Gå til innhold

Kvisene popper ut, samt fett hår. P-pille slutt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid hatt litt kviser. Eller med kviser mener jeg at jeg kun får ett par, men de jeg får er ofte store og betente. Håret mitt er også ofte fett og jeg må vaske det annen hver dag.

Jeg gikk på Zyrona (Diane) p-piller i ett års tid og hadde god effekt både på kviser og hår. Jeg sluttet på pilene for 6 mnd siden grunnet migrene, og nå har problemet kommet tilbake.

Finnes det andre metoder for å få bedret huden samt fett hår? Noen med erfaringer?

Anonym poster: f0e2a613620211aa6ca79237dd7ff06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme skjedde med meg :/ Jeg har slitt en del med uren hud før, men yasmin fjernet de helt.

Da jeg sluttet på pillen begynte kvisehelvete igjen (mye verre enn tidligere!). Jeg så ingen annen utvei enn å begynne på pillen igjen, men det kan jeg jo ikke fortsette med til evig tid. Setter også pris på andres erfaringer.

Hvor gammel er du TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme skjedde med meg etter 12 år på yasmin. Etter 1,5 år er huden min og håret mitt slik det var på pilla, men det var et jævla tungt halvannet år, ca.....

Mye kviser, både i ansiktet, halsen og på ryggen, fett stygt hår osv.. Forferdelig tungt. Jeg ble operert for blodpropp og kan ikke ta noe form for hormonprevansjon som øker faren for blodpropp.

Det tar tid og det er tungt, men det går over.

Anonym poster: 0807c20f7b3ead75a5e49d949329183c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med meg etter 12 år på yasmin. Etter 1,5 år er huden min og håret mitt slik det var på pilla, men det var et jævla tungt halvannet år, ca.....

Mye kviser, både i ansiktet, halsen og på ryggen, fett stygt hår osv.. Forferdelig tungt. Jeg ble operert for blodpropp og kan ikke ta noe form for hormonprevansjon som øker faren for blodpropp.

Det tar tid og det er tungt, men det går over.

Å herregud, SÅ lenge :( Nå ble jeg skikkelig lei meg.. Jeg blir rett og slett fullstendig deprimert når ansiktet er dekket med kviser, og tror ikke jeg vil holde ut 1.5 år slik.

Hvor gammel var du når du sluttet på yasmin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å herregud, SÅ lenge :( Nå ble jeg skikkelig lei meg.. Jeg blir rett og slett fullstendig deprimert når ansiktet er dekket med kviser, og tror ikke jeg vil holde ut 1.5 år slik.

Hvor gammel var du når du sluttet på yasmin?

Kjære deg :klem:

Det blir mye bedre underveis. Kan oppsumre det slik:

måned 1-5 etter p-pilleslutt: Kviser, MASSE kviser ansikt, hals, rygg

Måned 5-7: Kviser kun i tinning, noe på ryggen, ingenting midt i ansikt eller hals

Måned 7-10: kviser i tinning forsvinner i stor grad, kviser på ryggen forsvinner

1 år og utover: Kviser i tinning nesten helt borte, kviser på ryggen blitt til nupper

Håret ble seg selv igjn mye fortere.

Det eneste som er nå er at jeg lettere får kviser, feks etter sukkerprodukter og sånt.

Rundt mensen får jeg noe mensenkviser.

Jeg begynte på yasmin når jeg var 16, 28 da jeg slutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg :klem:

Det blir mye bedre underveis. Kan oppsumre det slik:

måned 1-5 etter p-pilleslutt: Kviser, MASSE kviser ansikt, hals, rygg

Måned 5-7: Kviser kun i tinning, noe på ryggen, ingenting midt i ansikt eller hals

Måned 7-10: kviser i tinning forsvinner i stor grad, kviser på ryggen forsvinner

1 år og utover: Kviser i tinning nesten helt borte, kviser på ryggen blitt til nupper

Håret ble seg selv igjn mye fortere.

Det eneste som er nå er at jeg lettere får kviser, feks etter sukkerprodukter og sånt.

Rundt mensen får jeg noe mensenkviser.

Jeg begynte på yasmin når jeg var 16, 28 da jeg slutta.

Takk for medfølelsen! :blomst:

Jeg sluttet da jeg var 22 år ca, og etter 2 måneder så jeg helt forferdelig ut. Jeg holdt ikke ut så startet igjen, og nå er jeg 24.. Hadde et håp om at dersom jeg sluttet som litt eldre ville kviseperioden være over for godt, men om du var 28 år ser det ikke ut som om teorien min stemmer.

Bra det ikke er like ille i hele 1,5 år da, men det kommer nok til å bli hardt. Hadde du store problemer med akne da du begynte på yasmin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for medfølelsen! :blomst:

Jeg sluttet da jeg var 22 år ca, og etter 2 måneder så jeg helt forferdelig ut. Jeg holdt ikke ut så startet igjen, og nå er jeg 24.. Hadde et håp om at dersom jeg sluttet som litt eldre ville kviseperioden være over for godt, men om du var 28 år ser det ikke ut som om teorien min stemmer.

Bra det ikke er like ille i hele 1,5 år da, men det kommer nok til å bli hardt. Hadde du store problemer med akne da du begynte på yasmin?

Nei, jeg hadde bare vanlige "fjortiskviser", jeg dro til legen pga kvisene etter yasmin og han sa "gi det litt tid, det tar tid for hormoner å stabilisere seg". Og vel, det kom seg til slutt, til slutt....................

Jeg hadde også veldig lyst til å begynne på pilla igjen, men jeg kunne ikke.

Man må bare holde hodet høyt og holde ut, selv om mange ganger jeg så meg i speilet vill jeg bare gråte.

Skjønner godt at du staret igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vixanne

Det beste tipset jeg kan gi er å spise sunt, ta vare på huden (rens, serum, peeling) og å bruke så lite sminke som mulig (la huden hvile.) Når du bruker sminke, bare bruk mineralsminke.

Jeg fikk en del kviser etter p-pille-slutt, men etter å ha forlenget og gjort om på hudpleierutinene mine (jeg brukte Déclor, men måtte bytte til Babor og Doctor Babor.) Kanskje det kan hjelpe deg også? Når kvisene blir flere (og dypere), må man ofte bytte produkter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Dette var en utrolig nyttig tråd! Jeg har nå 2 ganger prøvd å slutte på Diane, etter å ha gått på dem siden jeg var 16 år. Jeg er nå 35 år. Jeg har lenge kviet meg for dette og har tenkt at jo eldre jeg var, jo mindre hudproblemer ville det bli .. Men, nei! :grine: Huden min på Diane er plettfri, og ikke en eneste urenhet på rygg/bryst. Kun noen sorte prikker på nesen.

Jeg prøvde å slutte første gang i fjor og etter kun noen mnd uten p-pille skjedde følgende:

- Jeg ble slankere rundt magen, mer fit i kroppen
- Ekstremt økt sexlyst og plutselig guttegal
- Bedre treningslyst, mindre søtsug
- mindre "dårlige" dager, altså bedre humør

Dette er det positive med et liv uten p-pille!

Men huden ble uren :grine::grine: Fikk kviser i tinning, hårfeste, dype underjordiske betennelser her og der, kviser på haka og masse sorte prikker. Sebumproduksjonen var enorm. Følte jeg kunne presse ut sebum hver dag. Diane inneholder et stoff som gjør at det ikke produseres sebum, derfor er huden så fin på p-pillen.

Jeg var helt fortvilt, så begynte på Tetracykliner (antibiotika) Dette hjalp til en viss grense, men når 3 mnd kuren var over, kom alt tilbake innen knapt 2 uker. Bivirkninger på antibiotika var metallsmak i munnen og ømme tenner. Huff!

Så jeg holdt ikke ut og begynte på Diane igjen etter ca 6 mnd. Da gikk det ca 1 mnd så var huden fin igjen. Så gikk jeg på Diane i 3 mnd, og prøvde å slutte på nytt. Akkurat det samme skjedde.

Så nå sitter jeg her og har begynt på nytt igjen, har tatt Diane siden søndag, og går nok en gang på Tetracyklin for å få fortgang i prosessen til fin hud. Synes dette er helt jævlig, føler meg som en p-pille slave. Men jeg takler overhodet ikke å ha stygg hud, det er min verste frykt. Å nå som jeg leste at det vil kanskje ta 1,5 år før huden er normal, så vil jeg neppe slutte med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet 2/3 av håret mitt etter jeg sluttet på yasmin. Fikk også ekstremt fet hodebunn og intens kløe.

Det har nå gått 1 år og har ikke akkurat gitt seg, kanskje litt, men marerittet er ikke over:(

Anonymous poster hash: 2b48f...7e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...
På 3.10.2013 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet 2/3 av håret mitt etter jeg sluttet på yasmin. Fikk også ekstremt fet hodebunn og intens kløe.

Det har nå gått 1 år og har ikke akkurat gitt seg, kanskje litt, men marerittet er ikke over:(

Anonymous poster hash: 2b48f...7e9

Hvordan gikk det med deg tilslutt? Stabiliserte ting seg etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaringer som mange over her. Slet veldig med kviser etter at jeg sluttet på p-piller. Etter ca 6 måneder ble jeg så lei at jeg gikk til legen og fikk en krem. Den hjalp en del, men jeg ble ikke helt bra igjen før det hadde gått ett års tid...

Anonymkode: 70974...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på Diane for å prøve å bli gravid. Fikk masse kviser i ansiktet. Så ikke ut og da var jeg 32 år. Det gikk over etterhvert, heldigvis. Du må nok bare igjennom det. Evt ta noen timer hos en hudpleier i mellomtiden. 

Anonymkode: 1fcf5...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fett hår gikk over av seg selv en stund etter diane slutt. Huden fikk jeg bukt med ved hjelp av hudpleie, på den tiden brukte jeg produkter med glykolsyre. Men nå som det virker som at det har blitt et større problem for deg, vil min beste anbefaling vil være å be legen om resept på en krem som feks differin eller epiduo. De virker, men bruker litt tid.

Mot fett hår kan det hjelpe å farge/ stripe hos frisør. Syns alltid at håret mitt holder seg «rent» lengre etter behandling. 

Anonymkode: 3da18...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fett hår gikk over av seg selv en stund etter diane slutt. Huden fikk jeg bukt med ved hjelp av hudpleie, på den tiden brukte jeg produkter med glykolsyre. Men nå som det virker som at det har blitt et større problem for deg, vil min beste anbefaling vil være å be legen om resept på en krem som feks differin eller epiduo. De virker, men bruker litt tid.

Mot fett hår kan det hjelpe å farge/ stripe hos frisør. Syns alltid at håret mitt holder seg «rent» lengre etter behandling. 

Oi, så ikke at innlegget var fra 2013 😂 antar problemet er løst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 3.11.2020 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du delte, gjorde godt å lese ☺️ Hvor lenge gikk du på Diane totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 2.11.2020 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet på Diane for å prøve å bli gravid. Fikk masse kviser i ansiktet. Så ikke ut og da var jeg 32 år. Det gikk over etterhvert, heldigvis. Du må nok bare igjennom det. Evt ta noen timer hos en hudpleier i mellomtiden. 

Anonymkode: 1fcf5...693

Hvor lenge gikk du på diane? Samme situasjon som deg, må slutte nå for å prøve å få barn. Takk for at delte ❣️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...