Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først vil jeg si at jeg egentlig er i mot å sette folk i bås ut i fra hvor de kommer fra, for alle er forskjellige selv om de kommer fra samme land, men jeg må bare spørre fordi jeg ikke het noe om eritreisk (?) kultur.

Greia er at jeg er på flørtern med en fra Eritrea. Jeg kjenner ham ikke så godt enda, men vi sender en del meldinger og han vil møte meg i helgen. Jeg må inrømme at jeg er litt småskeptisk fordi jeg ikke kjenner ham og fordi jeg ikke vet så mye om kulturen der han kommer fra. Han har bodd i Norge en del år, han forstår norsk og han virker som en veldig ålreit fyr.

Han er ikke muslim, hvis det har noe å si. Er det noen som kjenner folk fra Eritrea? Er kulturen der veldig annerledes enn her?

Noen jeg har snakket med sier at de ikke ville ha møtt ham, men jeg synes at han virker veldig grei, og ser egentlig ikke noe problem med å bare møte ham og bli kjent med ham, men jeg blir jo skeptisk når folk fraråder meg å gjøre det.

Hva ville du ha gjort?

Anonym poster: 20a7ac1920aeb07823a596ff79cba705

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir for stor forskjell for meg. Ville ikke møtt ham. Ikke flørtet heller.

Anonym poster: 84c4c1587ee4b39fdb6526f209204d7a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det blir for stor forskjell for meg. Ville ikke møtt ham. Ikke flørtet heller.

Anonym poster: 84c4c1587ee4b39fdb6526f209204d7a

Vet du hva forskjellen er, eller tror du det er for stor forskjell?

AnonymBruker
Skrevet

Dytt!

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
AnonymBruker
Skrevet

Har et inntrykk av at de er mer vestlige enn somaliere, hvis det er til hjelp. Mange av dem er kristne.

Takk for svar! Det var litt til hjelp :-)

Gjest Lillesiren
Skrevet

Jeg hadde en i klassen min som var derfra. En av de hyggeliste og snilleste personene på hele studiet:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en i klassen min som var derfra. En av de hyggeliste og snilleste personene på hele studiet:)

Herlig! Takk for svar. ts

• 2 uker senere...
Skrevet

Kun positive erfaringer herfra. :)

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Kjenner mange hyggelige fra Eritrea, jeg. Pleide henge med mange derfra for noen år siden. De var alle kristne, og levde akkurat som oss nordmenn. Drakk alkohol og hadde samme verdier som oss. Mange av de er fantastisk pene! Tenk så søte barn du kan få ts..

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner mange fra Eritrea, og de jeg har møtt har vært veldig gjestfrie, ordentlige, rettferdige gutter. Men så har jeg også opplevd at en mann fra Eritrea stjal mobilen min. Mao så er de like blanda drops som nordmenn; jeg ville absolutt gitt det en sjans!

Skrevet

Nøkkelord om Eritrea: (hvis du vil vise litt interese for landet hans):

Injera, 9 stammer med forskjellige språk og religioner som lever i fred,

spennedne land med variert natur, djeb-djeb (fletter), kaffeseremoni (i mange timer),

Ting du ikke trenger å snakke om:

diktator president, tortur av uregistrerte (frikirkelige) kristne, alle må i militæret (som er beintøft), bortføringer, ikke lov å reise fra en by til en annen, de aller fleste jentene blir omskåret, svært høy grad av analfabetisme på landsbygda, sensur av media, haile selassie.

• Liker 2
Skrevet

Eritrea er nok ikke det verste landet med tanke på en partner men hold ører og øyne åpne for gumsete kvinnesyn.

AnonymBruker
Skrevet

Først vil jeg si at jeg egentlig er i mot å sette folk i bås ut i fra hvor de kommer fra, for alle er forskjellige selv om de kommer fra samme land, men jeg må bare spørre fordi jeg ikke het noe om eritreisk (?) kultur.

Greia er at jeg er på flørtern med en fra Eritrea. Jeg kjenner ham ikke så godt enda, men vi sender en del meldinger og han vil møte meg i helgen. Jeg må inrømme at jeg er litt småskeptisk fordi jeg ikke kjenner ham og fordi jeg ikke vet så mye om kulturen der han kommer fra. Han har bodd i Norge en del år, han forstår norsk og han virker som en veldig ålreit fyr.

Han er ikke muslim, hvis det har noe å si. Er det noen som kjenner folk fra Eritrea? Er kulturen der veldig annerledes enn her?

Noen jeg har snakket med sier at de ikke ville ha møtt ham, men jeg synes at han virker veldig grei, og ser egentlig ikke noe problem med å bare møte ham og bli kjent med ham, men jeg blir jo skeptisk når folk fraråder meg å gjøre det.

Hva ville du ha gjort?

Hør på lydklippet og les artikkelen så kanskje lærer du litt om afrikansk kultur:

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Men hvorfor angriper unge afrikanske menn norske kvinner?

- Sånt skjer av og til. Når vi drikker for mye og blir fulle hender det at vi overfaller dem, men hvis vi ikke drikker, angriper vi ikke kvinner - men respekterer dem, sier senegaleseren på noe gebrokkent engelsk.

Det er 26-åringen fra Somalia som prater mest. Han tror sine egne og kameratenes synspunkter representerer holdningene til mange i det somaliske miljøet.

- Tror du ikke mange blir skremt av at dere har slike holdninger hvis P4 sender dette intervjuet på radio?

- Bare send det, for dette er sant. Dette er sånn det er - det er fakta. Jeg lyver ikke. Jeg har aldri vært sammen med en norsk dame, men jeg har vært borti mange norske jenter - de er ganske hyggelige og veldig flinke i senga, sier 26-åringen til P4.

Anonym poster: e2c97b1b2a8554fc3c70be02715e15f1

• Liker 2
Skrevet

Hva ville du ha gjort?

Hvorfor vil du ikke ha en norsk mann?

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha en norsk mann?

For et idiotisk spørsmål!

Det er jo ikke sånn at hun ikke vil ha en eneste norsk mann, så da ser hun etter noe annet!

Hun liker tilfeldigvis denne gutten. Han kunne sikkert like gjerne vært fra Tåsen!

Gjest bride2be
Skrevet

Nøkkelord om Eritrea: (hvis du vil vise litt interese for landet hans):

Injera, 9 stammer med forskjellige språk og religioner som lever i fred,

spennedne land med variert natur, djeb-djeb (fletter), kaffeseremoni (i mange timer),

Ting du ikke trenger å snakke om:

diktator president, tortur av uregistrerte (frikirkelige) kristne, alle må i militæret (som er beintøft), bortføringer, ikke lov å reise fra en by til en annen, de aller fleste jentene blir omskåret, svært høy grad av analfabetisme på landsbygda, sensur av media, haile selassie.

DU er på bærtur du, Zoom :)

TS, gi det så absolutt en sjans:)

Gjest Elissima
Skrevet

Hør på lydklippet og les artikkelen så kanskje lærer du litt om afrikansk kultur:

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Men hvorfor angriper unge afrikanske menn norske kvinner?

- Sånt skjer av og til. Når vi drikker for mye og blir fulle hender det at vi overfaller dem, men hvis vi ikke drikker, angriper vi ikke kvinner - men respekterer dem, sier senegaleseren på noe gebrokkent engelsk.

Det er 26-åringen fra Somalia som prater mest. Han tror sine egne og kameratenes synspunkter representerer holdningene til mange i det somaliske miljøet.

- Tror du ikke mange blir skremt av at dere har slike holdninger hvis P4 sender dette intervjuet på radio?

- Bare send det, for dette er sant. Dette er sånn det er - det er fakta. Jeg lyver ikke. Jeg har aldri vært sammen med en norsk dame, men jeg har vært borti mange norske jenter - de er ganske hyggelige og veldig flinke i senga, sier 26-åringen til P4.

Anonym poster: e2c97b1b2a8554fc3c70be02715e15f1

Veldig forskjell på menn fra Somalia og Eritrea vil jeg si..

Gjest Karenita
Skrevet

Det verste som finnes er for en eritreer å bli sammenlignet med en fra, tja, SOMALIA (Cultural differences, nothing else) Grunnen til det, er de enorme forskjellene. Alt fra, språk, kultur, tro og normer. Det blir som å sammenligne en nordmann med en polakk. Selv om de er fra samme kontintent er de ikke like.

Skrevet

For et idiotisk spørsmål!

Det er jo ikke sånn at hun ikke vil ha en eneste norsk mann, så da ser hun etter noe annet!

Hun liker tilfeldigvis denne gutten. Han kunne sikkert like gjerne vært fra Tåsen!

Han er ikke fra Tåsen, han er fra Eritrea. Hun går altså ikke for en norsk mann. Det er da selvfølgelig lov å spørre om hvorfor en norsk kvinne, som bor i Norge ikke ønsker en norsk mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...