Gå til innhold

Hva slags førstemelding funker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags førstemelding er det som funker best på nettdaitingsider?

Korte konkrete, lange, morsomme, spørsmål, informasjon om avsenderen...? Hva foretrekker du selv å få, og hva har du erfart at du får respons på?

Og er du gutt eller jente?

Anonym poster: 08f23d2c5a70a7bc8a9fad82d0fea017

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke start med noe lang tekst, nei.

Start med noe "Hei! Står til? :)" eller noe lignende. Det beste hadde jo vært om du fant noe på profilen som dere har til felles. Som for eksempel "ser du er fan av rap! Hvem hører du på?" eller "så du er også vegetarianer? Hvor lenge har du vært det? :)"

Jeg er jente, men er ikke på datingsider, men jeg er andre steder hvor man blir kjent med nye ;)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Noe som forteller at du faktisk har lest og likt profilen til det mennesket du sender til.

Skrevet

Lange meldinger er overkill. Jeg liker meldinger som tar tak i og spør om noe i profilteksten min eller bildene mine, eller helt absurde og humoristiske spørsmål. Har fyren en profiltekst jeg liker og et utseende jeg kan falle for svarer jeg stort sett uansett, selv om han bare skriver "hei, hva skjer?".

• Liker 1
Skrevet

IKKE informasjon om avsenderen, det er som viktig bør stå i profilen, resten bør fremkomme etter hvert.

• Liker 1
Skrevet

Såfremt det er potensiale for attraksjon, dvs. at du og vedkommende er i samme utseendesjikte, betyr ikke meldingstekst noe særlig. Det har vært min opplevelse av e-dating.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke skriv bare "Hei", "Hei, står til?" eller "Du var søt". Du kan selvsagt skrive alle disse tingene, men det bør være noe litt mer, så du skiller deg ut fra mengden, på pek noe dere har felles feks, vis at du har lest profilen hennes, still et interessant spørsmål kanskje...personlig finner jeg de som skriver litt langt mest interessante, men de første meldingene bør ikke være veldig lange. Og for all del, ikke spør "hva ser du etter her da?"! Jeg går i alle fall ut i fra at de bare er ute etter sex, og gidder ikke å svare de.

Anonym poster: 5361cc5effbbce7c17ea8acaffcf4224

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Den som gikk rett hjem hos meg var humoristisk knyttet til ett av de lekne bildene mine og relaterte seg til at små katter ser farlig tiltalende ut når de 'leker med kniv' :lur:

Skrevet

Vis at du har lest profilteksten og at den interesserte deg. Kommenter noe av det som står der og vis at du selv er opptatt av det samme eller har opplevd noe lignende, og still oppfølgingsspørsmål. Og prøv å være litt morsom/flørtete - det er hverken en jobbsøknad eller en sex-chat du driver med.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke skriv "Hei, står til?", "Hva skjer?", "Hei, kan du fortelle litt om deg selv?" "Hei, hva har du gjort i helga?"... jeg blir helt ør av tanken.

Anonym poster: 39e2eb7e0202a131e3a5a3c5ebbb514e

AnonymBruker
Skrevet

"Hei! Jeg er rik og har mer enn 20 millioner på bok! Lyst til å treffes?" skal fungere på de fleste damer.

Anonym poster: 806d381d854decbc444801700f670528

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Hei! Jeg er rik og har mer enn 20 millioner på bok! Lyst til å treffes?" skal fungere på de fleste damer.

Anonym poster: 806d381d854decbc444801700f670528

en absolutt NO- NO.

Anonym poster: 7e6fb49859b20c47710dd3c92adb1ae4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær så naturlig som mulig! Ikke skriv noe om deg selv, og ikke bare gi et kompliment.

Still et spørsmål som gir grunnlag for å fortsette dialogen :)

Anonym poster: 7e6fb49859b20c47710dd3c92adb1ae4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg liker "Du så interessant ut. Er du det?"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme, er veldig nysgerrig på hva slags første melding menn liker :)

Anonym poster: 0433da87ec7ecd5fcd991f3f4ccb1440

Gjest Tidssone
Skrevet

jeg liker "Du så interessant ut. Er du det?"

Den hadde jeg falt for.

Gjest .-L-.
Skrevet

Vel, når er ikke jeg å alt for hypp på nettdating egentlig, men kan bidra med start sms. Hei, hva gjør du på?

Gjest Tidssone
Skrevet

Vel, når er ikke jeg å alt for hypp på nettdating egentlig, men kan bidra med start sms. Hei, hva gjør du på?

Dersom jeg får denne på mail, svarer jeg "Jeg svarer på mail her på sukker. :)"

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Dersom jeg får denne på mail, svarer jeg "Jeg svarer på mail her på sukker. :)"

Hehe, da har jo man begynt samtalen da :)

Endret av .-L-.
Skrevet

Skriv noe kort og vennlig, ikke start med noe romantiske greier eller komplimenter på utseende. Få med noe om profilen til personen som viser at det ikke er en melding du sender til tyve andre.

Hei, du så hyggelig ut! En interesse dere har til felles, og et spørsmål om den interessen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...