Gå til innhold

Hvilken sofa har du - kan du anbefale meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager en ny tråd vedr sofa, og håper noen vil gi meg innspill på hvilken sofa dere kan anbefale. Pris opptil 12 000. Gjerne litt størrelse på sofaen, maks 3 meter lengde. Ikke u-form.

Hva har du, hvor lenge har du hatt den, og er du fornøyd med komfort og kvalitet? Har putene holdt seg godt? :)

Anonym poster: 083134fdbc49e485bb39048ff270fbd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil egentlig bare gi en liten advarsel ang. Bolia. Har kjøpt en god del forskjellig der og må si jeg er noe missfornøyd med kvaliteten og arbeidet på det meste. Sofaen har knirket noe vannvittig siden dag en, vet jeg burde klage, men droppet det da jeg kjøpte den på 50% avslag kampanje og returfrakten blir for dyr i forhold til totalprisen. Kjøpte spisestuestoler hvor forkrommingen har begynt å pralle av bena... Sist kjøpte jeg et sidebord med sort glassplate, malingsjobben er elendig utført, med grisete kanter og skader. IKEA sine glasstopper er luksus i forhold. Har lært av dette kan du si og kommer ikke til å kjøpe en eneste ting derifra igjen.

Anonym poster: a8ffca09817a44daa3caaf2b6de7818c

Skrevet

Vi har en IKEA Karlsfors i sort skinn. Veldig fornøyd! Brukt mye i 6 år, og ser ny ut. God å sitte i er den også. Kjenner også noen som har den i hvitt skinn, og de er også veldig fornøyde. Ikke hatt problemer at den blir misfarget, selv med to barn.

Skrevet

Har en sofa fra Bolia (tror jeg, arvet den av ei venninne), og jeg syns heller ikke kvaliteten på stoffet er veldig bra, lite slitesterkt. Hadde det ikke vært for at putene blir så sammentrykt og sofaen ser veldig godt brukt ut ettert kort tid, så ville jeg gått for Ektorp. Skulle ønske putene var mer av typen kaldskum så de holdt formen litt lenger enn et par mnd.

Skrevet

Er forresten enig angående Bolia. Sofaen jeg kjøpte derfra knakk... Og spisestuestolene (Harvard) tåler lite før de får hakk.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en IKEA Karlsfors i sort skinn. Veldig fornøyd! Brukt mye i 6 år, og ser ny ut. God å sitte i er den også. Kjenner også noen som har den i hvitt skinn, og de er også veldig fornøyde. Ikke hatt problemer at den blir misfarget, selv med to barn.

Ah, glemte og si at det er stoff-sofa jeg ønsker. Men bra dere er fornøyde! :) For den finnes kun i skinn, de har ikke tilsvarende i stoff som du vet om?

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som har sofa? :)

Skrevet

Vi har denne fra Skeidar og er veldig fornøyde. Går an å bestille beina i forskjellige farger sånn at de passer til resten av møblene. Nå har vi ikke hatt den et år en gang så vet ikke hvordan den er etter noen år, men den er god å sitte i og lett å holde ren.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har denne fra Skeidar og er veldig fornøyde. Går an å bestille beina i forskjellige farger sånn at de passer til resten av møblene. Nå har vi ikke hatt den et år en gang så vet ikke hvordan den er etter noen år, men den er god å sitte i og lett å holde ren.

Den er utrolig fin! Har testet den ut og syns den var god både å sitte/ligge i, så den er helt klart en sofa jeg vurderer veldig sterkt :) Har dere den fargen som er utstillt også?

Skrevet

Den er utrolig fin! Har testet den ut og syns den var god både å sitte/ligge i, så den er helt klart en sofa jeg vurderer veldig sterkt :) Har dere den fargen som er utstillt også?

Ja, hvertfall en som likner. Er ganske mange farger å velge mellom, og stoffet er litt annerledes på noen av de også. Vi har en ganske grov, men myk, tekstur på stoffet. Det som er kjekt med fargen vi har er at den passer jo til alt, og man kan fint pynte opp med puter i forskjellige farger :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvertfall en som likner. Er ganske mange farger å velge mellom, og stoffet er litt annerledes på noen av de også. Vi har en ganske grov, men myk, tekstur på stoffet. Det som er kjekt med fargen vi har er at den passer jo til alt, og man kan fint pynte opp med puter i forskjellige farger :)

Jeg syns utstillingsmodellen er litt for grov i stoffet, så hvis jeg går for denne vil jeg velge en litt mykere variant. Tror den jeg falt for var "sand beige" eller noe sånt, bittelitt lysere enn utstillingen, og "renere" (hvis du skjønner hva jeg mener).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil egentlig bare gi en liten advarsel ang. Bolia. Har kjøpt en god del forskjellig der og må si jeg er noe missfornøyd med kvaliteten og arbeidet på det meste. Sofaen har knirket noe vannvittig siden dag en, vet jeg burde klage, men droppet det da jeg kjøpte den på 50% avslag kampanje og returfrakten blir for dyr i forhold til totalprisen. Kjøpte spisestuestoler hvor forkrommingen har begynt å pralle av bena... Sist kjøpte jeg et sidebord med sort glassplate, malingsjobben er elendig utført, med grisete kanter og skader. IKEA sine glasstopper er luksus i forhold. Har lært av dette kan du si og kommer ikke til å kjøpe en eneste ting derifra igjen.

Anonym poster: a8ffca09817a44daa3caaf2b6de7818c

Hvis det er reklamasjon må du jo ikke betale noen returfrakt, den er det butikken som skal stå for.

Anonym poster: 0556167a89a6d621a128f765607f32c9

Skrevet

Jeg har IKEA Ektorp 3-seters med sjeselong.

Kjøpte den brukt på Finn, så jeg er usikker på hvor gammel den er. Den holder seg fint og er herlig å ligge i, veldig stor og god kosesofa. Putene blir litt moste med tiden, men med litt dunking og puffing så blir de helt greie igjen - spesielt om man vasker trekkene ettersom de da "krymper" bittelitt og dermed sitter strammere på.

Men ønsker man seg en stram og minimalistisk sofa er nok ikke Ektorp riktige valget. Jeg for min del bryr meg mest om komfort, spesielt liggekomfort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...