Gå til innhold

Sende barna på påskeferie alene med far?

Anbefalte innlegg

Gjest Polly
Skrevet

Har 2 små barn på 2 og 4 år.

Det er jo snart påske, men jeg burde strengt tatt være hjemme og jobbe i påsken.

Egentlig hadde vi planlagt å dra på ferie til mannens famile hvor barna vil få vært sammen med søskenbarna sine, tanter og besteforeldre.

Sitter nå og vurderer å sende mannen alene på besøk dit, mens jeg er hjemme alene for å jobbe. Han er velidig flink med barna til daglig, men føler liksom jeg burde ha vært med.

Det er en ganske lang tur opp dit, men alternativ reisemåte hadde vært tog eller fly og ikke bil.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke at dette er et problem?

De kan vel reise på påskeferie alene, så kan du jobbe?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kjenn på det du vil mest! Klarer du og nyte turen med mann og barn, vil jeg oppfordre deg til å dra. Vil du der kjenne på et stress fordi du burde vært hjemme, synes jeg du bør være hjemme.

God påske uansett!

Anonym poster: cf6d219f3d7cd469a55bc385214c6995

Gjest Magdalene
Skrevet

Hadde jeg måtte jobbe, hadde jeg latt mann og barn dra alene. Vet jo se er i de beste hender med han, og at de elsker å være med søskenbarna sine.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Det bare føles feil og jeg vet at hadde det vært andre veien, så hadde det aldri en gang vært en issue liksom...

AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert: Tror du at mann og svigerforeldre ikke klarer å passe ungene?

Litt av en supermamma du er.

Anonym poster: 63731d7e9e700e957d946be91723c310

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å jobbe "hjemmefra" slik at du kan bli med? Da kan du jobbe litt og samtidig få litt kvalitetstid med familien. Kan du evnt komme senere så du får med deg halve ferien..?

Anonym poster: 04b9eaed3377e710a7d04067eb836be0

Skrevet

Føles det feil fordi du ønsker å være sammen med dem og nyte ferien, eller føles det feil fordi du ikke stoler på at faren klarer å ta seg av dem?

Er det sistnevnte, så tenker jeg du bør ta deg sammen og innse at faren er mer enn nok i stand til å ta seg av barna sine. Det sier jeg altså ut fra at du sier han er en god far i det daglige.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor i all verden er dette et problem?

Jeg har en 5,5 åring som annenhver uke bor hos sin far - helt alene, og guess what - pappan klarer det!

Jeg har kjørt langt (70 mil) alene i bil med han for å være med mine foreldre/søsken/tantebarn, uten far, både mens vi var sammen og i ettertid - burde han sitte og bite negler for at jeg ikke skulle klare det, eller er det bare pappaene vi ikke stoler på?

Hvis greia har med at du egentlig ønsker å tilbringe tid med mann, barn og svigerfamilie må du kjenne på hva du kan og ønsker i ft jobb, hva kan du gjøre fra der dere er på ferie, og hvor mye ekstraarbeid skaper du deg selv ved å dra?

• Liker 1
Skrevet

Min far kjørte 9 timer hver vei med 3 unger med 3 år i forskjell. Alså når jeg var 1 var søsknene mine 4 og 7. Mamma ville være hjemme så pappa tok oss unger på ferie hver eneste sommer alene. Superpappa som innrømmer at det var litt stress siden jeg var en unge som løp som en gal og alle tre ble bilsyke og måtte kaste opp. Men han sier også at han elsket det. Eneste tiden han kunne være alene med oss uten mamma, og mamma kunne være hjemme og slappe av før hun kom opp til oss :) så jeg ser virkelig ikke at det skal være ett problem..

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet.... Hvis du uansett må jobbe så kan jo far og barn ha en fin påskeferie! Og som du selv skriver; hvis far kvier seg på en lang biltur med to småttiser så kan de jo ta fly eller tog.

• Liker 2
Skrevet

Har 2 små barn på 2 og 4 år.

Det er jo snart påske, men jeg burde strengt tatt være hjemme og jobbe i påsken.

Egentlig hadde vi planlagt å dra på ferie til mannens famile hvor barna vil få vært sammen med søskenbarna sine, tanter og besteforeldre.

Sitter nå og vurderer å sende mannen alene på besøk dit, mens jeg er hjemme alene for å jobbe. Han er velidig flink med barna til daglig, men føler liksom jeg burde ha vært med.

Det er en ganske lang tur opp dit, men alternativ reisemåte hadde vært tog eller fly og ikke bil.

Hva hadde dere gjort?

Hadde sendt barn og mann avgårde- ønsket GOD PÅSKE.. ;-)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden er dette et problem?

Jeg har en 5,5 åring som annenhver uke bor hos sin far - helt alene, og guess what - pappan klarer det!

Jeg har kjørt langt (70 mil) alene i bil med han for å være med mine foreldre/søsken/tantebarn, uten far, både mens vi var sammen og i ettertid - burde han sitte og bite negler for at jeg ikke skulle klare det, eller er det bare pappaene vi ikke stoler på?

Hvis greia har med at du egentlig ønsker å tilbringe tid med mann, barn og svigerfamilie må du kjenne på hva du kan og ønsker i ft jobb, hva kan du gjøre fra der dere er på ferie, og hvor mye ekstraarbeid skaper du deg selv ved å dra?

Det er egentlig ikke det med å ikke kunne klare ... eller mulig jeg tenker litt sånn i forhold til akkurat turen oppover som er lang og det vil nok være bedre å være 2 ... mer det at barna og sikkert også mannen hadde fått en koseligere ferie hvis jeg hadde blitt med. ( hele familien samlet liksom)

Skrevet

De får nok en herlig ferie selv om du ikke er med.

Turene fra da jeg var barn hvor bare en av foreldrene mine var med av gangen, husker jeg som ekstra fine.

Jeg vet ikke hvorfor, det var bare så spesielt fint.

Så jeg tror de kommer til å kose seg veldig.

(Prøv å slipp taket. Ingen er uunværlig, vet du.) :)

Gjest Marmot
Skrevet

Det er egentlig ikke det med å ikke kunne klare ... eller mulig jeg tenker litt sånn i forhold til akkurat turen oppover som er lang og det vil nok være bedre å være 2 ... mer det at barna og sikkert også mannen hadde fått en koseligere ferie hvis jeg hadde blitt med. ( hele familien samlet liksom)

Men får de en mindre koselig ferie enn om de blir her sammen med deg som må jobbe? Klart det sikkert er best å være hele familien samlet, men hvis du må jobbe er du jo ikke særlig gøy uansett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...