Gjest care Skrevet 27. mars 2004 #21 Del Skrevet 27. mars 2004 Dette er jo et fjortis fenomen. Hadde aldri giddet å bry med om dette. Ville bli det samme som å irriterer meg over skje- kj -se- lydene..det går som oftest over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 27. mars 2004 #22 Del Skrevet 27. mars 2004 Du er ikke alene ... men vi er jo egentlig utrolig heldige som bare har slike bagateller å irritere oss over Når vi først er inne på dette ... hva med folk som skriver "dah" istedet for "da" ... DET irriterer meg ... hvorfor legge på en bokstav ? Dette kommer an på i hvilken sammenheng man skriver... Eller kanskje ikke dah, men absolutt jah! Om man chatter, er det en vesentlig forskjell på ja og jah. Det er mange måter å prate på, som er vanskelig å uttrykke skriftlig. Bl.a. jah/ja... Koz og klemz, derimot... Det er bare teit, syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 29. mars 2004 #23 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg kan vel ikke si at jeg går rundt og irriterer meg over dette. Men jeg forstår heller ikke poenget med å bruke z istedet for s. Det blir da absolutt ikke mer koselig av den grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 29. mars 2004 #24 Del Skrevet 29. mars 2004 Når jeg ser noen skriver klemz-kooz etc, tenker jeg at det er tenåringer som skriver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 29. mars 2004 #25 Del Skrevet 29. mars 2004 jeg irriterer meg over at folk må skrive azz (kan være de bruker s der ) eller assa. Når de mener altså. Irriterer meg i grunn over det meste som gjelder å skrive ordene feil (klemz og koz er greit nok, men bruker det ikke selv lenger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 29. mars 2004 #26 Del Skrevet 29. mars 2004 kanskje vi skulle hatt et eget forum som het "irritasjons momenter" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 29. mars 2004 #27 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg finner "sms- språk" generelt veldig irriterende. Alle z'ene , tall i steden for bokstaver.... bare for å nevne noe! Jeg blir GAL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 31. mars 2004 #28 Del Skrevet 31. mars 2004 Dersom tantebarna mine skriver mail/mld. synes jeg det er greit, for de utrykker seg bare slik. Men når vennenne mine på rundt 30 hiver seg på "zzz-bølgen"...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 31. mars 2004 #29 Del Skrevet 31. mars 2004 Enig! Når fjortiser gjør det, så passer det liksom, men om typen, venninne, eller f.eks pappa hadde skrevet det, da synes jeg det blir helt feil og nærmest pinlig!!! (Type,- "Sjekk hvor hipp jeg er!") Skriver det aldri selv, og har aldri gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinma Skrevet 1. april 2004 #30 Del Skrevet 1. april 2004 Kjenner folk som irriterer seg over smilefjes også.. -greit at det noen ganger kan bli litt mye, men for dem jeg snakker om skal det være klinisk rent for den slags og det blir veldig tåpelig. Min lille motreaksjon er :-) .. hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 4. april 2004 #31 Del Skrevet 4. april 2004 Du irriterer deg sikkert like mye over det som jeg irritere meg over folk som sier, "Jeg får si som Ole Brum, ja takk begge deler!! Aaarghh :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piñacolada Skrevet 10. april 2004 #32 Del Skrevet 10. april 2004 Frigg: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #33 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg synes generelt at all denne kosinga og klemminga i sms-form er noe slitsom..Når noen jeg knapt har møtt skriver "kos" eller "klem" blir det bare påtatt, sånn falskt super-overhyggelig som enkelte butikkekspeditører er.. Z på slutten av kosinga er uakseptabelt for mennesker over 15 år.Og jeg synes alle disse forkortelsene generelt er litt teite, tar du deg først tid til å sende en melding så skriver du ordene ferdig! :-) (jeg er uansett lei at alle bruker sms til absolutt alt.Spesielt i formelle/profesjonelle sammenhenger.Og av kjærester som sender nusse-mussemeldinger om kvelden og og morgenen og mens de er på jobb/skole og sikkert på do også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #34 Del Skrevet 10. april 2004 En ufattelig morsom diskusjon.... For jeg og min kjære 30 ++++ skriver ALLTID KOOOOOZ vi... og det er jo bare for å være kjærlige mot hverandre... Legger extra trykk på kos'en liksom. Dette enten vi sms'er eller er på msn eller i mailer.. Så fort vi har sjansen... Er egentlig ganske artig å bli kalt for fjortiser igjen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 14. april 2004 #35 Del Skrevet 14. april 2004 Enig! Klemz, koz, dah, azz, heizann... Utrolig irriterende. Synest generelt det er irriterende når folk skriver ting feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 15. april 2004 #36 Del Skrevet 15. april 2004 Irriterende? Javisst! Utdrag fra sms jeg fikk i påska: "Vi snakkez, kozz og klemz". Jeg fikk over 40 sms'er fra den personen i påska, og ikke en av de var uten z på unaturlige plasser. Grunnen til at jeg synes det er plagsomt, er fordi jeg regelrett sitter med følelsen av å få sms fra en fjortenåring, selv om denne personen er 27. Det er ett eller annet med at jeg reagerer med å miste litt respekt når voksne mennesker med fullt overlegg framstår som tenåringer. Omtrent som når man ser(på enkelte, mer harry utesteder) damer på godt over både 40 og 50 som kler seg som om de skulle være 14. La meg bare understreke at dette er ikke noe som skjer ofte i hverdagen, verken "gamle" damer eller sms'er med z. Åh! Jeg glemte nesten denne: "Send meg en zmz, da" (Fra samme 27 år gamle person) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. april 2004 #37 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg irriterer meg vel ikke nevneverdig, men synes det er teit ja! Kjærsten gjorde det i starten, men slutta siden han ALDRI opplevde å få det tilbake!!! fjortisser: ja Voksne: nei, forkortelser bruker jeg, men z-bruken forkorter jo ikke noe, det bare endrer. Og man SIER vel ikke koz eller klemz, så hvorfor i alle dager skrive det? Da og dah er vel litt annerledes, selv om overdreven bruk av dah blir litt teit.. Dah er vel brukt som en litt sånn "ærru-helt-teit"-lyd liksom, mens "da" er en ending da!! Man kan godt svare en teit kommentar med kun "dah!", mens det ville jo vært uten mening å svare en teit kommentar med "da" ... når liksom??? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 15. april 2004 #38 Del Skrevet 15. april 2004 Da og dah er vel litt annerledes, selv om overdreven bruk av dah blir litt teit.. Dah er vel brukt som en litt sånn "ærru-helt-teit"-lyd liksom, mens "da" er en ending da!! Man kan godt svare en teit kommentar med kun "dah!", mens det ville jo vært uten mening å svare en teit kommentar med "da" ... når liksom??? :klø: Det jeg mener med irriterende "dah-bruk" er når folk bruker det i stedet for "da", som ending altså. "Dah!" som uttrykk synes jeg er helt greit (så lenge det ikke blir overdrevet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. april 2004 #39 Del Skrevet 15. april 2004 Det jeg mener med irriterende "dah-bruk" er når folk bruker det i stedet for "da", som ending altså. "Dah!" som uttrykk synes jeg er helt greit (så lenge det ikke blir overdrevet). Ok, det har jeg aldri opplevd, men det er jeg enig med deg i at blir like teit som all denne zzzz-inga. Hva er poenget liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 18. april 2004 #40 Del Skrevet 18. april 2004 Kanskje de skal gi en klem og så blir de veldig søvnige.. klemzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ...og sånn Keep Smiling er heller ikke min greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå