Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Joda, men han som sa det første var fra Senegal.

Anonym poster: e2c97b1b2a8554fc3c70be02715e15f1

Videoannonse
Annonse
Gjest Elissima
Skrevet

Han er ikke fra Tåsen, han er fra Eritrea. Hun går altså ikke for en norsk mann. Det er da selvfølgelig lov å spørre om hvorfor en norsk kvinne, som bor i Norge ikke ønsker en norsk mann.

Det bor mange etnisiteter i Norge, man kan like fint falle for Jonatan fra Eritrea som Ruben fra Tåsen. Folk faller for ulike typer og bra er det!

• Liker 2
Skrevet

Afrika er svært. Det er ikke bare et land, men en hel verdensdel.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke vet sitt eget beste.

Anonym poster: e2c97b1b2a8554fc3c70be02715e15f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig stor forskjell. Jeg kjenner ikke så mange fra Eritrea, men jeg kjenner mange fra Etiopia som er nabolandet. Likhetene mellom Etiopia og Eritrea er ikke fullt så store. Mannen hjelper ikke så mye til hjemme. Og når de har gjester til bords, så er det deres barn/kona i familien som får mat sist. Så vidt jeg husker i alle fall. Det er svært store forskjeller mellom forhold innad i familien mellom Norge og Eritrea. Jeg hadde styrt vekk fra han med mindre han er veldig integrert i det norske samfunnet.

Anonym poster: 297ff2a275ea72b3506a04ce22e18061

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

DU er på bærtur du, Zoom :)

TS, gi det så absolutt en sjans:)

Ikke så på bærtur. Hilsen en som ikke er Zoom.

• Liker 2
Gjest sommerfuglen
Skrevet

Ikke så på bærtur. Hilsen en som ikke er Zoom.

Helt i orden å ha sine egne meninger "AnonymBruker"...

Det er enorme forskjeller mellom eritreere og etiopere, en krig på over 30 år er vel bevis på det. Grunnen til at jeg mener dette er fordi foreldrene mine er fra Eritrea. Vil egentlig ikke si at det er ekstreme kulturelle forskjeller mellom en nordmann og en eriteer. Maten er vel sterkere, så går vi i kirken veldig ofte? Vi har en kultur som består av å drikke kaffe, en kultur som ser på kvinner som selvstendige og sterke, (mer enn mannen vil jeg si). Eritreere generelt er hyggelige og åpne, og elsker å drikke kaffe (times lang kaffetradisjon). Doesn't matter if your're black or white, go for it:)

Skrevet

Er jeg på bærtur? Oppfordret uansett TS til å gi forholdet en sjans. Jeg har vært en del i Eritrea, så om jeg er på bærtur blir vel subjektivt, som at to personer som har vært i /bor i Oslo ville sagt helt forskjellige ting om byen de bor i.

Jeg har opplevd eritreere som veldig gjestfrie, underholdende, danse, glade, religiøse, sjenerøse mennesker med respekt for både damer og menn (men homofilie er hysjhysj), men å si at gutten TS tenker på er sånn kan jeg dessverre ikke garantere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i klasse med en eritreer, han er en kjempehyggelig fyr som på mange måter er veldig godt integrert (sosialt, type jobb og utdanning osv). Men han hadde et rimelig gammeldags/annerledes syn på kjønnsroller enn det du kan forvente av en nordmann, han mente kona skulle være hjemme og stå på kjøkkenet, og jeg antar han har giftet seg med ei fra hjemlandet og ikke ei norsk dame. Jeg kjenner også flere fra Etiopia, det blir vel en litt annen kultur samtidig som jeg har inntrykk av at de har mye felles (men av etiopierne er det en del som er muslimer... og de kriger jo med hverandre til stadighet)- verdens hyggeligste og mest omgjengelige folk, supre å jobbe sammen med og gode venner. Men mange av disse er også veldig tradisjonelle når det kommer til kjønnsroller - selv om de jeg kjenner har doktorgrad osv er gjerne konene hjemmeværende. Men sånn totalt sett: folk er forskjellige, i utgangspunktet er min erfaring i hvert fall at eritreisk og etiopisk kultur har veldig mye positivt ved seg, og dersom mannen har et verdisyn som passer overens med ditt ville ikke jeg vært bekymret.

Anonym poster: 8e46181986e12dda0d68cd3c9f53d7e8

Skrevet

I klassen til barna mine (10 og 6) har de søsken fra Eritrea. Fantastisk hyggelige barn, og det samme med foreldrene. Gutten deres og min ene sønn er bestevenner. De er kristne, både mor og far jobber, både de og barna kler seg som relativt konservativenn flest. De er utrolig vennlige og varme mennesker med gode familieverdier, grenser og krav til barna og store hjerter.

Det jeg kan si da, er at hvis han er kristen. Så vil han nok ikke ha sex før ekteskapet, ønsker ikke offentlige kjærtegn og sånne småting. Jeg er sammen med en Filipino som er katolikk, og selv om han ikke er veldig ekstrem, er han relativt konservativ, og ønsker ikke å kline offentlig f.eks. og det her med å involvere familien er også noe han er forsiktig med. Han tar også rollen som mann alvorlig. Ham skal ta vare på, ta ansvar og beskytte. Når det er sagt, så gjør han husarbeid, lager mat og er opptatt av at vi skal hjelpe hverandre. Han legger seg ikke oppi at jeg jobber eller sånne ting. Derimot er han ikke begeistret hvis jeg er alene med andre menn, viser mye hud, eller flørter. Dette er på en måte noe vi har avklart underveis, og ingenting som skaper problemer. Om jeg har besøk av en kompis, klikker han ikke. Men han vil gjerne vite litt om ham, og det beste er hvis han er gift og ikke blir utover kvelden:-)

• Liker 2
Skrevet

*kler seg som folk flest:-)

Skrevet

Det bor mange etnisiteter i Norge, man kan like fint falle for Jonatan fra Eritrea som Ruben fra Tåsen. Folk faller for ulike typer og bra er det!

Man oppsøker det man vil ha. Hun har ikke en gang møtt han, så det er ganske merkelig.

La nå trådstarter svare

så: TS: hvorfor vil du ikke ha en norsk mann?

Skrevet

Kjenner folk fra Eritrea, guttungen min leker med et eritreisk tvillingpar , familien deres er koptere og svært vestlig orienterte, de kler seg som folk flest:) har bare positive ting å si om eritreere:)

Så se om du har en chance, men hold sanser åpne!

• 5 år senere...
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Norge, men har opprinnelse fra et asiatisk land. Til tross for at jeg er oppvokst i hovedstaden med venner fra mange ulike land som bakgrunn, så hadde jeg ikke kjent noen som var fra Eritrea. Det forandret seg når jeg i 30-årsalderen startet på høgskole. Der ble jeg kjent med en jevngammel person fra Eritrea som er en utrolig hyggelig, hjelpsom og tvers gjennom en god person. Vi ble gode venner med en gang. På samme skolen går også en jente fra Eritrea som er dødssnill og hjelpsom og flink. En annen jente går der også som er fra samme land, som virker veldig snill og grei men som jeg ikke kjenner godt.

Har også hørt fra min bror og en venninne som sier godt om folk som er fra Eritrea, og da klarer jeg jo ikke å la være å sette disse herlige folka i en bås, på en positiv måte selvsagt, når jeg kun har hatt positive erfaringer.

Vet at det er et gammelt tråd, men i tilfelle noen skulle være i samme situasjon, så kan dere jo bare prøve å bli kjent. Gode og dårlige mennesker finnes i alle land og folkeslag. Jeg ville prøvd å bli litt kjent og så ta det derfra. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...