Gå til innhold

Kjærlighetssorg..Må forlate min nydelige kattepus

Anbefalte innlegg

Gjest LadySizz
Skrevet

Nå har det seg slik at jeg nylig bestemte meg for å flytte fra min forlovede,og vi har hatt en katt sammen i nesten 2år nå.

Hun er verdens beste,med lang pels,fine farger og elsker oppmerksomhet og kos :rodmer:

Jeg flytter langt unna,og føler ikke jeg kan ta henne med,da det er en vanskelig omvelting for voksne katter å bli flyttet på,så hun blir igjen... Kjenner jeg får ondt i hele kroppen min når jeg tenker på det,og vil savne henne masse! Har hatt flere kjæledyr opp igjennom tiden,men aldri vært SÅ glad i noen av de før.. (føles i alle fall ikke slik ut nå)

Vet ikke hva jeg skal gjøre uten henne :/

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta henne med, jeg har flyttet med voksne katter, 2 ganger faktisk, og det har gått fint. De første dagene var de mye inne så litt ute, og så gikk vi ute sammen og så litt, så begynte de å finne seg til rette selv.

Anonym poster: ae27e9322b85682aa9389aaa81937eaf

• Liker 3
Gjest LadySizz
Skrevet

Ta henne med, jeg har flyttet med voksne katter, 2 ganger faktisk, og det har gått fint. De første dagene var de mye inne så litt ute, og så gikk vi ute sammen og så litt, så begynte de å finne seg til rette selv.

Men er ett problem til her da,for mellomlander hos en venn for har ikke fått i meg leilighet enda,da alt har skjedd litt fort,og da er jeg redd det blir alt for mye styr.. For da bør jeg vel helst holde hun kun inne på første plassen og det blir ikke bra..

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Hva med å hente henne senere om eks-samboeren synes det er greit?

• Liker 2
Gjest LadySizz
Skrevet

Hva med å hente henne senere om eks-samboeren synes det er greit?

Tenkte på dette,for jeg mener at han egentlig ikke har tid til å ha noe kjæledyr da han jobber 24/7 nesten.. Kanskje jeg burde spørre han. Er jo tross alt min katt også :)

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Spør ham og bli enige.

Dersom dette er Katten for deg, en katt som har deg som sitt foretrukne menneske (en katt som i realitet elsker deg) så ta ham med. Hent ham når du har kommet på plass.

Jeg gjorde engang det du nå planlegger..... lot ham være igjen hos noen andre.... trodde det var det beste jeg kunne gjøre for ham....... jeg gjør det aldri igjen.

Sorgen sitter fremdeles dypt i hjertet.

Endret av Lille-pus
Gjest LadySizz
Skrevet

Spør ham og bli enige.

Dersom dette er Katten for deg, en katt som har deg som sitt foretrukne menneske (en katt som i realitet elsker deg) så ta ham med. Hent ham når du har kommet på plass.

Jeg gjorde engang det du nå planlegger..... lot ham være igjen hos noen andre.... trodde det var det beste jeg kunne gjøre for ham....... jeg gjør det aldri igjen.

Sorgen sitter fremdeles dypt i hjertet.

Er kjemperedd jeg vil angre noe grusomt at jeg forlater henne.. Så må nok høre med min eks. Er ganske sikker på at han blir med på det,da jeg har vært mye mere sammen med henne,og har nok et annet forhold til henne enn hva han har.

Men må vente til jeg er på plass uansett,så håper det går raskt!

Gjest LadySizz
Skrevet

Han sier jeg bare kan hente katten vår når jeg har funnet meg boplass! Han mente at hun uansett vil ha det bedre med meg da som nevnt han ikke har like mye tid til henne. JIPPIIII! :D :danse:

Da er bare utfordringen å få henne til å trives i det nye hjemmet sitt,men det får jeg ta da :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han sier jeg bare kan hente katten vår når jeg har funnet meg boplass! Han mente at hun uansett vil ha det bedre med meg da som nevnt han ikke har like mye tid til henne. JIPPIIII! :D :danse:

Da er bare utfordringen å få henne til å trives i det nye hjemmet sitt,men det får jeg ta da :)

Hun elsker deg, hun vil fort komme og finne seg til rette. Glad på dine og pus sine vegne :klem:

Skrevet

Eldstemann her i hus i har bodd fire plasser på like mange år. Det har gått strålende. Han er nå straks 11 år.

Bare ikke slipp henne ut de første dagene så hun forstår at den nye plassen er hennes hjem.

Gjest LadySizz
Skrevet

Hun elsker deg, hun vil fort komme og finne seg til rette. Glad på dine og pus sine vegne :klem:

Og jeg elsker henne,så det må jo gå bra :) Er utolig hvor glad man blir i disse dyrene :) Takk! :hug:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det nye hjemmet vil gå greiere enn du tror nå.

Dette fordi Mennesket hennes er der, du er der :hug:

Jeg tør påstå dette fordi jeg har sett så mange, mange bli omplassert og reise med sitt utvalgte menneske.

Mennesket en katt velger er viktigere for katten enn bostedet :opplyser:

Jge tror dette blir en god løsning jeg.

Og takk til din ex som evner å se kattens behov midt i en ugrei situasjon. For det fortjener han skryt.

• Liker 1
Skrevet

Det går nok helt fint å få dem til å trives på nytt sted :) Tror det er verre å være borte fra mennesket sitt enn å bytte boplass for kattene, i hvert fall hadde det vært det for mine!

Gjest LadySizz
Skrevet

Eldstemann her i hus i har bodd fire plasser på like mange år. Det har gått strålende. Han er nå straks 11 år.

Bare ikke slipp henne ut de første dagene så hun forstår at den nye plassen er hennes hjem.

Er nok litt skeptisk da jeg har mistet en katt som jeg mest trolig slapp ut for tidlig,så vil ikke gjøre samme feilen igjen. Dette var en svært ung katt da,og vi hadde ikke hatt henne lenge når det skjedde så håper ting går greit med denne pusen da :)

Skrevet

Jeg har flytter flere ganger med pus, og hatt hun med på ferie. Det går problemfritt. Katter er forskjellige, men også omstillingsdyktige.

Min katt er og voksen.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Jeg ville holdt henne inne i noen uker før jeg lot henne gå ut, og da ville jeg vært med henne.

• Liker 1
Gjest LadySizz
Skrevet

Det nye hjemmet vil gå greiere enn du tror nå.

Dette fordi Mennesket hennes er der, du er der :hug:

Jeg tør påstå dette fordi jeg har sett så mange, mange bli omplassert og reise med sitt utvalgte menneske.

Mennesket en katt velger er viktigere for katten enn bostedet :opplyser:

Jge tror dette blir en god løsning jeg.

Og takk til din ex som evner å se kattens behov midt i en ugrei situasjon. For det fortjener han skryt.

Du har nok rett i dette at de blir fortere knyttet til mennesket,så da tror jeg det går veldig bra :)

Ja det fortjener han. Han er veldig glad i henne han også,men skjønner nok at det er vi to som hører sammen :)

Gjest LadySizz
Skrevet

Jeg ville holdt henne inne i noen uker før jeg lot henne gå ut, og da ville jeg vært med henne.

Dette tenker jeg også. Vil nok la det gå både 2 og 3 uker tror jeg.

Skrevet (endret)

Jeg flytter til andre siden av landet i sommer - og det er ikke snakk om at pus skulle blitt her. For 1,5 år siden hadde min eks og jeg et samlivsbrudd, og da ble pus med på lasset. Han har trivdes her mer enn på det gamle stedet!

Jeg har prøvd å bli her så lenge som mulig i sommer, mest for at han skal få nyte sola. For på det nye stedet holdes han inne i en månedes tid for å bli vant til at det er hans hjem nå. Jeg vet at han trives veldig godt her, han er like glad i stedet som meg, det er trygge uteområder, fine kattekompiser, men jeg vet at han kommer til å få det minst like fint på det nye stedet. Jeg tror at litt endring kan være sunt - nye omgivelser, nye impulser, nye utforskningsmuligheter. Om det hadde betydd at han ble med på et mellomstopp, selv om det ikke er det ideelle, da hadde det blitt slik.

Iblant blir ikke livet som planlagt, men man forlater ikke sin lille skatt for det! Jeg vet, og det er ingen som kan nekte for, at det viktigste for han er at jeg er der. Det er han likegyldig om andre er med, så lenge vi er sammen :)

Endret av ninuska_
Gjest LadySizz
Skrevet

Jeg flytter til andre siden av landet i sommer - og det er ikke snakk om at pus skulle blitt her. For 1,5 år siden hadde min eks og jeg et samlivsbrudd, og da ble pus med på lasset. Han har trivdes her mer enn på det gamle stedet!

Jeg har prøvd å bli her så lenge som mulig i sommer, mest for at han skal få nyte sola. Jeg vet at han trives veldig godt her, han er like glad i stedet som meg, det er trygge uteområder, fine kattekompiser, men jeg vet at han kommer til å få det minst like fint på det nye stedet. Jeg tror at litt endring kan være sunt - nye omgivelser, nye impulser, nye utforskningsmuligheter. Om det hadde betydd at han ble med på et mellomstopp, selv om det ikke er det ideelle, da hadde det blitt slik.

Iblant blir ikke livet som planlagt, men man forlater ikke sin lille skatt for det! Jeg vet, og det er ingen som kan nekte for, at det viktigste for han er at jeg er der. Det er han likegyldig om andre er med, så lenge vi er sammen :)

Flott at det gikk så bra,og da vil det nok gjøre det når du nå flytter igjen også :) Er vel bare jeg som bekymrer meg for mye.. Blir nesten litt "mamma" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...