Gå til innhold

Til dere som jogger ute nå (østlandet)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva trener dere i? Jeg pleier ikke å jogge, men på hytta er det eneste muligheten jeg har for å få inn litt trening. Men jeg er veldig usikker på hva jeg bør kle meg i. Noen som kanskje kan hjelpe?

Anonym poster: 864f964100e8b033c4262f6f3f5aa5f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ull innerst og tights utenpå. Nå som det er så kald vind, bruker jeg tights med vindstopp, Jeg er frossen av meg, så jeg bruker ei tynn fòra vinterjakke/boblejakke, vanter, og pannebånd. Er du av den varmere typen, kan du sikkert løpe i vindtett jakke. (Østlandet er jo et stort område, så det er stor forskjell på temperaturen fra sted til sted.) Til uka er det spådd varmegrader, og da bytter jeg ut vinterjakka. Jeg vil heller svette når jeg trener, enn fryse - derfor kler jeg meg godt nå. Ullsokker i joggeskoen, og joggesko med pigger..

Skrevet

Teknisk tights innerst, løpetights ytterst med ullsokker som rekker meg til knærn under alt.

Ullundertøy på overkroppen og en vindtett jakke som rekker langt nedenfor rumpa. Hals, pannebånd, langrennshansker og solbriller :) dette har jeg løpt med i ned til ca -8grader.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg bruker vintertights og ullsokker, løpesko med brodder. På overkroppen brukee jeg ullundertøy, en tynn flis genser og vindtett løpejakke. Hansker og pannebånd. Dette bruker jeg når det er -4-6 ute.

Skrevet

Jeg bor i Oslo, og her på østsida har det vært veldig kald vind i det siste. Jeg jogger i treningstights som er fora, og vanlige sokker og joggesko med brodder. Er det veldig kaldt har jeg superundertøy under buksa og noen ganger ullsokker. På overkroppen har jeg enten superundertøy i ull eller en langarma trenings/superundertøy-topp i annet stoff og bare treningsjakke utapå den. Har nettopp kjøpt meg en treningsjakke som har litt mer for enn de vanlige tynne, så da holder det, egentlig. Er det veldig kaldt kan jeg også ha en tynn flisgenser under.

Har tynn treningslue på hodet. Av og til vanter, men som oftest bare gjemmer jeg hendene i jakkeermet til jeg blir varm nok.

Blir jo veldig fort varm, så vil ikke ha på meg for mye. Overlever å fryse litt de første fem minuttene. Ellers tar jeg noen ganger noen "jumping jacks" og "burpies" før jeg går ut, men med superundertøy og alt untntatt jakka på. Da blir jeg såpass varm at det ikke er så ille å gå ut.

Gjest Solsmil
Skrevet (endret)

Jeg bruker vanlig treningstights, og har en tynn stilongs under om det er mindre enn 2 minusgrader. Så har jeg en tynn supertrøye, evt 2 om det er kaldere enn et par minus, og en langrennstreningsjakke. Og buff, tynne skihansker og ullsokker. Er akkurat passe med klær :) jeg bor i Oslo, og tempetaturen er litt under null grader

Endret av Solsmil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...