Nilma Skrevet 1. april 2004 #61 Del Skrevet 1. april 2004 Årsaken til at jeg nevte det med min omgangskrets antall sexpartnere var for å forklare at jeg skjønner at det er der blir annerledes for de som har hatt flere.. Hvorfor blir det annerledes for de som har hatt flere? :klø: Man skammer seg ikke nødvendigvis om man har hatt flere enn tre sexpartnere, skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. april 2004 #62 Del Skrevet 1. april 2004 Hvorfor...For meg føltes det i alle fall 100% naturlig å legge fram min forhistorie.. Akkurat som jeg la fram mye annet om livet mitt... ... De fleste av oss finner det 100% naturlgi å fortelle om seg selv og sitt liv til sin partner, de fleste av oss finner det også 100% naturlig å være ærlig om ens fortid før nåværende. Det er dermed ikke nødvendig å telle på fingrene antallet, uansett om du har hatt syv eller hundre seksualpartnere, i mine øyne. Jeg synes det er ok å vite hvem i vår felles omgangskrets som er hans ex-kjærester og som har betydd noe for ham, hvem han har hatt sex med bryr meg ikke. Det er forskjell på å fortelle om sitt liv og på å skulle telle antall. Klart det blir annerledes når man har hatt kun tre, dersom de tre har vært kjærester! Men om jeg har hatt ti eller tyve ons som ikke betød en døyt, hva har det å si? Når jeg gifter meg med en mann så vil jeg faktisk vite hvem andre som går rundt i verden og har hatt intim kontakt med han.. Å møte noen som vet at de har hatt sex med han uten å vite at de har det virker kjempeekkelt for meg.. ... Hvorfor det? Det er deg han er intim med nå er det ikke? Og hva legges i begrepet "intimkontakt"? Må du vite om alle han har vært forelsket i også, drømt om? alle han har klina med? og alle han har danset hett med på dansegulvet? Hvorfor føler du det kjempeekkelt å møte noen som kanskje kan ha vært intim med ham? Blir du usikker på DERES forhold pga det? (mener ikke å dømme deg, missforstå meg rett, men jeg forstår ikke denne usikkerheten rundt hans fortid eller evt fortid.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #63 Del Skrevet 1. april 2004 Hvorfor blir det annerledes for de som har hatt flere? :klø: Man skammer seg ikke nødvendigvis om man har hatt flere enn tre sexpartnere' date=' skjønner du.[/quote'] Selvfølgelig skammer man seg ikke mer.. Men da blir det jo mye å fortelle om hver enkelt.. Når man har hatt bare en ons blir det jo litt mer naturlig.. Det å fortelle at man faktisk har hatt en ons er jo litt viktig da synes jeg.. Med tanke på smittefare osv (selv om man bruker kondom.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. april 2004 #64 Del Skrevet 1. april 2004 ...Det å fortelle at man faktisk har hatt en ons er jo litt viktig da synes jeg.. Med tanke på smittefare osv (selv om man bruker kondom.. ) Så det er bare "ferske" ons man trenger å fortelle om da? Er enig i at man sikkert kommer til å snakke med hverandre om man har hatt ons eller ikke, men ser absolutt ingen grunn til å måtte nevne det pga smittefare!! Man sjekker seg da hos gynekolog dersom det er fare eller sjans for at man har fått en eller annen sykdom? FØR man har sex med ny partner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #65 Del Skrevet 1. april 2004 Det er dermed ikke nødvendig å telle på fingrene antallet' date=' uansett om du har hatt syv eller hundre seksualpartnere, i mine øyne. [/quote'] Jeg synes det å fortelle om man har hatt ingen, få eller mange sex-partnere er en "normalt viktig" opplysning, jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. april 2004 #66 Del Skrevet 1. april 2004 jaja, da er vi jo bare forskjellige. Og jeg har da sagt at jeg er enig i at man forteller om man har hatt få eller mange, men jeg er uenig i at man trenger å sette ett tall!! sex er dessuten fullt mulig å ha uten følelser, for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. april 2004 #67 Del Skrevet 1. april 2004 Hvorfor påstår dere at jeg er "übermoralsk"?? Det var bare en muggen kommentar fra meg og jeg ber om unnskyldning. Har bare hørt "kan ikke skjønne at du har samvittighet til å skjule.." så mange ganger her inne tidligere at jeg dro fram "gønner'n" litt kjapt.. Det jeg skriver har da vel ingenting med moral å gjøre? Det har med åpenhet i forholdet å gjøre.."?? (...) Det jeg reagerte på her var den "det har han ikke noe med" holdningen jeg oppfatettet.. Er ikke moral og åpenhet to sider av samme sak ettersom du konkluderer med at når jeg ikke forteller om alle jeg har hatt sex med uoppfordret så skjuler jeg aktivt mitt tidligere sexliv. Og å skjule ting for partneren er vel ikke bra? Poenget mitt er at jeg ikke skjuler og at han kan få vite det han vil, men han har ikke spurt inngående og det gjør ikke jeg om hans sexliv heller fodi det ikke er relevant i forhold til vårt samliv. Det relevante er tidligere partnere - og dem vil jeg vite om... Når jeg gifter meg med en mann så vil jeg faktisk vite hvem andre som går rundt i verden og har hatt intim kontakt med han.. Å møte noen som vet at de har hatt sex med han uten å vite at de har det virker kjempeekkelt for meg.. Jeg ser ikke problemet. Vi har begge en fortid og det gjør meg ikke usikker å vite det. Det betyr ikke at jeg fordømmer dem som ikke tenker som meg.. Ikke jeg deg heller - men jeg blir litt provosert over antagelsene om at man skjuler ting og ikke kan ha et godt samliv uten å måtte utbrodere alt som har skjedd med en tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #68 Del Skrevet 1. april 2004 Så det er bare "ferske" ons man trenger å fortelle om da? Nei, det synes jeg ikke! Hvor ferskt det er har da ingenting om hva man har utsatt seg for "oppgjennom årene".. Hos gynekologen sjekkes man for "vanlige ting", det kan faktisk "dukke opp" noe lang, lang tid etter.. Og hvor mange tar f.eks en aids-test mellom hver ons? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #69 Del Skrevet 1. april 2004 Det var bare en muggen kommentar fra meg og jeg ber om unnskyldning. ok du konkluderer med at når jeg ikke forteller om alle jeg har hatt sex med uoppfordret så skjuler jeg aktivt mitt tidligere sexliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. april 2004 #70 Del Skrevet 1. april 2004 det siste gjest sier er jeg heeeelt enig i!! Man forteller, også er det opp til hver og en hvor mye man føler er nødvendig å "utbrodere". :-) Og til spørsmålet om man sjekker seg mot Aids mellom hver ons, så nei, men så trodde jeg da også at man var ganske sikret mot aids ved bruk av kondom? I tillegg til dette, så går jeg uansett ons eller ikke til gynekologen hvert 1 1/2 år og sjekker for eventuelle overførbare kjønnssykdommer, også nå som jeg ikke har ons lenger. Rett og slett fordi jeg synes det er like greit å sjekke når jeg nå allikevel er der. Og dersom man bruker kondom og går til gynekolog, hva er det du tenker på som kan dukke opp mange år i ettertid av sykdommer? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #71 Del Skrevet 1. april 2004 Og dersom man bruker kondom og går til gynekolog, hva er det du tenker på som kan dukke opp mange år i ettertid av sykdommer? :klø: Aids er man jo aldri 100% sikret mot selv ved bruk av kondom.. Og det testes vel bare for "vanlige" kjønnssykdommer ved vanlig gynekologiske undersøkelser (det finnes jo en rekke "svært uvanlige"; og selv om de er "uvanlige" så kan man jo få dem) Poenget mitt er ikke egentlig at det er så stor sjanse for at man får kjønnssykdommer osv, bare at man er jo aldri 100% sikret mot det heller.. Og det er jo bare en bitteliten del av grunnen til at det for meg føles mest riktig med 100% åpenhet omkring alle tidligere sexpartnere.. (og jeg er sikkert rar, for jeg har fortalt om alle de 3 personene jeg har klina med og de to største ubesvarte forelskelsene mine og en fyr jeg har dansa tett med (tidl skolekamerat av søstera hans) uten å kline med også jeg.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. april 2004 #72 Del Skrevet 1. april 2004 Det med å "skjule" har jeg trukket tilbake. Og jeg tror da at man kan ha et godt samliv uten å "utbrodere". Ikke forventer jeg direkte "utbrodering" heller.. bare "nøktern fortelling".. og jeg tror ikke at samlivet nødvendigvis blir bedre.. for alle.. Men i og med at det er den typen åpenhet jeg ønsker meg' date= så blir det bedre for meg.. Da er vi på nett Og det du føler deg mest komfortabel med er selvsagt best for deg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. april 2004 #73 Del Skrevet 1. april 2004 Sier ikke at du er rar gjest, bare at du er annerledes en meg! Men så har vi jo levd forskjellige liv også, og det er kanskje litt mindre tidkrevende for deg å fortelle om "alle dine" i detalj, for meg så hadde det tatt tid og vært ufattelig kjedelig for både meg og den som hørte på, og skrekkelig uvesentlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #74 Del Skrevet 1. april 2004 Så hyggelig at vi "ble venner" likevel da Susy og Aline!! (nesten så jeg tørr å "avsløre" hvem jeg er da.. men bare nesten.. inne på "sexualitet" er jeg av prisipp alltid anynom.. håper det er ok.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. april 2004 #75 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg var aldri uvenner i utgangspunktet jeg altså du anonyme, men vi er alle forskjellige, og det er ikke like lett å forstå det som er annerledes en ens egne valg, og da spør man og graver litt for å forstå, begge sider. Det er det som er diskusjon jo!! Vil du bare fremstå som gjest så gjør du det, det er ikke viktig å vite hvem du er dersom det ikke er viktig for deg at vi vet det. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. april 2004 #76 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg var aldri uvenner i utgangspunktet jeg altså du anonyme, men vi er alle forskjellige, og det er ikke like lett å forstå det som er annerledes en ens egne valg, og da spør man og graver litt for å forstå, begge sider. Det er det som er diskusjon jo!! Vil du bare fremstå som gjest så gjør du det, det er ikke viktig å vite hvem du er dersom det ikke er viktig for deg at vi vet det. :-) Kunne ikke sagt det bedre selv Uvenner var vi aldri - bare litt uenige og vips så ble det en god debatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #77 Del Skrevet 1. april 2004 Kunne ikke sagt det bedre selv Uvenner var vi aldri - bare litt uenige og vips så ble det en god debatt Jeg mente jo ikke heller det.. Bare at det var så hyggelig avslutning at det følte som vi "ble venner".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #78 Del Skrevet 1. april 2004 Åhh! Typisk kvinner og pingle-nordmenn å føle at de må bli venner igjen! I Norge gjør man alt for å redde stemningen, ja.. Herregud, hvordan var det mulig å få diskusjonen frem til dette?! Veldig farlig å mene noe annet enn andre? "Uvenner"...fjortisser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 1. april 2004 #79 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg skal ikke prøve å halshugge deg nå gjest, men jeg likte ikke helt de første innleggene dine hvor tonen bar preg av at du som hadde få partnere var bedre og kunne holde hodet høyere enn jenter med flere partnere. Slikt synes jeg ikke noe om, det blir for dumt. Jeg og mannen har såklart trukket bakhistorien i de store linjer. Fortalt om forhold, hva som var bra, skuffelser, hvorfor det skar seg osv. Men absolutt ikke særlig om sex eller hvor mye man elsket den personen osv. Og begge vet den andres ca. historie ang. ons selv om vi ikke har utvekslet navn og adresser på dem (jeg husker ikke lengre hva mine ons heter uansett) Det er viktigere å vite "det året var jeg lei meg og skuffet etter at forholdet gikk dunken, så da var jeg ute og lekte fri mann ganske mye, var nok litt drittsekk". Jeg ser ikke hvordan kunnskap om hvem de er skal hjelpe meg noe, jeg kommer sikkert aldri til å møte dem uansett. Det jeg synes er aller viktigst her, er å få relevant historie om personen dvs. hvordan han var før, erfaringer han har gjort seg, hva som har gjort han til den han er idag. Ikke detaljer om tidligere kvinner. Jeg er veldig påpasselig med å ikke skaffe meg selv spøkelser i bakhodet! Pga. dette har jeg aldri følt konkurranse el.l. fra tidligere damer i hans liv. Og ja, før vi sluttet med kondomer så var vi begge og testet oss for kjønnsykdommer og aids. Vi er ikke høyrisiko noen av oss, men grei ting å gjøre. Det skal bare 1 tidligere partner til for å gi deg sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. april 2004 #80 Del Skrevet 1. april 2004 Åhh! Typisk kvinner og pingle-nordmenn å føle at de må bli venner igjen! I Norge gjør man alt for å redde stemningen, ja.. Herregud, hvordan var det mulig å få diskusjonen frem til dette?! Veldig farlig å mene noe annet enn andre? "Uvenner"...fjortisser? Til dette har jeg bare en ting å si - GET A LIFE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå