Gjest Usikker Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Hele historien.. Jeg hadde en gutt. I to år. Iløpet av de to årene, hadde han fler. Bak min rygg. Fem - seks andre. Jeg var naiv, tilga han for en etter en. Naiv.. Dårlig selvtillitt.. Blablabla. Etter to år var det nok. Jeg ville ikke ødelegges mer. For det var nettopp det som ble gjort - ødelagt. Nå, så fant jeg en ny gutt. Med tanker som "skal huske de små tegnene" "skal aldri være så naiv" "skal forlate han ved minste lille dårlige magefølelse" - fordi jeg ikke orket å bli mer såret. "Han nye" forstod det. Han skulle gjøre alt for å få meg til å stole på han. Han forstod jeg hadde problemer med å stole på gutter, etter det min "gamle gutt" hadde gjort. Når sant skal sies, er de gode kompiser. Så kom vi så langt at jeg og "den nye" ble kjærester. Han lot meg poste ting på veggen hans, svarte, og jeg trodde jeg virkelig kunne stole på han. Han så seg ikke rundt på gaten, når vi gikk hånd i hånd, og tillitten bygget seg sakte men sikkert oppover. Helt til jeg en dag fikk vite at han skjulte meg. Eller, det vil si, "den gamle" kunne verken se at vi var i et forhold, eller alt jeg hadde postet på veggen hans. (de er jo venner, både på facebook og irl). Så tok jeg opp dette med "den nye". Han forklarte det med at han ikke ville gjøre kompisen sin sjalu, og skjulte det for han. Samt at han skjulte det for de han ikke stolte på. Av den grunnen at verden ikke var på facebook. At verden ikke er bare internett. Greit tenkte jeg, da kan han i det minste vise meg hvem andre han skjuler det for? Nei.. Dette nekter han. Han mener jeg burde stole på han. Men hvordan kan jeg stole på han, når han nekter å bevise at det han sier er sant? Såklart tror jo jeg det værste (at han skjuler det for alle), når han ikke vil vise meg.. Han unnskylder seg med at jeg burde stole på han fra bunnen av (noe jeg sa ikke kom til å skje, første dagen vi møttes.. at tillitt må byggess opp). Og at jeg er nødt til å stole på han, selvom han ikke viser noenting at jeg kan stole på han. For det er sånn det er.. Tydeligvis.. Så spørsmålet er, burde jeg stole på han? Er jeg den dumme, som bare vil at hele verden skal se hvem -jeg- er kjæreste med, og vil at han skal tenke det samme? Er jeg for into facebook, og at ting skal vises offentlig? Eller hvertfall ikke skjules?
*Pixie* Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 Jeg synes det høres ut som en dårlig unnskyldning, og at du absolutt ikke bør føle deg dum. Du gjorde det klart for han at du har problemer med tilitt, og da burde han vise litt forståelse. Hvis han mener at facebook er en filleting, og at det ikke spiller noen rolle, så burde han jo like enkelt kunne dele det på facebook, som å sjule det. 2
Gjest TS Skrevet 23. mars 2013 #3 Skrevet 23. mars 2013 Jeg synes det høres ut som en dårlig unnskyldning, og at du absolutt ikke bør føle deg dum. Du gjorde det klart for han at du har problemer med tilitt, og da burde han vise litt forståelse. Hvis han mener at facebook er en filleting, og at det ikke spiller noen rolle, så burde han jo like enkelt kunne dele det på facebook, som å sjule det. Ja, ikkesant? Han mener han kan "dra på turne" for å vise at vi er kjærester, men ikke vise meg hvem han skjuler det for på facebook?
Sommee Skrevet 23. mars 2013 #4 Skrevet 23. mars 2013 Når man dater er det faktisk et problem med fb. Er der så sjelden så har ikke satt meg inn i tingene med hvem som ser hva og greier, men har ihvertfall skjult feriebilder og sånt med eksen. Trodde jeg da. En 2. date her i januar så var vi ute og spiste, og hun skulle "sjekke inn" på restauranten på fb. Hun spurte da om vi kunne bli venner på fb. Ikke noe problem sa jeg og aksepterte forespørselen. Så bare gaper hun og fniser og sier noe sånt som "du har ikke lagt ut noe på fb siden oktober ser jeg", og hun viser tlf sin og blar gjennom feriebildene fra i fjor sommer..., artig:-) Hun bare lo hun da, men hvis man er veldig aktiv på fb og dater relativt hyppig har man fort et problem. Beklager avsporingen.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #5 Skrevet 23. mars 2013 du må bare være forsiktig med dette. kan jo hende det er ei annen dame han skuler deg for? det virker jo ganske teit hvis han bare skuler oppdateringen for kompisen når han nekter. Har du møtt familien hans? hva hvis han skuler deg fra alle vennene sine? Jeg hadde nok ikke taklet et sånn forhold. du har jo funnet enda en fyr som har noe problemer akkurat som eksen Anonym poster: 95e62ad76a9c1612213efa5c893f652d 1
Gjest Ts Skrevet 23. mars 2013 #6 Skrevet 23. mars 2013 du må bare være forsiktig med dette. kan jo hende det er ei annen dame han skuler deg for? det virker jo ganske teit hvis han bare skuler oppdateringen for kompisen når han nekter. Har du møtt familien hans? hva hvis han skuler deg fra alle vennene sine? Jeg hadde nok ikke taklet et sånn forhold. du har jo funnet enda en fyr som har noe problemer akkurat som eksen Anonym poster: 95e62ad76a9c1612213efa5c893f652d Det jeg tenkte også, at det kanskje lå noe mer bak det. Enten det, eller at han er flau over meg. Aner ikke. Og ja, jeg har møtt familien. Eller, det vil si moren og broren. Men nå har han sagt han skal vise meg, imorgen når vi møtes.
jita Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 da har han sikkert fjernet de han hadde blokket deg for kan jeg tenke meg. men det må jo ligge noe bak dette, får virkelig vondt av deg. Det er jo ikke rart du blir stresset av dette, og jeg som ikke har opplevd utroskap før hadde jo også blitt det 2
pipegakk Skrevet 23. mars 2013 #8 Skrevet 23. mars 2013 Når han er såpass klar over at du har problemer med å stole på noen igjen, og vet hele bakhistorien din, slår det meg som litt rart at han ikke vil vise deg hvem han skjuler deg for. Det kan jo hende det er en prinsippsak fra hans side, at han ikke vil gi etter, men likevel synes jeg det er rart. Jeg forstår godt at du er stressa over dette. Om du kan stole på ham eller ikke må jo du gå utifra magefølelsen din på, men jeg vil råde deg til å tenke etter og forsøke å skille mellom rasjonell frykt for utroskap, eller om det bare er fortiden din som spiller deg et puss. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #9 Skrevet 23. mars 2013 Hvis han bare har exsen din på blokket lista når han viser deg ,så vet du ihvertfall at han har hatt blokkert deg for flere. Det gir jo ingen mening at han nekter å vise deg hvem han blokker deg fra hvis det ikke var flere han måtte rydde opp i før du kan se trygt. Anonym poster: 95e62ad76a9c1612213efa5c893f652d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå