kjopte-maleri-av-Ari-Behn-2893151.html#.UYpDQ1GcE0F Jeg må motvillig innrømme at Ari Askeladd imponerer meg litt. Man skulle tro han fikk hjelp av høyere makter. Engler, kanskje?
EvenS Skrevet 8. mai 2013 #18 Skrevet 8. mai 2013 (endret) Riksklovnen har fått det til igjen! De amatørmessige gutteromsarbeidene hans får digre overskrifter og massevis av omtale. Jeg kunne ledd av det hvis det ikke var for at det finnes hauger av talentfulle kunstnere som sliter med å få stilt ut bildene sine og knapt nok blir omtalt i media i det hele tatt. I tillegg får han gud hjelpe meg solgt smøreriene sine til priser andre bare kan drømme om. Det er langt mer provoserende enn det smakløse Breivik-bildet hans. På en måte må man bli litt imponert også: Fyren har media i sin hule hånd, og han har fått saken akkurat dit han vil. Ekspertene fnyser av ham, og det gir ham anledning til å slenge med leppa slik han pleier. Det er kanskje ikke noe særlig å diskutere engang. Og egentlig er jeg mye mer oppgitt enn sint. Jeg tror jeg går og tar meg en drink. Nei, ved Gud, foran slik kunst rødmer all dillettantisme. Man tiltror aldri en kongelig annet enn dilettantisme. Tanken på Nero og hans Qualis artifex ambisjoner ligger så altfor nær. Man kan bare beklage mennesker som ikke formår å frigjøre seg fra slike fordommer! De skulle glede seg over det lykketreff at det høyeste forener seg med det høyeste, og den opphøyde fødsels nådegåve med musenes. Endret 8. mai 2013 av EvenS
Pawn Hearts Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #19 Skrevet 8. mai 2013 Nei, ved Gud, foran slik kunst rødmer all dillettantisme. Man tiltror aldri en kongelig annet enn dilettantisme. Tanken på Nero og hans Qualis artifex ambisjoner ligger så altfor nær. Man kan bare beklage mennesker som ikke formår å frigjøre seg fra slike fordommer! De skulle glede seg over det lykketreff at det høyeste forener seg med det høyeste, og den opphøyde fødsels nådegåve med musenes. Jeg vet ikke om dette er ditt første eller andre innlegg på KG, men makan til debut! Skulle du dø i morgen, kan du gjøre Neros ord til dine: Qualis artifex pereo.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #20 Skrevet 9. mai 2013 Kunne han nok, siden han var kjent som forfatter fra før. Kunstnere som prøver seg på noe annet enn det de egentlig er kjent for er jo blitt en egen sjanger, som selger hovedsaklig fordi de flyter på "forrige kunstgren" Han solgte tross alt også 17.000 eks av den første boka si, som ukjent debutant, noe som er meget solig på et lite marked som det norske. Kvaliteten på kunsten hans vil jeg ikke uttale meg om, men markedsføring har han skjønt hele veien. Anonym poster: 7937ad89c28e8a604e39b024dc556871 Som Goethe? Anonym poster: cf3a86c0928e0a39125141cddd8198c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå