Gå til innhold

Flyter prikker i øyene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I de siste dagene nå har jeg hatt sånne flytere eller hva det nå kalles, sånn masse gråaktige prikker som flyter rundt i øynene og følger etter synet når jeg ser rundt om kring, spesielt på tavla på skolen eller på pcen og leser osv... det er veldig plagsomt. Har hatt sånn nå og da i mange år, men i de siste dagene har det for første gang vært hele tiden... Noen ganger ser jeg noen hvite sikk sakk mønster ting også... jeg er også nærsynt. Bruker ikke linser (har 1.25 elns), men har kjøpt så skal begynne. Må jeg til øyelege eller optiker for å sjekke hva dette er, eller kommer det til å gå over? Hvorfor er det sånn (er bare 16 år), og kan jeg bruke linser når jeg har sånn?

Anonym poster: 7be311b04512707e4747e9fcde7debfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de flyterene er det jeg tror de er, så ligger de ikke utenpå øyet, men inni. Øyeeplet er en eneste stor væskefylt ballong, sånn helt egentlig, og noen ganger kan vi se de bittesmå partiklene som flyter rundt inni der.

Litt irriterende, men helt ufarlig, og det vil ikke ha noe å si for linsebruken, så du kan trygt begynne å bruke dem.

Det kan også hende at du ser mønstre og sånne prikker fordi øynene dine blir slitne av å ikke se så bra.

Du har ikke veldig dårlig syn, men jeg har -1,75 og føler jeg ikke ser en drit når jeg ikke har linser eller briller på, og jeg ser også sånne rare ting om jeg surrer rundt for lenge uten, så du burde begynne å bruke dem med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg og, mine er små sirkler med en prikk inni. Har ikke tenkt på at de kan være inni øyet. Jeg ser de når jeg er sliten og det er sterkt lys, eller at jeg ser på noe veldig lyst f.eks en kritthvit himmel.

Anonym poster: 76c4f9c844f933fee1e5da955bd30745

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg og, mine er små sirkler med en prikk inni. Har ikke tenkt på at de kan være inni øyet. Jeg ser de når jeg er sliten og det er sterkt lys, eller at jeg ser på noe veldig lyst f.eks en kritthvit himmel.

Jeg ser det hele tiden..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det ca daglig, men ikke hele tiden. Er det sånne sirkler du ser? Som jeg ser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det ca daglig, men ikke hele tiden. Er det sånne sirkler du ser? Som jeg ser.

Nei, prikker og sikksakk mønster.

Skrevet

Jeg har også prikker som flyter foran øynene nå og da.. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Jeg har bare antatt at det er noe som bare er slik, det gjør meg jo ingenting. Jeg har aldri fortalt om disse prikkene, eller ormene jeg egentlig tenker på de som, til øyenlegen, men jeg bruker også briller og er på kontroll en gang hvert år. Feiler øynene mine ingenting annet enn at jeg ser dårlig og har litt skeiv hornhinne.

Jeg tviler på at det har så mye å gjøre med at du ikke bruker linsene dine ennå. Jeg bruker brillene mine absolutt hele tiden (har -6,75). Er nok mer at du bare har lagt merke til de akkurat nå. :)

Skrevet

de prikkene noen av dere snakker om som en feks ser når en ser mot noe lyst er bare de blinde punktene vi alle har på øynene. google det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...