Gå til innhold

Klaer som stinker svette!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Husker her var en traad ang. svettelukt i klaer....

Har selv hatt problemet....

Jeg leste i ett ukeblad eller noe at jo fortere klaerne torker jo mindre stinker de...og dette stemmer faktisk...

Ved ett uhell havnet en genser i trommelen, og naar den var torr luktet den ikke i det hele tatt.....

Saa foer dere hiver klaer som stinker, saa kan det kanskje vaere verdt aa tromle de? eller torke de ute i friluft??

Clea

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Du mener uvaskede klær? treningsklær jeg bare har brukt en gang (jeg svetter endel på trening, men det lukter aldri), henger jeg opp på verandaen så de får tørket seg, enten de blir brukt om igjen eller de skal vaskes.

Gjest Gjesta
Skrevet

Nope...jeg mener nyvaskede klaer der svettelukten sitter igjen.. :)

Clea

Gjest Ethereal
Skrevet

:klø:

Da må du vaske på høyere temperatur, noe slikt har jeg aldri opplevd?

Gjest Anonymous
Skrevet

Så på homsepatruljen at det ble anbefalt å skylle klærne i hvitvinseddik, mulig det var en kopp i skyllevannet som ble anbefalt, husker ikke helt nøyaktig. Dette skulle også ta knekken på lukt.

Skrevet

Svettelukt kan være et problem i kunstfiberplagg, fx bluser skjorte, blanke topper etc. Mener jeg fikk et tips her inne om å gni området under ermene på plagget med zalo. Det husker jeg at jeg prøvde og det hjalp.

Skrevet

Bare en liten kommentar;

Er det ikke påfallende mye "hendelser" som Zalo får kreditt for å fikse? Synes alle "kjærringråd" alltid ender opp med at:

"Bruk Zalo du, så skal du se!"

*knise*

Ikke for å gjøre noen oppskaket eller noe, men jeg er forresten helt enig. Bruker selv Zalo til veldig mange forskjellige og fargerike (og/eller) luktende "ulykker" i heimen.

*hehe*

Svaret er jo heller litt kjedelig. Det er jo kjemisk dette de kaller for tensider som er selve hemmeligheten til Zalo. Men i hvilke andre flytende eller i vannoppløselig pulvere finner man nebrytbare tensider da? Sukk! Det gidder jeg ikke å lete så lenge etter å finne ut, sier helle bare: "Zalo? Ja, takk!"

Skrevet

Eeehhh... hva er problemet ditt da? Om det funker er det vel egentlig fryktelig lite spennende om det heter zalo eller sunlight eller plumbo eller sun? Zalo er jo noe mange har i huset og hvorfor ikke bruke det man har, fremfor å kjøpe noe nytt og fancy?

Jeg har brukt zalo til det der EN gang.

Ellers bruker jeg den til å vaske opp med.

Jeg har ikke hørt så mange kjerringråd med zalo, jeg - annet enn rengjøring, det er jo faktisk en såpe!

Forøvrig er plumbo mitt universalmiddel! :tunge1:

Skrevet

Plumbo ey? Jeg prøver gjerne det og jeg!

Ser ikke at jeg har ett problem jeg, liker jo alt som fikser ting fort! Om det heter Zalo (?), så takk for det, det er lett å huske. Innlegget over var desverre ikke ironisk ... ikke på noen måte.

:cry:

Skrevet
Innlegget over var desverre ikke ironisk ... ikke på noen måte.

:cry:

Det var godt å høre :tunge1:

Skrevet
Så på homsepatruljen at det ble anbefalt å skylle klærne i hvitvinseddik, mulig det var en kopp i skyllevannet som ble anbefalt, husker ikke helt nøyaktig. Dette skulle også ta knekken på lukt.

Jeg har latt mine stinkende treningstrøyer ligge i vann med litt eddik oppi, det funker kjempefint! :-)

Skrevet

Hvis klærne lukter svette ETTER att du har vasket dem, er det vell på tide å kaste dem???ÆSJ!

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvis klærne lukter svette ETTER att du har vasket dem' date=' er det vell på tide å kaste dem???ÆSJ![/quote']

Neon klaer tar til seg svette allerede forste gangen man bruker de... Godt eksempel er det som er laget av poliester og acryl!

Clea

Skrevet

Hvilket vaskemiddel du bruker spiller også inn.

F.eks. Milo tar ikke vekk vond lukt fra klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...