87-modell Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Hei Katten min ble sterilisert på tirsdag. Hun var skikkelig dårlig etterpå, slapp og lå bare. Så kom hun seg litt, men i dag lørdag er hun enda skikkelig slapp. Hun ligger bare i sengen sin. Hun spiser og drikker litt, men i natt hadde hun ikke rukket fram til kassen, noe som aldri har skjedd før. Er dette vanlig?? Hun får smertestillende, men det er også alt.... Bekymret nå!
Amberleaf Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 Nei dette er ikke vanlig. Ta henne til dyrlegen.
Agathe Skrevet 23. mars 2013 #3 Skrevet 23. mars 2013 Enig, ta kontakt med dyrlegen. Har du sett hvordan såret ser ut?
87-modell Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2013 Enig, ta kontakt med dyrlegen. Har du sett hvordan såret ser ut? Jeg ringte dyrlegen i går, men han sa bare at de reagerer forskjeller på narkosen..... Såret ser fint ut, men det er litt hardt under...
Agathe Skrevet 23. mars 2013 #5 Skrevet 23. mars 2013 Jeg ringte dyrlegen i går, men han sa bare at de reagerer forskjeller på narkosen..... Såret ser fint ut, men det er litt hardt under... Hm, syns det er litt rart. Da pus ble sterilisert var hun helt i ørska da hun ble hentet, og var først på kvelden hun våknet ordentlig av narkosen. Da sjanglet hun til matskålen og så gikk hun på do. Dagen etter var hun i helt fin form. Så jeg vet ikke, det er klart katten har vært gjennom en operasjon og kan være slapp etter det. Men jeg syns fire dager er litt mye å være i så dårlig form. I et informasjonsskriv står det: Normalt skal katten være i god form dagen etter operasjonen. Mat og drikkelyst er noen ganger litt økt eller redusert, men den skal normalisere seg et par dager etter operasjonen. Sjekk såret dagene etter operasjonen. Hvis du ser tegn til hevelse, blødninger eller puss, skal du kontakte veterinær. http://www.vetsenter.no/Files/Billeder/Informationsskriv/Sterilisering%20katt.pdf Jeg ville prøvd å høre med dyrlegen igjen, og si fra om at hun først kom seg og så er hun blitt verre igjen
87-modell Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2013 Takk for svar. Hun har jo vært hoven under såret, hvis formen hennes ikke er bedre i morgen ringer jeg dyrlegen igjen på mandag å forlanger å få komme med henne
Agathe Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 Gjør det, håper det ordner seg og at hun er i fin form i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå