Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2004 #1 Skrevet 26. mars 2004 Hei! Jeg vet ikke om jeg har postet dette innlegget foer, har hvertfall tenkt paa aa gjore det ganske lenge.... Hva er forskjellen paa Marihuana og hasj??? Noen sier det er samme sak, andre sier det er konsistensen, noen sier det er fra forskjellig plante.....noen som vet? Clea
Gjest Moonshadow Skrevet 26. mars 2004 #2 Skrevet 26. mars 2004 Marihuana er blomsten, altså bladene på plantetn.. Hasj er olje i fra stilken.
Monstermagnet Skrevet 26. mars 2004 #3 Skrevet 26. mars 2004 Marihuana er fra bladene på planten (tørket og harvet opp. Ligner på tåbakk), hasj er oljen fra planten (kvae) Planten heter vel Cannabis(?)
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2004 #4 Skrevet 26. mars 2004 Tusen hjertlig for raske svar! Saa laerte jeg litt idag ogsaa! :-) Clea
~Viva~ Skrevet 26. mars 2004 #5 Skrevet 26. mars 2004 Hei! Jeg vet ikke om jeg har postet dette innlegget foer, har hvertfall tenkt paa aa gjore det ganske lenge.... Hva er forskjellen paa Marihuana og hasj??? Noen sier det er samme sak, andre sier det er konsistensen, noen sier det er fra forskjellig plante.....noen som vet? Clea Begge kommer fra cannabisplanten, marihuana er de tørkede bladene, mens hasj er harpiksen fra hunnplanten, tørket og presset sammen til faste klumper. De to har vel også litt forskjellig rus, vet ikke har aldri prøvd marihuana. Men en bekjent sa d slik: "Med hasj så sitter du i stolen og drømmer om hvor jævlig godt det hadde vært med noe mat. På marihuana så går du og lager deg den maten"
Gjest Moonshadow Skrevet 26. mars 2004 #6 Skrevet 26. mars 2004 Mange sier det er stor forskjell men det tror jeg er veldig individuelt. Jeg merker ikke noe stor forskjell på de to i alle fall.
Monstermagnet Skrevet 26. mars 2004 #7 Skrevet 26. mars 2004 Ikke jeg heller. Blir bare trøtt og sulten av begge. Ikke noe for meg...
Pedro Skrevet 27. mars 2004 #8 Skrevet 27. mars 2004 Du Monster! Hvorfor vil du legalisere hash for andre på en annen tråd, når det er negativt for deg??
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #9 Skrevet 27. mars 2004 Du Monster! Hvorfor vil du legalisere hash for andre på en annen tråd' date=' når det er negativt for deg??[/quote'] Han behøver vel for søren ikke være bruker/like stoffet og virkningen av det selv for å ha en mening?
Pedro Skrevet 27. mars 2004 #10 Skrevet 27. mars 2004 Nei vel, for søren. Det er OK at han promoterer hash til 12 åringer, for han bruker det ikke selv?? Alle som gidder å sette seg inn i problemet vet at alle heroinmisbrukere begynte med hash.
Gjest Moonshadow Skrevet 27. mars 2004 #11 Skrevet 27. mars 2004 Nei vel, for søren. Det er OK at han promoterer hash til 12 åringer, for han bruker det ikke selv?? Alle som gidder å sette seg inn i problemet vet at alle heroinmisbrukere begynte med hash. Att det går ant.. Vet du at de fleste heroinmisbrukere begynte faktisk med alkohol de.!!! Tror det er veldig få som aldri har drukket som faktisk har røyka hasj... Han har heller ikke promotert hasj til 12åringer..
Dødspingvinen Skrevet 27. mars 2004 #12 Skrevet 27. mars 2004 Hvor har han sagt noenting om at han vil at tolvåringer skal ha tilgang på det? Bare fordi han syns det kan legaliseres betyr ikke det at små barn skal ha tilgang.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #13 Skrevet 27. mars 2004 Nei vel, for søren. Det er OK at han promoterer hash til 12 åringer, for han bruker det ikke selv?? Alle som gidder å sette seg inn i problemet vet at alle heroinmisbrukere begynte med hash. Aha.Kan du dokumentere påstandene dine på noen måte, du som åpenbart har "satt deg inn i problemet"? Har du kanskje en bakgrunn innen rusmiljøet? Lest det på nettet? Eller har du kanskje holdt en spørreundersøkelse på plata? Selv om jeg er imot legalisering er det for dumt å lage skrekkvisjoner om 12-åringer som røyker hasj om det skulle bli legalisert.Det samme kan jo isåfall sies om alkohol.
Monstermagnet Skrevet 29. mars 2004 #14 Skrevet 29. mars 2004 Du Monster! Hvorfor vil du legalisere hash for andre på en annen tråd, når det er negativt for deg?? Hei Pedro. Hvor har jeg skrevet at jeg vil legalisere hasj? Les og forstå innleggene mine før du legger ord i munnen min. Jeg laget en tråd om emnet, og listet opp noen argumenter FOR legalisering. Til din opplysning så er jeg fortsatt en tviler i det spørsmålet. Dessuten så er jeg et såpass tenkende vesen at jeg kan ha en oppfatning av ting som ikke berører meg direkte. Så om jeg bruker/liker hasj er da helt uvesentlig!
Monstermagnet Skrevet 29. mars 2004 #15 Skrevet 29. mars 2004 Nei vel, for søren. Det er OK at han promoterer hash til 12 åringer, for han bruker det ikke selv?? Alle som gidder å sette seg inn i problemet vet at alle heroinmisbrukere begynte med hash. Promoterer hasj til 12-åringer? Javel? Har du sett meg skrive i store positive ordelag om hasjbruk og dets fortreffeligheter? Tror ikke det!
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #16 Skrevet 29. mars 2004 Alle som gidder å sette seg inn i problemet vet at alle heroinmisbrukere begynte med hash. For noe vås. Du glemte foresten å legge til at de fleste sikkert er muslimer også
Dødspingvinen Skrevet 29. mars 2004 #17 Skrevet 29. mars 2004 For noe vås. Du glemte foresten å legge til at de fleste sikkert er muslimer også Pluss at de planlegger noe skikkelig ufysen terror. Kanskje de skal sprenge Plata?
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #19 Skrevet 29. mars 2004 Pluss at de planlegger noe skikkelig ufysen terror. Kanskje de skal sprenge Plata? Nei,nei nei! Dere har misforstått alt! Dere er dumme, uopplyste, kunnskapsløse mennesker! Alle kan jo se at heroinmisbrukerne på plata ikke er muslimer.De er derimot gode, norske borgere som har blitt ledet inn i heroinhelvetet av muslimene.Alle vet jo at muslimene i Afghanistan produserer heroin, noe som åpenbart er et ledd i en konspirasjon for å gjøre vestlige mennesker til misbrukere alle sammen slik at muslimene kan ta over alt! Forresten har det vist seg at samtlige heroinmisbrukere som vokste opp på åttitallet på et tidlig tidspunkt i livet har tygget tyggegummi av typen bugg. Det antas dermed at det er en direkte forbindelse mellom bugg og heroinmisbruk.Særlig den sorte med lakrissmak skal ha hatt en skjebnesvanger effekt.
VesleBråka Skrevet 29. mars 2004 #20 Skrevet 29. mars 2004 Marihuana er mye sterkere enn hasj, er min oppfatning. Når dere sier at hasj er olje/kvae/harpiks mens marihuana er blomster og blader, så virker min oppfatning logisk. Hasj er mer konsentrert enn marihuana.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå