Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier slo han meg, jeg husker ikke om han sparket eller slo, fordi jeg svimte av noen sekunder. Resultatet er et blodig kinn og hovent. Brukte isbiter den første halve timen men blodet stoppet ikke og han skulle hjelpe og tørke med en våt vaskeklut. Jeg sa til han; la bli. Det stopper av seg selv.

Han har ikke bedt om unnskyldning, mener jeg er provoserende, men det sa han ikke i dag. Det som hendte var at jeg skulle åpne en øl og han sa nei forid vi kunne ta den på veien til t-banen, jeg åpnet den og han eksploderte og helte den over meg som var fullt påkledd (vi skulle ut døra), alt av klær stinker øl men når han gjorde det sparket jeg i boksen han holdt og da ga han meg et spark tilbake. Eller et slag, resultatet er det samme, jeg har blødd i par timer fra et åpent sår og er hovnet opp i ansiktet tross for istbiter.

Vi har vært sammen i 1,5 år og sliter begge med alkohol. I går sa jeg til han at jeg må begrense meg og han sier det samme til meg, men jeg har helsemessige grunner i tillegg til alt annet. Han var klin edru når han slo /sparket i sted. Jeg hadde tatt to øl.

Ren frustrasjonstråd. Nå skal jeg gå rundt og se ut som jeg har gått i en skapdør med spiker...

Jeg sa til han at vi begge burde begynnne på et sinnemestringskurs. Men det er han som tyr til vold. Jeg kan være frekk, men var ikke det i dag annet enn at jeg ville åpne ølen før vi gikk.

Han mener jeg drikker for mye og at han også gjør det. Forstår at det var det som utløste det hele, men er ikke sikker.

Og kgdamer, det er forbudt å trolle i denne tråden.

Ringte han nå, men det var dårlig dekning. Jeg sa at jeg dro på hytta og der er jeg nå og han er velkommen ... i alle fall til å ringe. Kan ikke se et menneske i øynene når jeg er hoven og har sårskader.

Hva skal jeg si til han? ... Bare gjøre det slutt?

Anonym poster: ef5332576d2ce1eb83d57c46ac0fcab3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig gjør du det slutt! du ødelegger deg selv og livet ditt av å bli med den mannen!

Anonym poster: 966b5c22d68b69ad74b358aac6e11df4

• Liker 13
Skrevet

Du bør si til ham at det er slutt, verken mer eller mindre.

• Liker 4
Skrevet

Kom deg unna. Det er ikke din feil at han slår,det er hans feil

Kom deg unna og snu deg ikke tilbake.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Venninner har ment at jeg skal anmelde, men det blir påstand mot påstand selv om han ikke har blåmerker. Han kan bare skylde på at jeg hadde drukket og snublet litt... Merker at jeg begynner å miste respekten for han, en mann som slår er ikke en mann, i alle fall om han ikke innser at han har et problem selv.

Har sendt en melding til han nå. Om han slo eller sparket meg og hvorfor jeg blødde (mulig han brukte en gjenstand, det ser slik ut på såret).

Har ikke tenkt å anmelde han. Men han har problemer og det vises tydelig på meg nå.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ringte og kommer. En av grunnene er at han er lei seg og ikke har sett eller innsett hvordan jeg ser ut. Jeg er på hytta og det er bare 700 meter til butikken, men jeg ser ut som jeg er truffet av en meteor. Han skulle hanlde mat og komme. Først lurte han på hvorfor jeg ikke kan gå i butikken selv, men jeg sa at du vet blåmerker, de akselerer selv med isbiter (han nevnte selv isbitene jeg la på)

Hjalp det ikke? sa han

Nei, litt kanskje men jeg må fryse nye nå og holder på.

Jeg er så sint at jeg kommer til å gjøre det slutt, og tror også grunnen til at han slo var at han vil gjøre det slutt fordi vi bare går i samme sirkeler. Han vil ha en dame som holder han i ørene (naivt) og jeg er meg selv. Jeg kan fint holde han hardt i ørene men da må vi bo sammen og ha et rent hverdagslig liv. det hadde passet meg utmerket. Men ørene kan han ha i fred.

Jeg er ikke typen.

Men er lei meg nå. Kan ikke smile eller le. Ingen mimikk uten å kjenne smertene på kinnet. En kusine ringte og jeg måtte le, men fortalte hva som hadde skjedd når jeg sa au au....

Hva skal jeg gjøre. Sette fangene fri...

Skrevet

Kom deg bort fra ham.

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg bort fra ham.

Takk, er bevisst på det men nå er det ikke lett. Både siden jeg har fått en klink og ikke har lyst å gå ut av døra. Alle så rart på meg, noen fikk tårer i øynene på toget (kvinner med hijab så ekstra triste ut). Han kan komme, men jeg gjør det slutt. Han er klar over det. Det er vanskelig fordi vi elsker hverandre, men dette går ikke mer.

Og å elske...er svært sjeldent. (jeg kan finne meg en annen og det kan han også, men jeg er ikke interessert i en annen, klarer meg fint alene...men tror menn har lettere for å hoppe over gjerdet.

Dette var i alle fall ikk morsomt.

Å elske innebærer åpenhet og respekt.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Edit. Jeg ba han ikke komme med mat. Det er mat her og jeg handlet inn før jeg kom nå. Kanskje han vil prate. Vet han er lei seg og ...hva skal man jammen si, at man må bli slått før gubbjævlnene blir leie seg?

Øøøø... først slå, så gjøre det slutt og hååper hun gjør det siden jeg er så feig...

Vet ikke jeg. Men dette holder ikke mål.

TS

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva har du tenkt å gjøre med ditt alkoholproblem?

Han som tyr til vold skal ut av ditt liv. Og det pr ekspress.

Men du har også et problem når du farer slik opp fordi du ikke får åpne en øl før du går til t-banen. De aller fleste av oss har ikke behov for å slåss verbalt for å få drikke en øl - vi innser når det passer helt av oss selv. Det gjør helt åpenbart ikke du. Så hva skal du gjøre med ditt alkoholproblem?

Ps.: jeg gjentar ettertrykkelig at jeg overhodet ikke forsvarer, eller forklarer hvorfor han tydde til vold. Hvis du går ut av forholdet så er hans voldsbruk hans problem og hans problem alene og ikke ditt. Bir du, må du fortsatt forholde deg til at han ikke kan beherske seg og tyr til vold når han mister betinnelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du tenkt å gjøre med ditt alkoholproblem?

Han som tyr til vold skal ut av ditt liv. Og det pr ekspress.

Men du har også et problem når du farer slik opp fordi du ikke får åpne en øl før du går til t-banen. De aller fleste av oss har ikke behov for å slåss verbalt for å få drikke en øl - vi innser når det passer helt av oss selv. Det gjør helt åpenbart ikke du. Så hva skal du gjøre med ditt alkoholproblem?

Ps.: jeg gjentar ettertrykkelig at jeg overhodet ikke forsvarer, eller forklarer hvorfor han tydde til vold. Hvis du går ut av forholdet så er hans voldsbruk hans problem og hans problem alene og ikke ditt. Bir du, må du fortsatt forholde deg til at han ikke kan beherske seg og tyr til vold når han mister betinnelsen.

Jeg reagerte ikke før han helte ølet utover alle klærne mine fordi han mente vi skulle vente til vi kom på t-banen. DA sparket jeg ølen ut av hans hånd. Og da slo eller sparket han meg, til blods.

Unnskylder ikke meg selv, men det er sannheten og han vet det. Har mistanke om at han har tatt en del pulver i det siste og det skaper aggresjon, men det skjuler han for meg fordi han vet jeg misliker det sterkt. ...det kan minne om en annen eks som også brukte pulver.

Ellers forstår jeg hva du sier. Men jeg er glad i han og å kaste han ut av livet mitt er drøyt. Er glad i han, men som kjæreste må jeg kanskje styre unna. Han kommer om par timer, og jeg vet han er lei seg. Men han er heller ikke interessert i et forhold som ender med at han tyr til vold. (unnskyldning, men den godtar jeg siden jeg er enig)

TS

AnonymBruker
Skrevet

TS :

Jeg vet ikke hva jeg er enig i og med. Dette er bare så gedigent, jeg blir lysky i par uker fordi jeg er gul og blå og med kjøttsår i ansiktet, mens jeg skal tilgi han fordi han er årsaken og ga meg det???

Jeg vet ikke, føler meg så ...fremmed. Dette har aldri skjedd, men det ...skjedde.

AnonymBruker
Skrevet

TS:

Jeg skal prate med han når han kommer. Det plager også han at han drikker for mye. Det er ikke kun meg. Jeg skal si at jeg ikke vet om forholdet overlever, men at vi kan prøve og at vennskapet skal bestå og vi har snakket om det. Men nå begynner helsen min å kreve at jeg drikker mindre og hvis han ikke godtar det er løpet kjørt. Da får han finne seg en som tolererer at han drikker daglig etter jobb og hver helg. ...Det gidder ikke jeg.

Dette er enden på visa.

Å gjøre det brått slutt på et forhold er ikke min stil. Vi skal prate. Han var mer edru enn meg i går, men har sammenhengengede ikke vært det de siste 10 dagene. Mer i fortid vil jeg ikke gå. Men det har vedvart, fra begges sider. Han ønsker seg en husmor, en fra et land der de står på kjøkkenenet og smiler dagen lang samme faen hva mennnene gjør (det gjør de jo ikke, men jeg må bare nå).

Jeg er alltid ryddig, renslig, opplyst og vennlig. Det jeg lurer på, er om han ser på både hans og mitt overdrevne alkoholforbruk som mest går utover økonomi, men også helse psykisk og fysisk eller om han ikke elsker meg. Men vi kan begge finne grunner til å gjøre det slutt. Det er mye som later til det.

Jeg vil aldri forandre han, men involvere han i hva som skjer i mitt liv. Det sa jeg ikke og har vært uærlig, helt til i går, men fikk ikke prøveresultatene før dagen før, men nå vet jeg ikke om det kan endres. Kanskje vi trenger en pause og finne ut av ting på hver vår kant, men vi er som magneter, suges mot hverandre. Som bølger suger seg fast til en klippe...

Jeg gråter hvis jeg mister han. Men elsker han så mye at jeg vil han skal være lykkelig.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg reagerte ikke før han helte ølet utover alle klærne mine fordi han mente vi skulle vente til vi kom på t-banen. DA sparket jeg ølen ut av hans hånd. Og da slo eller sparket han meg, til blods.

Unnskylder ikke meg selv, men det er sannheten og han vet det. Har mistanke om at han har tatt en del pulver i det siste og det skaper aggresjon, men det skjuler han for meg fordi han vet jeg misliker det sterkt. ...det kan minne om en annen eks som også brukte pulver.

Ellers forstår jeg hva du sier. Men jeg er glad i han og å kaste han ut av livet mitt er drøyt. Er glad i han, men som kjæreste må jeg kanskje styre unna. Han kommer om par timer, og jeg vet han er lei seg. Men han er heller ikke interessert i et forhold som ender med at han tyr til vold. (unnskyldning, men den godtar jeg siden jeg er enig)

TS

Du reagerte ikke på hva da. Du bryr deg ikke om at han ikke vil at du skal drikke og blir hysterisk når ølet blir tatt fra deg? Du peker på hans rusbruk men klarer ikke å forstå at ditt eget rusbruk er et problem. Du snakker (skriver) som om du er ruset men klarer ikke se det.

Du er veldig opptatt av hvordan han slo deg fordi du ikke selv aner om du ble slått eller sparket - som om det har noen betydning overhodet. Han utøvde vold mot deg og du er kun opptatt av om han er lei seg, ikke av å komme deg i sikkerhet fra en voldelig mann. Jeg vedder på at du har selvmedisnert deg selv med rikelig øl siden du kom på hytten. Du skal ligge lavt i ukesvis - betyr det at du verken arbeider eller går på skole? Hvorfor anmelder du ikke - noe som ville gjort at din mann måtte stå til ansvar for handlingene. Er du redd for at søkelyset skal komme på deg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Du reagerte ikke på hva da. Du bryr deg ikke om at han ikke vil at du skal drikke og blir hysterisk når ølet blir tatt fra deg? Du peker på hans rusbruk men klarer ikke å forstå at ditt eget rusbruk er et problem. Du snakker (skriver) som om du er ruset men klarer ikke se det.

Du er veldig opptatt av hvordan han slo deg fordi du ikke selv aner om du ble slått eller sparket - som om det har noen betydning overhodet. Han utøvde vold mot deg og du er kun opptatt av om han er lei seg, ikke av å komme deg i sikkerhet fra en voldelig mann. Jeg vedder på at du har selvmedisnert deg selv med rikelig øl siden du kom på hytten. Du skal ligge lavt i ukesvis - betyr det at du verken arbeider eller går på skole? Hvorfor anmelder du ikke - noe som ville gjort at din mann måtte stå til ansvar for handlingene. Er du redd for at søkelyset skal komme på deg selv?

Jeg kunne gått til t-banen uten øl men han helte ølet utover meg, klærne og håret og da sparket jeg boksen fra hånda hans og da klikket han og jeg husker ikke hvordan, bare at jeg lå med blodsøl og blødde og var hoven i halve ansiktet. Er det min feil? Resten vil jeg ikke kommenterere siden det er påske og det er ikke relevant til saken. Jo, vi jobber begge to, men sliter med økonomi.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror enkelte mennesker trives - om man kan kalle det det - med dramatiske liv. I hvert fall ser det ikke ut som om de ønsker å gjøre noe med livet sitt, men foretrekker heller å klage over det. Dem om det.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kunne gått til t-banen uten øl men han helte ølet utover meg, klærne og håret og da sparket jeg boksen fra hånda hans og da klikket han og jeg husker ikke hvordan, bare at jeg lå med blodsøl og blødde og var hoven i halve ansiktet. Er det min feil? Resten vil jeg ikke kommenterere siden det er påske og det er ikke relevant til saken. Jo, vi jobber begge to, men sliter med økonomi.

Jeg har ikke sagt noe sted - tvert om - at det er din skyld at du ble utsatt for vold.

Jeg har kun kommentert din adferd i forhold til at du har et rusproblem.

Jeg kan også gjøre oppmerksom på at min påske varer i en uke, ikke i tre.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er forferdelig redd for at søkelyset skal ramme meg selv. Er vi ikke alle det? sånn egentlig...

Men har lovet meg en ting og det er at jeg skal være ærlig med han. Har lest mye om vold, og forsvarer det ikke, men det som skjedde kan jeg heller ikke forklare eller forsvare. Nå har han sagt unnskyld, på telefonen.

Er redd jeg kommer til å forlate han og gå videre. Men vi har et forhold som er som en vulkan, kan krangle om små bagateller men kan like ofte kysse offentlig fordi vi ikke klarer la være...

Man kan vel løse problemer sammen hvis begge er innstilt på det? Og er bevisste. Jeg vet han er smart og intelligent, men hva jeg kan vente vet jeg ikke...hvis jeg stiller fakta på bordet. Jeg vil aldri kreve noe av han, men han har heller ikke helse til å drikke som han har gjort de to siste årene, pluss litt pulver. Men pulver er sjeldenvare. Likevel hører jeg rykter om at det ikke er noen sjeldenvare, men velkjent. ...Men det han gjorde nå beviser at han har brukt for mye pulver og han kan ikke bortforklare seg. Jeg skal sette han til veggs. Jeg har også gått på pulver for tyve år siden og vet det meste.

Men i forelskelsens rus kan man bli blind.

Først skal jeg spørre om han er forelsket i meg. Han vil si nei.

Han vil si han elsker meg.

Derfor spør jeg heller ikke.

Men ser at dette ikke er et forhold som gavner noen av oss.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Han er den jeg vil ha. Problemet er at han slo meg. MÅ jeg gjøre det slutt eller kan det finnes løsninger? Han må hatt en grunn til å slå selv om man ikke forsvarer vold. Jeg vil ikke gå dypere inn i denne tråden, men i fortvilelse kan alle slå. Like så mye som alle kan drepe om de føler seg truet.

TS

Men vold er et problem. Det er måter å håndtere det på og å si at gi han på båten, er det det eneste rette eller er det alternativer. ... Hva skal jeg si til han nå når han kommer?

Jeg ringer alterntativ til vold før han kommer.

Hysj----

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...