Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å bli skuffet om man ikke får bursdagsgave/oppmerksomhet fra mannen på bursdagen sin. Jeg hadde ikke runddag og forventer ikke noe store greier, men en liten oppmerksomhet hadde vært fint. Nå er det en mnd siden jeg hadde bursdag, og jeg kjenner jeg er kjempe skuffa. Føler kanskje jeg egentlig er for gammel til å bli skuffet over sånne ting??

Anonym poster: 42ca0444e4fa585d31d7572f95ce302b

Anonym poster: 18a8007e8c1eab56691134e138d8b5f8

Videoannonse
Annonse
Gjest Murica
Skrevet

Selvfølgelig har du lov til å føle deg skuffet. Jeg gjør også det om familie eller kjæreste glemmer min.

• Liker 3
Gjest Tjorven1
Skrevet (endret)

Synes det ikke er noe rart at du blir skuffet jeg, det er jo fint å vite at man blir satt pris på uansett hvilket år man fyller.

Endret av Tjorven1
Skrevet

Ja det synes jeg du kan være. Hadde også blitt veldig skuffet hvis det hadde skjedd meg.

Har du sagt noe til ham?

• Liker 4
Skrevet

Hvis du har nevnt for ham at du ønsker å feire dagen din/ få en liten gave el. rett før synes jeg ja.

Håpet du at han skulle huske den, uten å si noe synes jeg nei.

Ikke alle er like gode til å huske slike merkedager.

Andre synes ikke bursdager er noe å feire. De er ikke vant til det.

Men siden du i alle fall er skuffet, så nevn det for ham. Si hva du ønsker, og hva du føler.

Han er nok som oss andre, ikke tankeleser. ;)

Skrevet

"Jeg lurte litt på hva jeg skal finne på til bursdagen din neste år, men så kom jeg på at vi har sluttet å feire bursdager, så da kan jeg jo heller stikke på byn med ei venninne. Greitt det sant?

• Liker 2
Skrevet (endret)

"Jeg lurte litt på hva jeg skal finne på til bursdagen din neste år, men så kom jeg på at vi har sluttet å feire bursdager, så da kan jeg jo heller stikke på byn med ei venninne. Greitt det sant?

Passiv aggressivitet gir ikke god kommunikasjon, kun vonde følelser og konflikter.

Vil ts snakke med mannen sin bør hun være voksen nok til å si det rett ut.

"Jeg er lei meg for at du ikke husket på bursdagen min. Jeg ønsket meg en gave, og litt ekstra oppmerksomhet. Kan vi feire meg på ...dag?" gir mannen en anledning til å rette opp feilen sin, uten at det blir konflikt.

Endret av leirbål
  • Liker 3
Skrevet

Enig med leirbål!

Jeg har en mann som er helt lost på bursdager, så jeg minner han på det i forkant, jeg, he-he!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann kjøper aldri noe, og jeg gidder ikke å bli skuffet.

Syns ikke slike ting er så nøye.

Anonym poster: fc4ea33624a93454d3a1b76ee8d5e760

• Liker 1
Skrevet

Da blir det vel ingen gave på hans bursdag fra deg heller da?

Skrevet

Vet hvordan du har det, mannen min er på samme måte. Han har ingen tradisjon for å gjøre noe ut av slike dager, og det visste jeg da vi ble sammen, så jeg kan ikke klage over dette nå. Men jeg gir han alltid oppmerskomhet på bursdag og andre merkedager uten å forvente noe tilbake, og plutselig i ny og ne overrasker han med blomster, konfekt, en liten romantisk lapp el. og det setter jeg stor pris på. Men jeg merker at det kommer når jeg ikke maser eller hinter om noe. Han liker nok ikke presset og forventningene, derfor gjør han det på sine premisser når og sånn det passer for han :)

Synes ikke du skal ta det så tungt, og heller sette pris på andre ting han gjør for deg. Evt. kan du jo si på forhånd neste gang: "Tenkte vi kunne gå på xxx Restaurant på lørdag i forbindelse med busrdagen min" også se hva som skjer. Kanksje han tar med seg noe til deg, og i "verste fall" får dere iallefall en aften og koselig middag sammen :)

Skrevet

Da blir det vel ingen gave på hans bursdag fra deg heller da?

Synes dette er en litt barnslig og umoden tankegang. Man bør ikke gi gave fordi man vi ha noe tilbake. Man skal gi fordi det gleder en selv. Jeg elsker å gi mannen min fordi det gjør han glad, og det igjen gjør meg glad.

AnonymBruker
Skrevet

men hvis mannen ikke bryr seg om bursdager så vil han vel ikke ha gave selv heller ? det skal jo være rettferdig. Bare spør om han ikke har lyst til å feire bursdager også dropper dere da begge å kjøpe noe, for det blir jo helt feil at bare du skal bry deg masse med å kjøpe han en fin gave når han ikke gidder å gjøre det samme

Anonym poster: cc2bc61bbe454c1ac9072b82699dd203

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...