Gå til innhold

Tips til hva jeg kan kombinere blyantskjørt med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til hva jeg kan kombinere blyantskjørt/pencilskjørt med uten at jeg blir seendes ut som en streng sekretær? Tenker at man iallefall fort blir en streng sekretær med hvit bluse oppi...

Og forresten, tips til noen fysiske butikker som selger slike skjørt i freshe farger? Ikke bare sort og grått altså

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Peplum-topp :D

Skrevet

Hva er Peplum-topp?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det samme som jeg bruker til andre underdeler. Topper i friske farger, trang ensfarget t-skjorte, singlett og cardigan etc.

Mine blyantskjørt har jeg kjøpt på hm, har i både blå, rosa og grønn.

Anonym poster: 0615b2582dd6ac054de176c4509abc33

Skrevet

Henger meg på denne jeg og. Bruk tettsittende topper med friske farger, blondetopper, accessories. H&M har mye fint - Lindex også. Det er sikkert og mye fint i andre nettbutikker. Andre som har flere tips?

Skrevet

Singletter i diverse farger og snitt, penere topper (gjerne med Peter Pan-krage), t-skjorter for en mer rocka stil.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Myke bluser, dvs. bluser med myke former, blonder.

Vil du ha sekretær stilen så velger du skjorter istedet for bluser ;)

Blyantskjørt i farver og/eller mønster ?

Veldig avhengig av hvor du legger den prisen du er villig til å betale.

Jeg plukker mine her, men er klar over at jeg nok ligger i en annen priskategori og designer kategori enn den jevne bruker (betaler glatt noen 1000 lapper for et klassisk skjørt i en modelle jeg vet kler og passer meg som hånd i hanske).

Dette leveres av DHL på min påskefri-dør på mandag ;)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Og så leser jeg HI en gang til..... og begynner å lure litt på hvorfor du skal ha deg/har kjøpt deg blyantskjørt :klo:

Skrevet

Myke bluser, dvs. bluser med myke former, blonder.

Vil du ha sekretær stilen så velger du skjorter istedet for bluser ;)

Blyantskjørt i farver og/eller mønster ?

Veldig avhengig av hvor du legger den prisen du er villig til å betale.

Jeg plukker mine her, men er klar over at jeg nok ligger i en annen priskategori og designer kategori enn den jevne bruker (betaler glatt noen 1000 lapper for et klassisk skjørt i en modelle jeg vet kler og passer meg som hånd i hanske).

Dette leveres av DHL på min påskefri-dør på mandag ;)

Kan godt være møster også ja!

Den priskategorien der er nok litt for høy for meg da jeg er student, men takk for tips

Skrevet

Og så leser jeg HI en gang til..... og begynner å lure litt på hvorfor du skal ha deg/har kjøpt deg blyantskjørt :klo:

Hæ? HI? Er det veldig rart at jeg har kjøpt meg og har lyst på flere blyantskjørt..? :klo:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hæ? HI? Er det veldig rart at jeg har kjøpt meg og har lyst på flere blyantskjørt..? :klo:

Det jeg undret meg litt over er vel at det kunne virke som du ikke hadde hatt noen tanker om hvordan du tenke bruke det da du kjøpte det/de ;) - bare tanker om hvordan ikke.

Ikke rart å kjøpe blyantskjørt.

I løssalg har de jo vært bort fra det Norske markedet i mange år, så det er ikke rart det blir jubel når de endelig er tilbake i salg over hjemmelig disk.

• Liker 1
Skrevet

Mange som liker strenge jenter, jeg liker strenge jenter ;D

Skrevet

Det jeg undret meg litt over er vel at det kunne virke som du ikke hadde hatt noen tanker om hvordan du tenke bruke det da du kjøpte det/de ;) - bare tanker om hvordan ikke.

Ikke rart å kjøpe blyantskjørt.

I løssalg har de jo vært bort fra det Norske markedet i mange år, så det er ikke rart det blir jubel når de endelig er tilbake i salg over hjemmelig disk.

Hehe nei stemmer vel at jeg ikke visste hvordan jeg skulle bruke det da jeg kjøpte det. Har altså ett som jeg kjøpte for et par år siden. Aldri brukt det nettopp fordi jeg ikke har visst hvordan jeg skal kombinere det. Føler det fort kan se veldig pyntente ut for meg som er student når de fleste andre studenter trasker rundt i dongeribukser...

Men siden jeg har timeglassfasong er dette et type skjørt som er veldig flatterende på meg og derfor har jeg lyst til å begynne å bruke det. Har lyst å begynne å faktisk kle meg etter hvordan kroppsfasongen min er, heller enn å presse meg inn i klær som ikke passer meg i det hele tatt, noe jeg altså har gjort i alle år.

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hehe nei stemmer vel at jeg ikke visste hvordan jeg skulle bruke det da jeg kjøpte det. Har altså ett som jeg kjøpte for et par år siden. Aldri brukt det nettopp fordi jeg ikke har visst hvordan jeg skal kombinere det. Føler det fort kan se veldig pyntente ut for meg som er student når de fleste andre studenter trasker rundt i dongeribukser...

Men siden jeg har timeglassfasong er dette et type skjørt som er veldig flatterende på meg og derfor har jeg lyst til å begynne å bruke det. Har lyst å begynne å faktisk kle meg etter hvordan kroppsfasongen min er, heller enn å presse meg inn i klær som ikke passer meg i det hele tatt, noe jeg altså har gjort i alle år.

Ingenting som er så pent på oss med smalt liv og moderat hoftevidde som akkurat blyantskjørt :Nikke:

Ser den med å velge etter kropp, ikke etter hva som er 'in' der og da. Kudos for den.

Silkebluser med rysjer går gull. Kjør combo med en figursydd cardigan ;)

Blazer (blir litt 'strammere' uttrykk ;)

Luftige bluser/overdeler gjør uttrykket mykere og mye mindre strengt.

La meg se.... dette kun for inspo, enten som 'ja' eller som 'no way!', - dette da jeg nok fint kunne vært din mor :fnise:

Her er en av mine egne favoritter (henger i skapet).

Alle disse vil være perfekte.

Combo'en med en kroppsnær, stretch t-shirt med litt dill blir perfekt.

Samme med en kort, figursydd skinnjakke.

Edit: En slik som dette vil være perfekt

- bare noen småtips plukket opp de siste 25 årene ;)

Edit: Lagt inn lenke til skinnjakke

Endret av Lille-pus
Skrevet

Ingenting som er så pent på oss med smalt liv og moderat hoftevidde som akkurat blyantskjørt :Nikke:

Ser den med å velge etter kropp, ikke etter hva som er 'in' der og da. Kudos for den.

Silkebluser med rysjer går gull. Kjør combo med en figursydd cardigan ;)

Blazer (blir litt 'strammere' uttrykk ;)

Luftige bluser/overdeler gjør uttrykket mykere og mye mindre strengt.

La meg se.... dette kun for inspo, enten som 'ja' eller som 'no way!', - dette da jeg nok fint kunne vært din mor :fnise:

Her er en av mine egne favoritter (henger i skapet).

Alle disse vil være perfekte.

Combo'en med en kroppsnær, stretch t-shirt med litt dill blir perfekt.

Samme med en kort, figursydd skinnjakke.

Edit: En slik som dette vil være perfekt

- bare noen småtips plukket opp de siste 25 årene ;)

Edit: Lagt inn lenke til skinnjakke

Tusen takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

hvilke sko?:)

Anonym poster: 63f449dfe5855bb888485bc92d24213c

AnonymBruker
Skrevet

hvit silkebluse :-)))

Anonym poster: a5385161b70c7f0706460810d830538c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...