Gå til innhold

Hjelp... Nattmat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Havna i en liten diskusjon i går med svigermor.

Jeg lurer på om det kan bli nødvendig med litt mat på natta, middagen er relativt tidlig(kl 16), og jeg vet mange av oss er natteravner og kan holde på en stund, men hun ser ikke poenget i å stresse med mer mat, klager på at da må vi ha noen til å lage det, servere det, vi må handle inn osv, men vi kunne vel ha hatt en slags "suppestasjon" til dem som vil ha noe varmt rundt ett-tida? Hva skal dere gjøre? Vet noen bruker koldtbord, men det er dessverre utelukket(tror jeg).

Gode ideer mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere kan holde på lenge, hvorfor ikke gjøre det så enkelt som mulig ? Pølser, lompe og brød..... Hørt om flere både her inne og andre som har hatt det som nattmat, med stort hell :-) Evnt kjøpe ferdig frossen betasuppe i 5 liters plastspann (ganske så god) som det bare er å helle over i en stor nok kjele og varme opp

Hvis dere skal avslutte i 2-tida om natta, så ser jeg ingen grunn til å ha nattmat, men hvis det blir lenger så er det godt å ha noe å tygge på ja.

Skrevet

Hva med en god salt suppe (som ertesuppe e.l.) Da kan det stå fremme og de som vil ha kan forsyne seg. I tillegg er det enkelt å lage klart på forhånd og bare varme opp til kvelden.

Gjest gjest1
Skrevet

Vet ikke om dette er gode ideer, men noen forslag har jeg...

- Stor kjele med lapskus

- Masse pløser (tror jeg leste her inne om noen som skal ha det..)

- Snitter

- Suppe

Skrevet

Vi skal ha spekemat, serverer det sånn i 2-tiden tenker jeg..Jeg tror folk vil synes det er godt med litt salt mat på den tiden! Pappa hadde spekemat til nattmat i sitt bryllup og folk spiste veldig, så jeg tror det er populært med litt å spise utpå natta! Suppe er også helt greit synes jeg..

Skrevet

Vårt selskap må avsluttes sånn i ett to tiden, så vi dropper nattmat.

Skrevet

Vi skal ha salt lapskaus i ett tiden.

Skrevet

Vi skal ha spekemat (+ karbonader og kylling) til middag, så vi setter nok det ut igjen utpå kvelden en gang.

Alltid godt med noe salt å spise når man drikker og danser.

Skrevet

Takker folkens, blir bare sikrere på at vi må ha noe, får bare overstyre svigermor :wink:

Lurte på noe suppe og ferske rundstykker...

Skrevet

Vi kommer til å sette fram masse tapas til nattmat.

Skrevet

Vi kommer til å lage en stor gryte med gryterett og rundstykker som tilbehør..

Skrevet
Takker folkens, blir bare sikrere på at vi må ha noe, får bare overstyre svigermor :wink:

Lurte på noe suppe og ferske rundstykker...

Sodd er jo veldig godt da! Salt og enkelt å lage til. Med rundstykker til! Det skal vi ha! :D

Skrevet

Vi skal ikke ha nattmat, vi spiser kaker ved 22 tiden så vi (jeg) har bestemt oss for at vi ikke skal.

Men jeg har hørt om brudepar som har servert ertesuppe, og vært nødt til å fly etter ravfulle folk med tørkepapir. Skulle jeg servert nattmat hadde det definitivt IKKE blitt noe suppete.

Skrevet

Håper ikke vi får så mange ravfulle gjester, vi skal ikke ha fri bar... Bare vin/øl til maten og konjakk/likør til kakene. Tror de skal være i stand til å holde maten inne da, men ser marerittet med å servere ertesuppe til spyklare folk...

Skrevet

I et bryllup jeg var i hadde de hjemmebakte rundstykker og en nydelig blomkålsuppe til nattmat. Det var deilig!

Skrevet

I vårt bryllup laget mamma hjemmelaget tomatsuppe som nattmat. Ikke noe problem med fulle gjester som ikke klarte å balansere suppetallerker, men det kommer selvfølgelig litt an på hvilken stil man legger seg på i forhold til alkoholinntak.

Skrevet

Nå har ikke jeg giftet meg noen gang, men en kommentar fra flittig gjest i endel bryllup de siste 2 åra håper jeg er OK....

Den beste nattmaten (om man utelukker en nyyydelig blomkål/brokkolisuppe vi ble servert en gang, med mye søl for mange :roll: ...) er nok ferdig smurte brødskiver med spekeskinke og gulost på....det smakte virkelig godt utpå natta... :)

Gjest Poirot
Skrevet

I bryllupet til Haakon og MM hadde de pølser og lompe til nattmat.

Suppe er også et supert alternativ om middagen er så tidlig.

Gjest -kebolle
Skrevet

Vi hadde fri bar og pølser med lompe til nattmat, det funka kjempebra, ikke noe søl fra ravfulle gjester, enkelt, rimelig, og "kongelig" (hehehe, som Haakon og MM mener jeg ;-))

Det var fest til ca kl 6 om morgenen, så det var bra med nattmat ja.

Gjest Moonshadow
Skrevet

I de brylypene jeg har vært i, har vi fått buljong eller sodd med rundstykker til nattmat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...