Gå til innhold

Anbefal meg noen bra spill til PC.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

f.eks noe ala Agatha Christie: Death on the Nile.

Eg liker eventyr, rpg, "krim". Slike man må tenke for å finne ut neste steg, puslespill der man man må finne ting eller sette sammen biter, etc.

Noen tips?

Må kunne spilles på relativt ny pc, mao. ingen "eldgamle" spill.

Anonym poster: 1b65afd50b914d8bd32d18444c93b4bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS:

Kan også nevne at eg liker Morrowind, Oblivion, etc.

AnonymBruker
Skrevet

Har du spilt Skyrim?

Anonym poster: 41c2dfb1614ce5efb7f3b33b68453b99

Skrevet (endret)

The Curse of Monkey Island er et pek-og-klikk-spill fra 1997. Utrolig morsomt og passelig utfordrende. Fikk det det året det kom ut (da jeg var ni år) og har spilt det ca en gang i året siden. Jeg har lastet det ned ulovlig, men vet at det finnes gjennom blant annet Scummvm. Der er det også mange klassikere i samme sjanger, Sam&Max, Day of the Tentacle. Gamle, men veldig spillbare og morsomme spill.

Av nyere hidden object/adventure games har Bigfish Games masse, f.eks. Drawn-serien. Playfirst sin Dream Chronicles er også fin. Dette er ganske korte spill, men de er også billige.

Endret av Fantomina
  • Liker 1
Skrevet

Anbefaler CSI-spillene på et sterkeste, disse er krimspill, typisk pek og klikk. Går aldri lei!

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Har du spilt Skyrim?

Anonym poster: 41c2dfb1614ce5efb7f3b33b68453b99

Har det på xbox :)

Takk for tips dere to andre. CSI var ein god idé.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du steam på pc'en? Her har de fine gardinmenyer hvor du kan velge hvilke type spill du skal se etter, så kan du kjøpe og laste ned direkte fra stream. Helt genialt

Skrevet (endret)
www.gog.com masse gode spill :) Kan abefale Heroes of might and magic serien:) og Might and magic serien :) Der har de klassiske spill designet for windows 7 og 8 :) samt en hel del Mac spill:) Endret av Anciol
Skrevet (endret)

Hvis du liker RPG'er med sverd, orker og magi(+ masse mer) MÅ du prøve Gothic serien. Gothic I, II og III. Gothic 4 var bæsj, og ikke verdt de 3-4 timene det tok å spille gjennom hele spillet. nr 3 har jeg hatt i flere år og driver enda på og oppdager nye ting.

Spillet inneholder også en del gåter/puslespill i sidequests, som kan være ganske vanskelige hvis du ikke jukser

Endret av Vulcan
Skrevet

Dreamfall, The longest journey, Monkey Island, Fable osv høres ut som spill for deg. Dreamfall er meget meget bra ;) Men anbefaller deg å spille The longest journey først

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt helt hekta på det nye sim city spillet, hvis du liker den type spill da (jeg gjør det)

civilization, Cesaer spillene, age of empires..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...