AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #1 Skrevet 22. mars 2013 Så var det uunngåelig dd. Jeg begynner å trene igjen, appetitten stiger og jeg går opp i vekt... Men synest ikke jeg spiser så mye, så blei litt skuffa når jeg fikk bekreftet at vekta var gått opp. Men hvor mye av skylden for vektoppgang kan jeg legge på økt muskelmasse? Skjønner at det er umulig å svare konkret på dette, men noen som har peil på sånn ca?? Har gått opp 3 kg etter å ha trent styrke 1-1 1/2 time 2 ganger i uka i litt over en måned. Driver i tillegg med litt jogging, yoga, zumba o.l. Anonym poster: 6a2e77623cc5bd5405498283cc47512a
Quilliam Skrevet 22. mars 2013 #2 Skrevet 22. mars 2013 Veldig lite av det er muskler. Grunnen til at du har gått opp i vekt er fordi musklene dine tar påkjenning den ikke er vant til, for å reparere seg absorberer musklene mye mer vann enn de bruker slik at de kan fikse alle de nye mikroriftene. Dette skjer med nesten alle som er nye til styrketrening eller ikke har trent styrke på en stund, men det er ingenting å bekymre seg for, det tar ikke mange uker før det stabiliserer seg. 1
Løvetanten Skrevet 23. mars 2013 #3 Skrevet 23. mars 2013 Jeg har funnet tall på nettet som mener at en kvinne under optimale forhold (kosthold, vekter) kan legge på seg fra 250-400 g muskler pr måned første halvår, så går tallet ned og det blir vanskeligere og vanskeligere. Jo mer muskler man har, jo vanskeligere er det å få mer. Trener du tung styrke 3-4 ganger i uka, helkroppsprogram, godt kosthold? Da skal det vel teoretisk sett være mulig å nærme seg halvkiloen.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #4 Skrevet 23. mars 2013 Trener hele kroppen 2 ganger i uka. Kostholdet er neppe optimalt, men bortsett fra snopen i helgene er det ganske sunt og variert. Så heilt optimale forhold har jeg neppe. Men satser på der kan være noen hungre gram muskler likevell Aldri hørt at muskler absorberer vann på den måten, men håper du har rett! Kjenner jo at msklene nesten skriker innimellom, så her er nok reperasjoner på gang Anonym poster: 6a2e77623cc5bd5405498283cc47512a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå