Thomasine Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Da ser det ut til at flertallet vil til Phuket...jeg er nok minoriteten her...ser for meg gamle, hvite griser som leier små innfødte barn...:/ Så, da vil jeg i allefalle høre hva folket som har vært der mener. Har lest at man bør bestemme seg for hvilken strand man ønsker og så finne bosted utifra det?? 6 barn i alderen 5 -16 år reiser...hvor?
Xtend Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 Du må aldri finne på å reise til Thailand, og da spesielt Phuket! Vet du ikke at landet er farlig for fordomsfulle, dumme nek av noen charterturister med begrenset hjernekapasitet?
Thomasine Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2013 Du sier noe...kanskje derfor jeg gir landet en sjanse? Takk for at du bryr deg......og kommer med nyttig info...
caroprins Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Da ser det ut til at flertallet vil til Phuket...jeg er nok minoriteten her...ser for meg gamle, hvite griser som leier små innfødte barn...:/ Så, da vil jeg i allefalle høre hva folket som har vært der mener. Har lest at man bør bestemme seg for hvilken strand man ønsker og så finne bosted utifra det?? 6 barn i alderen 5 -16 år reiser...hvor? Vel jeg har vært i Phuket og så ikke noe til det du er redd for. Om man oppsøker steder som er kjent for den slags trafikk så kan det vel hende men vi er ikke på de stedene og det regner jeg med at dere ikke har noen planer om heller. Man lander i Phuket og så tar det ca 45 min til en times tid avhenging av trafikken før man kommer til Patong, Karon og alle de andre strendene der de fleste hotellene er. Med den aldersgruppen så ville jeg gått for Kata beach som har fin strand og koselige og rolige omgivelser. Når man er der nede så vil jeg anbefale foruten å bade å bli med på en halvdagsutflukt der hovedattraksjonen er en halvtimes tur på elefantryggen. Morro for både liten og stor. I løpet av denne ettermiddagen får man også en innføring i bruk av kokosnøtten ,risplanten, gummi fra gummitreet, laging av curry og andre ting som er spesiellt for Thailand. Lærerikt for alle. Ved Kamala beacj er der en flott park som heter Fantasea. Besøk den. Spis buffet og gå på det flotte showet. Bli med på en dagstur i en rolig båt fra Phuket og nedover langs strendene. Man kan bade, snorkle, sole seg og spise lunsj eller bli med på en padletur i kanoer gjennom grotter og inn i vakre laguner. Ta en dagstur til Pang Ngha bukten og kjør longtailbåt ut til James Bond Island. Spis en nydelig lunsj i en muslimsk landsby på påler ute i havet og bli med på tur her. Man kan blandt annet besøke skolen i denne landsbyen. Phi phi island ligger en times tid med motorbåt fra Phuket og gøy å med seg, eller man kan bli med ut til øyer med kritthvite strender og turkist hav. Vannet i havet er lunkent så det er deilig å bade. Også i bassengene er det fin temperatur. For uten dette så kan man dra på shopping, spise god Thailandsk mat på koselige restauranter og bare nyte solen, bade og kose seg. Vel dette er noe av det jeg opplevde i Thailand og det sies at har man først vært der så blir syden aldri det samme. Jeg sier meg enig. Gled deg du til vennlige smilende folk, nydelige strender, varmt vann, god mat og massevis av flotte opplevelser. 1
Thomasine Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2013 Høres bra ut, Caroprins! Tar med meg alle tipsene dine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå