Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når dere er trøtte, slitne, har det vanskelig, har vært i en dump og alle andre mulige årsaker til at forholdet føles litt som motbakke.

Hvordan tar dere da vare på hverandre? :)

Tenkte det kunne være nyttig og inspirerende å dele erfaringer om å ivareta hverandre når ting er vanskelig :enig:

Endret av up!
Videoannonse
Annonse
Gjest lisha
Skrevet

tenker at det er de små tingene i hverdagen som gjelder :) en klem, et kyss, prate med hverandre om hvordan dagen har vært.. skuldermassasje/ fotmassasje!

Selvsagt er det lov å være veldig sliten og trøtte, men man må gi og ta! selv om man er trøtt, hvorfor ikke bruke siste energien på noe koslig for sin kjære, før man sovner?

• Liker 1
Gjest cool_water
Skrevet

Han gir meg rom, slik at jg får slappet av helt alene, og det samme gjør jeg tilbake. Om jeg har mye å gjøre på skolen/jobb så tar han seg av mye av tingene hjemme som rydding og matlaging, og omvendt. Da slipper vi at kanskje små bagateller som å komme hjem til uryddig leilighet starter opp en krangel når en av oss er slitne.

Han kjøper noen ganger favorittgodteriet mitt/ frukt til meg for å muntre meg, eller bærer meg. Har blitt hans ting å gjøre når jeg er litt irritert eller lei meg at han løfter meg og da titter smilet frem hos meg.

Jeg liker veldig godt å lage en god middag, kan være alt fra tre retter til hjemmelaget hamburger/pizza og se på kamp med han. + øl selvfølgelig, da har jeg en kjempe fornøyd samboer :).

Går også ofte turer og skravler med hverandre. Er så mye man kan gjøre og det er de små tingene som teller for min del.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette jeg skriver nå er mer "der og da" og ikke nødvendigvis over en periode der forholdet går dårlig - men det er vel overførbart for det ;)

Kjæresten min pleier å spørre meg hva det er for noe hvis jeg er i dårlig humør, for han merker sinnsstemningene mine bedre enn de fleste. Men det er ikke alltid det fungerer å snakke for min del når jeg først er i dårlig humør! Og det er så dumt hvis det skal gå utover ham...

Av den grunn fungerer det best når han gir meg "påminnelser" som dette:

"Nå tror jeg du trenger å sove litt"

"Er det lengre siden du har spist/drukket sist?"

"Vil du være i fred litt?"

Når han sier disse tingene, føler jeg omsorg fra hans side, jeg slapper mer av og etter å ha f.eks. sovet litt, så er humøret bedre og det er lettere å snakke sammen :-)

Anonym poster: c7868ea47e8c3f8de8958729338c2371

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Vise forståelse for at man har det vanskelig noen ganger; si til hverandre at "det er lov å være lei seg/sint"

- Spørre hva man kan gjøre for hverandre

- Si: "Jeg er glad i deg"

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Vi koser kanskje litt mer med den andre enn vanlig. Altså, hvis jeg sliter med vondt i nakken så massere han meg. Er han veldig trøtt koser jeg med han til han sovner. Er han lei seg kjøper jeg favoritt godteriet hans, har jeg vondt kjøper han smertestillende osv. Det kanskje ikke så mye, men det betyr utrolig mye å føle seg "passet på" og at man kan støtte seg til den andre. Det er også veldig koselig å gi noe til den andre (ikke nødvendigvis materialistiske ting) og å se at det virkelig blir tatt godt i mot :)

Skrevet

Vi er kjærlige med hverandre hver dag, og gir hverandre luft når det er nødvendig. Hvis jeg ser at mannen min ikke er i topphumør, så gir jeg han luft og ro, - det er det han trenger da. Han leser meg som en bok og vet når jeg trenger omsorg og når jeg trenger luft. Vi har vært sammen såpass lenge at vi vet hva som skal til.

• Liker 3
Skrevet

Vi er kjærlige med hverandre hver dag, og gir hverandre luft når det er nødvendig. Hvis jeg ser at mannen min ikke er i topphumør, så gir jeg han luft og ro, - det er det han trenger da. Han leser meg som en bok og vet når jeg trenger omsorg og når jeg trenger luft. Vi har vært sammen såpass lenge at vi vet hva som skal til.

Så herlig, Havbris! Hvor lenge har dere vært sammen? :)

Skrevet

Så herlig, Havbris! Hvor lenge har dere vært sammen? :)

Vi har vært sammen i 22 år.

• Liker 1
Skrevet

Vi har vært sammen i 22 år.

Takk for svar. Så fantastisk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette jeg skriver nå er mer "der og da" og ikke nødvendigvis over en periode der forholdet går dårlig - men det er vel overførbart for det ;)

Kjæresten min pleier å spørre meg hva det er for noe hvis jeg er i dårlig humør, for han merker sinnsstemningene mine bedre enn de fleste. Men det er ikke alltid det fungerer å snakke for min del når jeg først er i dårlig humør! Og det er så dumt hvis det skal gå utover ham...

Av den grunn fungerer det best når han gir meg "påminnelser" som dette:

"Nå tror jeg du trenger å sove litt"

"Er det lengre siden du har spist/drukket sist?"

"Vil du være i fred litt?"

Når han sier disse tingene, føler jeg omsorg fra hans side, jeg slapper mer av og etter å ha f.eks. sovet litt, så er humøret bedre og det er lettere å snakke sammen :-)

:ler:

Samme som mannen min, har merker med EN GANG at det er noe "galt"..

Jeg derimot, hvis jeg har en dårlig dag og er irritert, trøtt, sulten og alt er bare galt, så er det ingenting som hjelper :( dette rundt pms tider vel å merke.. Stakkars mann, som alikevel vil gifte seg med meg til sommeren :hjerte:

Jeg derimot merker med en gang andre veien også, om han ikke er på godt humør, trøtt sliten osv.

Det er ikke alltid ord som skal til, men jeg sier jeg elsker han, er glad i han, hvor stolt jeg er av han, hvor lykkelig han gjør meg, gir han kos, masserer nakken, håndmassasje, fot massasje, lager noe godt til han, baker, varter han opp hvis det er noe han har lyst på, kjører på butikken om han trenger noe eller har lyst på noe vi ikke har hjemme.. Jeg gjør alt alltid i min makt for at min bedre halvdel skal ha det bra og komme på humør igjen. Han betyr alt for meg, og har ikke han det bra så har ikke jeg heller det bra..

:rodmer: Ganske glad i mannen min ja, han betyr alt for meg !

Anonym poster: e8b473df22c2a9417f1baf70b756f5e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Samme som mannen min, har merker med EN GANG at det er noe "galt"..

Jeg derimot, hvis jeg har en dårlig dag og er irritert, trøtt, sulten og alt er bare galt, så er det ingenting som hjelper :( dette rundt pms tider vel å merke.. Stakkars mann, som alikevel vil gifte seg med meg til sommeren :hjerte:

Jeg derimot merker med en gang andre veien også, om han ikke er på godt humør, trøtt sliten osv.

Det er ikke alltid ord som skal til, men jeg sier jeg elsker han, er glad i han, hvor stolt jeg er av han, hvor lykkelig han gjør meg, gir han kos, masserer nakken, håndmassasje, fot massasje, lager noe godt til han, baker, varter han opp hvis det er noe han har lyst på, kjører på butikken om han trenger noe eller har lyst på noe vi ikke har hjemme.. Jeg gjør alt alltid i min makt for at min bedre halvdel skal ha det bra og komme på humør igjen. Han betyr alt for meg, og har ikke han det bra så har ikke jeg heller det bra..

:rodmer: Ganske glad i mannen min ja, han betyr alt for meg !

Anonym poster: e8b473df22c2a9417f1baf70b756f5e5

Så koselig lesning! Heldigvis er det nok sånn at han merker din kjærlighet til ham enda bedre enn humørsvingningene:) Kos dere masse <3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mannen min er aldri sur, han er veldig enkel å forholde seg til på den måten.

Han kan bli litt irritert hvis favorittlagene hans taper, enten det er fotball eller ishockey, men det går fort over.

Selv er jeg sjeldent i dårlig humør, og hvis jeg er det en sjelden gang så er mannen min en mester i å få meg til å le og vips så er det dårlige humøret borte ...

Regner ikke spesielle hendelser i livet som har påført stor oss sorg og fortvilelse, da gjelder det å finne den rette balansen mellom å være tilstede og gi den andre fred og tid.

Endret av Erja
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...