AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #1 Skrevet 22. mars 2013 Jeg skal kjøpe meg vaskemaskin og tørketrommel. Vaskemaskinen trenger ikke ha størst mulig kapasitet da jeg bor alene. Tørketrommelen må være av kondenstype. Hvilke funksjoner er viktige for deg? Hva setter du pris på og hva er unyttig? Er ti år siden sist jeg handlet så regner med at det har vært en rivende utvikling. Derfor jeg spør. Pris er underordnet, men det betyr ikke at Miele er tingen. Jeg spør om funksjoner og ikke merke. Anonym poster: d5cae647051ad1af4137441f2772f6a7
Serafina. Skrevet 22. mars 2013 #2 Skrevet 22. mars 2013 For meg er ull- og håndvaskprogram og stor trommer viktig. Da får jeg vasket store ting i maskinen. Jeg vasker ingenting for hånd så er nødt til å ha maskin som takler ting som trenger skånsom vask. Jeg endte med å kjøpe Miele-maskin, noe jeg hadde ønsket meg lenge, og er fornøyd med valget.
Thorn Skrevet 22. mars 2013 #3 Skrevet 22. mars 2013 (endret) På vaskemaskin: -stor trommel -full dybde, slik at man kan stable tørketrommel oppå -høy kapasitet på vekt -lav restfuktighet etter sentrifugering -mulighet til å stille inn tid på programmene (avhengig av denne funksjonen!!!) -og display med resttid -mulighet for å vaske med kaldt vann, ikke 30 grader som kaldeste program På tørketrommel: -lofilter som er lette å komme til og å rengjøre -display med resttid (selv om denne er ganske unøyaktig) -rustfri trommel -lett å komme til vannbeholder, og mulighet for å koble til tømmeslange -mulighet for å stille inn på tid, og ikke kun program med sensor -stort pluss med lys inni trommelen! -ullprogram er også stort pluss! Endret 22. mars 2013 av Thorn
Marwel Skrevet 23. mars 2013 #4 Skrevet 23. mars 2013 Enig i stor trommel. Det er veldig greit å kunne vaske dyne og gulvteppe ol. Høy sentifugeringshastighet. Ellers er display med resttid som nevnt veldig greit.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2013 #5 Skrevet 23. mars 2013 Det er lurt å ha en tørketrommel med større kapasitet enn vaskemaskinen. Da kan du f.eks vaske to maskiner som tørkes samtidig. Det er et absolutt must å ha skikkelig sentrifuge - minst 1200 omdreininger - gjerne mer. Ellers blir det 100 år før ting tørker. Resttid indikator er et must - eller en bryter som dreier eller en eller annen form som viser hvor langt i programmet du har kommet. Electrolux mangler helt dette på sine maskiner - det er aldeles håpløst å ikke vite om maskinen er kommet til skylling eller fortsatt holder på med hovedvask.
Thorn Skrevet 23. mars 2013 #6 Skrevet 23. mars 2013 (endret) Resttid indikator er et must - eller en bryter som dreier eller en eller annen form som viser hvor langt i programmet du har kommet. Electrolux mangler helt dette på sine maskiner - det er aldeles håpløst å ikke vite om maskinen er kommet til skylling eller fortsatt holder på med hovedvask. Waaat? Aner ikke hvilke Electrolux-maskiner du har sett på, men de aller fleste av Electrolux sine vaskemaskiner har da virkelig display for resttid? Min Electrolux er nå over seks år, og med display som viser resttid i minutter og med et symbol for hvor i programmet den er. Med unntak av noen av de rimeligste Electrolux-maskinene er ikke de nye modellene noe dårligere på det. Endret 23. mars 2013 av Thorn
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 (endret) Waaat? Aner ikke hvilke Electrolux-maskiner du har sett på, men de aller fleste av Electrolux sine vaskemaskiner har da virkelig display for resttid? Min Electrolux er nå over seks år, og med display som viser resttid i minutter og med et symbol for hvor i programmet den er. Med unntak av noen av de rimeligste Electrolux-maskinene er ikke de nye modellene noe dårligere på det. Bare jeg som har vært drita uheldig med to produkter på rad (en oppvaskmaskin og en vaskemaskin). Endret 23. mars 2013 av Blondie65
Thorn Skrevet 23. mars 2013 #8 Skrevet 23. mars 2013 Bare jeg som har vært drita uheldig med to produkter på rad (en oppvaskmaskin og en vaskemaskin). Jeg vet ikke så mye om oppvaskmaskinene deres, så der kan jeg ikke si hva som er standarden. Men foreldrene mine har display på sin Electrolux-oppvaskmaskin, så det finnes i hvert fall det også. Det jeg syns er verst er maskiner med display som likevel ikke har resttidindikator, ser at to av de nyeste vaskemaskinene til Electrolux (rimelige modeller) er slike... Luredisplay er utrolig irriterende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå