Gjest Vinglepetra Skrevet 23. mars 2013 #1 Del Skrevet 23. mars 2013 Hei, jeg trenger oppskrifter til gode middagee med fisk. Er veldig lei av mine som består av fisk (kokt/stekt) med grønnsaker og kanskje litt saus. Jeg blir fort lei dette, ender opp med å spise lite fisk på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest17 Skrevet 23. mars 2013 #2 Del Skrevet 23. mars 2013 Jeg prøvde Ole Martins sitt tips angående fiskeform i ovn, var ganske så god, men ble litt vel syrlig saus. Ville kuttet noe ned på parmesan og sitronsaften. Skal definitivt lages igjen. http://www.tvnorge.no/programmer/4-stjerners-middag/oppskrifter/janeckes-oppskrifter-1.22401 Nederst på denne siden finner du en kjapp video :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinglepetra Skrevet 24. mars 2013 #3 Del Skrevet 24. mars 2013 Ingen fler? Kom igjen folkens jeg trenger tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara-ellis Skrevet 24. mars 2013 #4 Del Skrevet 24. mars 2013 Du kan jo sjekke ut godfisk.no som frontes av Tom Victor Gausdal i reklamene, han er en kjent kokk som etter min mening er veldig flink! Faktisk har fotballfrue lagt ut mange fiskeretter på bloggen sin hvor hun har oppskrift-onsdag, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 25. mars 2013 #5 Del Skrevet 25. mars 2013 Fiskegrateng, fiskesuppe(ikke min favoritt, men la gå), fiskeburger og ovnsbakt fisk med sitron og tomat er alltid en fin variasjon. I tillegg kan man smake de ulike variantene av fisken, både pannestekt, grillet (om sommeren), ovnsbakt, fritert eller røkt for eksempel. Prøv å finne så fersk fisk som mulig, det øker i alle fall min entusiasme for måltidet. Så kan man variere tilbehøret. Alt fra en sterk suppe og godt brød ved siden, til frisk salat eller pasta med stekte grønnsaker. Å variere typen fisk etter sesongen man er i synes jeg er oppmuntrende, og man kan jo prøve ting som sushi-middag for å øke feltet litt. Oppskrifter er jeg bånn på da jeg lager mat etter tradisjon og øyemål, men trinesmatblogg.no har hatt noen ganske gode oppskrifter på fiske-middager. Derifra sløyfer man eller legger på ingendrienser slik man selv ønsker, men man har i alle fall ett solid grunnlag om man sitter fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 25. mars 2013 #6 Del Skrevet 25. mars 2013 Super enkel oppskrift. laksefilet, grønnsaker (f-eks purre, brokkoli, parika) salt og pepper, soyasaus. Skjær laks og grønnsaker i biter. Poteter kan også brukes men skjær tynne skiver. Ha alt i en skål og krydre. Ha over på en stor foliebit og snurp folien sammen. Stek i 45 min på 200 gr. Ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cool_water Skrevet 25. mars 2013 #7 Del Skrevet 25. mars 2013 Når jeg skal lage noe enkelt og godt så pleier jeg å steke lakekoteletter/laksefilet i stekepanna, legger det over i ildfast form og inn i ovnen. I mellomtiden så steker jeg oppkuttet purre i samme stekepanne med mer smør og hiver oppi fløte og peprer og salter etter behov. Dette spiser jeg sammen med laksen og kokte poteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinglepetra Skrevet 26. mars 2013 #8 Del Skrevet 26. mars 2013 Super enkel oppskrift. laksefilet, grønnsaker (f-eks purre, brokkoli, parika) salt og pepper, soyasaus. Skjær laks og grønnsaker i biter. Poteter kan også brukes men skjær tynne skiver. Ha alt i en skål og krydre. Ha over på en stor foliebit og snurp folien sammen. Stek i 45 min på 200 gr. Ferdig. Nam! Dette skal jeg prøve. Er fisken helt gjennom stekt etter 45min? Er veldig redd for å spise rå fisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 26. mars 2013 #9 Del Skrevet 26. mars 2013 Nam! Dette skal jeg prøve. Er fisken helt gjennom stekt etter 45min? Er veldig redd for å spise rå fisk. Fisken er nok veldig gjennomstekt etter 45 minutter! Noe annet som er godt er å kjøpe fiskekrydder og krydre skinnfrie laksefileter godt med dette. Stek kjapt i smør og hell over creme fraiche og la stå til fisken er ferdig, ca 5 minutter regner jeg. Server med små, ovnsstekte poteter, gulrot og sukkererter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. mars 2013 #10 Del Skrevet 26. mars 2013 Lettsaltet torsk med potetstappe og sprøstekt bacon er supergodt! Strø salt over torsken kvelden før og la den ligge i kjøleskapet. Kok opp vann og la fisken trekke i ca 15min. Du ser når den er ferdig, for da flyter den opp og fiskekjøttet "deler" seg litt. Enkel laks er å krydre med salt og pepper, stek på begge sider, og ha agurksalat, poteter, gulrøtter og rømme til. Lakseburgere; Del laksen i biter, kjør det i foodprossesor med salt, pepper, litt melk. Lag burgere og stek på pannen. Kan lage som en hamburger med hamburgerbrød, eller bruk div grønnsaker til. Veldig godt med gulrotsalat til (riv gulrøtter på rivjern, bland med litt rømme og majones). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå