Cindi Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #21 Del Skrevet 28. mars 2013 Bra å høre at det også er normalt. Man blir jo litt usikker. Hva er så slitsomt for ryggen nå liksom? Det er jo bare en liten cheese doodle der inne enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. mars 2013 #22 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg fikk vondt i korsryggen og bekkenet i går etter et slitsom dag på jobb kvelden før, men er bedre i dag, ennå bittelitt vondt. Har nettopp googlet litt og kommer til å gjøre div øvelser for å prøve å hindre bekkenløsning, syns at denne virker bra, skal prøve den ut nå! Jeg har gått til fysioterapeut siden uke 20etellerannet med bekkenløsning med gangvansker, og slike type øvelser er ikke noe min fysioterapeut hadde anbefalt, heller styrt unna. Ved bekkenløsning skal man visst ha fokus på å stabilisere muskulaturen rundt/i bekkenet, og unngå øvelser hvor man feks belaster den ene siden (feks øvelser hvor man står på ett ben etc). Kikket bare raskt innom videoen, så så ikke alle øvelsene, men utifra de øvelsene jeg så ville jeg nok ikke prøvd disse for å forebygge/lindre bekkenløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. mars 2013 #23 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Bra å høre at det også er normalt. Man blir jo litt usikker. Hva er så slitsomt for ryggen nå liksom? Det er jo bare en liten cheese doodle der inne enda.. Om det er bekkenløsning så er dette i stor grad hormonelt betinget, og trenger ikke ha noe med størrelsen på magen/fosteret å gjøre Endret 28. mars 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #24 Del Skrevet 28. mars 2013 Om det er bekkenløsning så er dette i stor grad hormonelt betinget, og trenger ikke ha noe med størrelsen på magen/fosteret å gjøre Kan man få bekkenløsning såååå tidlig?? *besvime* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 28. mars 2013 #25 Del Skrevet 28. mars 2013 Ei venninne ble anbefalt øvelser som disse i videoen av en fysio, men men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. mars 2013 #26 Del Skrevet 28. mars 2013 Ei venninne ble anbefalt øvelser som disse i videoen av en fysio, men men.. Kommer kanskje an på hvilken "grad" man har av bekkenløsning, vet ikke jeg altså. Men min fysioterapeut, som også er manuellterapeut og jobber kun med gravide med BL legger iallefall stor vekt på øvelser som innebærer stabilitet for bekkenet. Og sier at man skal unngå øvelser / bevegelser som innebærer belastning på en fot, vridninger etc. Man skal også være bevisst på hvordan man står/går i hverdagen, feks unngå å stå med vekta på ett ben da dette er veldig belastende på bekkenet. Men jeg er ingen ekspert, bare sier hva jeg har blitt fortalt jeg. Men dette ble vel litt "off-topic", beklager TS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 28. mars 2013 #27 Del Skrevet 28. mars 2013 Ok, er greit å høre fra andre og Jeg har bare litt vondt men vet ikke om det er bekkenløsning så tenkte at dette kanskje kan forebygge, men kan jo droppe den øvelsen som går ut på å stå på en fot. Jeg gjorde alle øvelsene rett etter jeg postet dette og fikk mindre vondt med en gang etterpå, og så langt er det ennå mindre vondt. Syntes at det var veldig gode øvelser på en måte, de fikk meg til å løse opp, var ganske stiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 28. mars 2013 #28 Del Skrevet 28. mars 2013 Kan man få bekkenløsning såååå tidlig?? *besvime* En veninne av meg fikk en meget smertefull bl FØR hun visste at hun var gravid, altså ca 14 dager på vei. Grøss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #29 Del Skrevet 28. mars 2013 En veninne av meg fikk en meget smertefull bl FØR hun visste at hun var gravid, altså ca 14 dager på vei. Grøss! Grøss!! Høres jo helt forferdelig ut. Trodde ikke det var mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #30 Del Skrevet 28. mars 2013 Kommer kanskje an på hvilken "grad" man har av bekkenløsning, vet ikke jeg altså. Men min fysioterapeut, som også er manuellterapeut og jobber kun med gravide med BL legger iallefall stor vekt på øvelser som innebærer stabilitet for bekkenet. Og sier at man skal unngå øvelser / bevegelser som innebærer belastning på en fot, vridninger etc. Man skal også være bevisst på hvordan man står/går i hverdagen, feks unngå å stå med vekta på ett ben da dette er veldig belastende på bekkenet. Men jeg er ingen ekspert, bare sier hva jeg har blitt fortalt jeg. Men dette ble vel litt "off-topic", beklager TS! Ingen problem. har ikke tenkt tanken på at jeg kunne få bekkenløsning så tidlig engang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #31 Del Skrevet 30. mars 2013 Menssmertelignende kramper i magen er et av de mest typiske tidlige symptomene på graviditet. Jeg hadde det av og på i nærmere tre måneder. Jeg hadde også menssmertelignende kramper, bare at de var så vonde at jeg måtte kneipe opp buksa og sette meg ned og puste til det gikk over. Det var utrolig vondt. Hadde også mye ligament "smerter" (ja, jeg synes det var vondt). Hadde også mye leggkramper (våknet gjerne av det om natta). Ellers var jeg i superform! Anonym poster: 4fccc7c6ad0230cd1853e4b1bb4427ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå