Monstermagnet Skrevet 26. mars 2004 #1 Skrevet 26. mars 2004 Mye prat om rusmidler her idag. Hva med en tråd om hvorfor vi ruser oss? Jeg tror vi alle har behov for en eller annen form for rus, enten det dreier seg om rusmidler, adrenalin eller religion. Alle er en form for flukt fra dagliglivet. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke trenger en eller annen slags rus.
Gjest Moonshadow Skrevet 26. mars 2004 #2 Skrevet 26. mars 2004 Jeg er jo selv narkoman.. Men jeg ruser meg ikke lengere. Men jeg ruset meg fordi: Jeg kjedet meg, var nysgjerrig, flukt fra livet og fordi jeg elsker og være helt på trynet..
Monstermagnet Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2004 Men har du ikke på en måte byttet ut rusen fra stoff til en annen slags rus? Og da mener jeg ikke fysisk rus i den forstand. Man kan jo være ruset på livet ;-)
~Viva~ Skrevet 26. mars 2004 #4 Skrevet 26. mars 2004 Jeg drikker en gang i blandt når jeg er ute med vennene mine fordi da drikker alle andre rundt meg. Jeg speeder iblandt for å få gjort noe husarbeid (haha:)) og for å slappe av og fordi jeg får mye ut av samtalene jeg har med andre da, og jeg tar en E en sjelden gang hvis det er tilgjengelig, jeg kjeder meg og har lyst til å ha d jævlig digg:)
Gjest Moonshadow Skrevet 26. mars 2004 #5 Skrevet 26. mars 2004 Jeg løy vel litt når jeg sier jeg aldri ruser meg mer.. Jeg drikker alkohol av og til og det hender at jeg røyker hasj, men det er ting jeg aldri har hatt noe problem med og kommer nok alltid til å gjøre.. Det er veldig sjelden da.. Byttet ut rusen..Hm... Jeg har ikke kommet så langt enda.. Jeg holder fortsatt på og jobbe med å komme meg opp igjen.. Men jeg forelsker meg mye og det gir ett kick.. Blir aldri noe mer for jeg vil lissom bare være forelsket.. Så det har vel kanskje erstattet litt da..
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2004 #6 Skrevet 26. mars 2004 Jeg drikker alkohol fordi jeg har lyst paa det, eller foler for aa faa en rus. 8) Jeg trener for aa faa ut energi/aggresjon, og blir "ruset" av treningen... :-) Jeg spiser sjokoladekake for aa tilfredstille sothetsbehovet mitt, og for aa faa "sukkerrus" Clea
Amarone Skrevet 26. mars 2004 #7 Skrevet 26. mars 2004 Jeg drikker alkohol fordi jeg har lyst paa det, eller foler for aa faa en rus. 8) Jeg trener for aa faa ut energi/aggresjon, og blir "ruset" av treningen... :-) Jeg spiser sjokoladekake for aa tilfredstille sothetsbehovet mitt, og for aa faa "sukkerrus" Clea Som jeg skulle sagt det selv! Og i tillegg leser jeg fantasy for å rømme fra denne verdenen. En skikkelig eskapist er jeg! Amarone
Gjest Pterodactylkake Skrevet 26. mars 2004 #8 Skrevet 26. mars 2004 Jeg har ikke vært nærmere rusing enn et hyggelig møte mellom nesa mi og et lim, og det er jo ikke galne sakene!
Gjest Pterodactylkake Skrevet 26. mars 2004 #9 Skrevet 26. mars 2004 Jeg drikker alkohol fordi jeg har lyst paa det, eller foler for aa faa en rus. 8) Jeg trener for aa faa ut energi/aggresjon, og blir "ruset" av treningen... :-) Jeg spiser sjokoladekake for aa tilfredstille sothetsbehovet mitt, og for aa faa "sukkerrus" Clea Åja, forresten den slags rus driver jeg med også ja
Gjest Moonshadow Skrevet 26. mars 2004 #10 Skrevet 26. mars 2004 Jeg har ikke vært nærmere rusing enn et hyggelig møte mellom nesa mi og et lim' date=' og det er jo ikke galne sakene![/quote'] Sniffing er faktisk noe av det farligste. Stor sjanse for at man dør bare på en gang faktisk.. Men det er jo farlig å gå over veien også :-)
Laina Skrevet 26. mars 2004 #11 Skrevet 26. mars 2004 Jeg løy vel litt når jeg sier jeg aldri ruser meg mer.. Jeg drikker alkohol av og til og det hender at jeg røyker hasj, men det er ting jeg aldri har hatt noe problem med og kommer nok alltid til å gjøre.. Det er veldig sjelden da.. Byttet ut rusen..Hm... Jeg har ikke kommet så langt enda.. Jeg holder fortsatt på og jobbe med å komme meg opp igjen.. Men jeg forelsker meg mye og det gir ett kick.. Blir aldri noe mer for jeg vil lissom bare være forelsket.. Så det har vel kanskje erstattet litt da.. Det er faktisk veldig vanlig at rusmisbrukere som har sluttet å ruse seg forelsker seg mye. Det er en erstatning for rusen. Enkelte behandlingssteder har "forbud" mot at de som er der innleder forhold til hverandre, nettopp pga dette.
Gjest Moonshadow Skrevet 26. mars 2004 #12 Skrevet 26. mars 2004 Mm.. Det er bel vanlig det ja.. Det er jo en slags rus i begynnelsen det også. Og jeg har en tendens til å trekke meg unna om det begynner å se ut som det kan bli noe seriøst. Forelsker meg helst i folk jeg "vet" jeg ikke kan få.
Gjest Liljedugg Skrevet 26. mars 2004 #13 Skrevet 26. mars 2004 Rus; lese en bok, flykte... Sove; drømme... Drikke noen øl, miniferie... Være fullsjuk, og lat... Spise jordbær... Kose med samboer... Glede seg til å se på Millionloddet... (Og se på Ektra Fabelaktig) Ikke nødvendigvis i denne rekkefølgen da...
Dina Skrevet 27. mars 2004 #14 Skrevet 27. mars 2004 Jeg har ikke vært nærmere rusing enn et hyggelig møte mellom nesa mi og et lim' date=' og det er jo ikke galne sakene![/quote'] En nær slektning av meg døde i en alder av 16 år p.g.a sniffing... tror ikke det er det beste du kan holde på med, for å si det sånn...! :-?
Mossa Skrevet 27. mars 2004 #15 Skrevet 27. mars 2004 Jeg drikker alkohol fordi jeg har lyst paa det, eller foler for aa faa en rus. 8) Jeg trener for aa faa ut energi/aggresjon, og blir "ruset" av treningen... :-) Jeg spiser sjokoladekake for aa tilfredstille sothetsbehovet mitt, og for aa faa "sukkerrus" Clea Kan bare stemme i her, jeg.... (Men jeg skal ikke skryte på meg alt for mye "trenings rus")
Gjest Pterodactylkake Skrevet 27. mars 2004 #16 Skrevet 27. mars 2004 Øy det var bare engangstillfelle, og jeg luktet i 3-4 sekunder, derfor jeg kalte det "det nærmeste" trenger ikke rustull jeg .)
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #17 Skrevet 28. mars 2004 Øy det var bare engangstillfelle, og jeg luktet i 3-4 sekunder, derfor jeg kalte det "det nærmeste" trenger ikke rustull jeg .) Pøhh..det er det du tror, det.Alle vet at alle rusmisbrukere begynte med noen sekunders limsniffing.Du er nok fortapt!
Gjest Virvar Skrevet 29. mars 2004 #18 Skrevet 29. mars 2004 Alkohol for å komme i god stemning når jeg er ute eller i lystig lag. Eller for å hygge meg en kveld. Og en sjelden gang for å få sove. That's it. Dessuten så kan forelskelse være en rus som gir masse energi
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2004 #19 Skrevet 31. mars 2004 Trenger og trenger - jeg skjønner ikke det der med å trenge å ruse seg, jeg. Jeg drikker rødvin på fest, men slutter gjerne med en gang jeg kjenner at det begynner å virke. Selv om det hender at jeg ikke slutter også. Jeg drikker ikke FOR å bli ruset, men fordi jeg liker vin, og fordi det er kos å sitte å nippe til glasset. Blir ikke det samme med et glass vann liksom, selv om det er det jeg drikker mest av om dagen. Hasj har jeg prøvd en gang - det var helt pyton jævlig og smaker dritt. Marihuana har jeg prøvd en gang - det var litt bedre, men smaker dritt. Piller kunne jeg aldri tenke meg å prøve og ruse meg på. Guttungen har vært flittig tygger av E og hyppere og sliter endel med det i dag. Jentungen har jeg hentet hos lensmannen etter inntak av hyppere i skoletiden, og det var en lite hyggelig personlighet på den jentungen den dagen. DET vil jeg ikke utsette verken meg selv eller omgivelsene for. Nei, gi meg et glass rødvin hvis det må være noe.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #20 Skrevet 31. mars 2004 Jentungen har jeg hentet hos lensmannen etter inntak av hyppere i skoletiden, og det var en lite hyggelig personlighet på den jentungen den dagen. DET vil jeg ikke utsette verken meg selv eller omgivelsene for. Nei, gi meg et glass rødvin hvis det må være noe. Ingenting er hyggeligere en mennesker på hyppere..da vil jeg foretrekke å henge med folk som er rusa på heroin (ikke at jeg vil gjøre det heller da..)..hadde en ekstype som drev med det meste, men var spesielt glad i hyppere (les:spiste dem til frokost).Hans fra før heller usympatiske tendenser (voldelig, paranoid etc) ble ikke akkurat dempet..Har aldri likt denne typen rusmidler, selv om jeg har eksperimentert med andre ting har dette aldri vært noe for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå