Gjest .-L-. Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 (endret) Så ja, jeg har hatt influensa 2,5 uke nå. I steden for å sykemelde meg gikk jeg på jobb i dag for å sjekke om det gikk greit, det gjorde det ikke, jeg ble dårlig etterpå. Gir beskjed til sjefen at jeg har blitt dårligere og sier at jeg ikke kan gå på jobb dagen etter. Nei, sjefen mener jeg burde gå på jobb, selv om jeg allerede har gått på jobb syk For å toppe kransekaken prøver sjefen å gi meg dårlig samvittighet for å påvirke meg til å jobbe. Hva faen Hva får de til å tro at de kan holde på slik med diverse herseteknikker. Jeg vet da rettighetene mine. Endret 23. mars 2013 av .-L-.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 Smitt deg selv med vannkopper og si du kan jobbe om du får en klem og et nuss. 3
Rosewood Skrevet 23. mars 2013 #4 Skrevet 23. mars 2013 Herregud da. Er du sjuk så er du sjuk. Og spesielt influensa, da er du jo skikkelig dårlig. Hvilken sjef er det som presser sine ansatte til å komme på jobb når de er syke? Trodde ikke det var særlig populært å komme på jobb med sykdom jeg, har ikke vært det her i gården ivertfall, ikke så mye som et host
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. mars 2013 #5 Skrevet 23. mars 2013 Neida, men fortell at du vet rettighetene dine. Kan du ikke bli med i en eller annen forening som skremmer sjefen og si du nå har blitt medlem? Jeg gjorde det sist noen prøvde seg med de hersketeknikkene, da fikk pipa en annen tone. Jeg var ikke medlem egentlig (HSYJ) og kommer ikke på hva den het. Det er hvertfall et sted hvor de vet alle rettighetene og kan gi deg gratis rettshjelp.
petterm Skrevet 23. mars 2013 #6 Skrevet 23. mars 2013 Influensa i 2 1/2 uke? Hvor mange dager har du vært borte fra jobben? Vanligvis kan du være borte fra jobben i 3 dager uten sykemelding, dvs m egenmelding. Jobber du i en bedrift med avtale om inkluderende arbeidsliv (IA bedrift) kan du ha 8 dagers egenmelding. Når du har brukt en egenmelding er det regler for hvor lenge du må jobbe før du tar ut ny egenmelding. Hvis du har brukt opp egenmeldingsdagene må du ha sykemelding fra lege. 1
encore Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 Influensa i 2 1/2 uke? Hvor mange dager har du vært borte fra jobben? Vanligvis kan du være borte fra jobben i 3 dager uten sykemelding, dvs m egenmelding. Jobber du i en bedrift med avtale om inkluderende arbeidsliv (IA bedrift) kan du ha 8 dagers egenmelding. Når du har brukt en egenmelding er det regler for hvor lenge du må jobbe før du tar ut ny egenmelding. Hvis du har brukt opp egenmeldingsdagene må du ha sykemelding fra lege. Tror han har vært forkjølet i 2,5 uke men vært på jobb likevel, så har han sagt fra til sin sjef at han ikke kommer på jobb i morgen.. 1
daemonia Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Influensa i 2,5 uke? Det høres ikke bra ut. Da ville jeg tatt en tur til lege uansett. Sykemelding er du nødt til å ha når du er borte fra jobb såpass lenge. Men tilbake til denne influensaen... Har du virkelig hatt feber, muskelsmerter, hodepine, og alt det andre "snackset" i så lang tid? Eller er det kun forkjølelse? Hvis det kun er forkjølelse uten alt det andre så forstår jeg sjefen din. Forkjølelse er ingen sykdom. 1
Gjest .-L-. Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 Jeg har ikke vært borte før i dag. Gikk i går, men jeg orker ikke å slite meg ut mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå