Gå til innhold

Forelsker seg sent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en gutt har vært på flørtern i trekvart år nå. Selv om vi ses sjelden, fortsetter han flørtingen. Både i det virkelige liv og på sms. Men han tar den liksom aldri lenger (ber meg ut e.l.) I min frustrasjon googlet jeg dette, og kom over dette utsagnet:

"Har du irritert deg over at mange gutter bare ønsker å flørte, men aldri er ute etter forhold ? Gutter bruker ofte lenger tid på å forelske seg, men når de først gjør det, er sjansen stor for at følelsene hans for deg vil være så sterke at han aldri kommer tl å forlate deg. Vær derfor tålmodig."

Stemmer dette? Han er en skikkelig "flørter" som flørter med mange jenter, men det faktum at han ikke "gir seg" - er det et godt tegn? Han har jo ikke fått noe som helst ut av det ennå. I det siste har han dessuten sendt meg mer pågående smser enn tidligere. Mer direkte. Kan det være at han liker meg bedre enn som så?

Anonym poster: e088c00bed7e013c2f8143670325976d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en som har flørtet i 3 år! Må presisere at vi treffes meget sjelden og at jeg har hatt en kort forhold på denne tiden. Skulle gjerne ønske at det var en sjans, men jeg tviler på det.

Anonym poster: df5ab213f279739c8c0e13cced597161

Gjest Søgni
Skrevet

"Har du irritert deg over at mange gutter bare ønsker å flørte, men aldri er ute etter forhold ? Gutter bruker ofte lenger tid på å forelske seg, men når de først gjør det, er sjansen stor for at følelsene hans for deg vil være så sterke at han aldri kommer tl å forlate deg. Vær derfor tålmodig."

Anonym poster: e088c00bed7e013c2f8143670325976d

OK, dette var jo såpass ....interessant at jeg måtte google det selv. Det der er jo bare tull og stereotypisk fjas, altså, "20 ting alle jenter må vite om gutter". Sånt ville jeg vært skeptisk til, som med alt annet som liksom skal utgi seg for å være Den Store Sannheten Om hvasomhelst.

Jeg synes det var et utrolig dårlig råd. Akkurat som man skal være en viljeløs skapning som sitter og venter i evigheter på at mannen skal forelske seg (fordi det er jo bare sånn det er, og da kommer han dessuten sannsynligvis ikke til å forlate deg pga. sterke følelser som han kommer til å ha 4ever, for sånn er menn skrudd sammen).

Hvorfor kan ikke du be ut han, eller prate med han? Det tror jeg er den beste veien ut av frustrasjonen. Bedre enn det der rådet, i hvert fall.

• Liker 1
Skrevet

Erfaringen min tilsier at det er enkelte mennesker som bruker lengre tid på å forelske seg. Både kvinner og menn. Det er også sunnere å bruke tid på ett forhold enn å hoppe i det, selv om begge deler kan gi like resultater.

Men, når det er sagt så vil en mann som liker deg veldig godt men som ikke enda er forelsket ha lyst til å tilbringe tid med deg. Han vil like å være sammen med deg og vil treffe deg mest mulig fordi han har det bra når han er sammen med deg. Det handler om de gode følelsene du gir han selv om han ikke kan fortelle deg at han er forelsket eller vil tilbringe resten av livet med deg. Erfaringer og baggasje har også mye å si, så tolmodighet er virkelig viktig når man dater. Både for sin egen del (finne ut hva DU får av forholdet) og for den andres del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...