Gå til innhold

Lengsel sorg fortvilelse og kjærlighet, innad i forholdet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lengter, jeg er alene, jeg gråter veldig ofte. Alt med meg har alltid vært veldig komplisert. Jeg er i prosess, og ting går bedre, men jeg gråter fortsatt nesten hver dag. Samtidig som jeg har det fantastisk de øyeblikkene jeg klarer å bare slappe av og være trygg med han. Jeg har urealistiske forventinger, og det gjør at jeg veldig fort blir såret og skuffet. Nå har vi ikke hatt sex på tre dager, og jeg lengter lengter lengter. Syns det er så sårt at det er så lenge siden. Blir veldig lei meg av det, og gleder meg samtidig til det løsner igjen. For det gjør det alltid. VI er så nære hverandre og, men så mye utfordringer. Opp og ned hele tiden. Ja, så gal er jeg. Overfølsom av dimensjoner. Passer ikke til denne verden i det hele tatt....

Anonym poster: fbbec1b94823ee68691b2cab46d90801

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du vil hørest ut som en ung jente som ikke klarer å tilbasse deg verden? Du vil nok se at livet og kjærligheten er mer enn sex. Å leve i sorg for tap av vennekap,kjærlighet eller ved død er en stor del av resten av ditt liv.

du trenger mennesker rundt deg som kansje har levd litt som kan trøste deg på veien. vi trenger alle støtte og trøst gjennom hele livet!

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Det er en grunn til at han er sammen med akkurat deg. Man har ingen garantier for fremtiden - men skal det hindre deg i å nyte det som er nå?

:klemmer:

Anonym poster: 37c628c0a6445b1b4f370979d6759532

AnonymBruker
Skrevet

Du vil hørest ut som en ung jente som ikke klarer å tilbasse deg verden? Du vil nok se at livet og kjærligheten er mer enn sex. Å leve i sorg for tap av vennekap,kjærlighet eller ved død er en stor del av resten av ditt liv.

du trenger mennesker rundt deg som kansje har levd litt som kan trøste deg på veien. vi trenger alle støtte og trøst gjennom hele livet!

Det værste er at jeg er 32 år, og har vært igjennom nok til å nesten fylle et helt liv.. Mye livserfaring, altfor mye. Men ja, jeg trenger så sårt trygghet og stabilitet..

AnonymBruker
Skrevet

Han er den som er mest ivrig på å være sammen, og har vært i et og et halvt år nå. Alikevel blir min utrygghet trigget av hver minste ting. Nå, når jeg begynner å åpne hjertet mitt på alvor for han, føler jeg meg mer skjør og ustabil enn noen gang.

Takk forresten. :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Han er den som er mest ivrig på å være sammen, og har vært i et og et halvt år nå. Alikevel blir min utrygghet trigget av hver minste ting. Nå, når jeg begynner å åpne hjertet mitt på alvor for han, føler jeg meg mer skjør og ustabil enn noen gang.

Takk forresten. :hug:

Jeg har det ofte på samme måte og rammes av utrygghet og usikkerhet. På det seksuelle er jeg mer trygg, men å føle seg skjør og avhengig av gjentagende bekreftelse er slitsomt. Jeg vil ikke plage han med alle følelsene fordi jeg vet at det er noe med meg som jeg selv må jobbe med og prøve å komme over. Det føles på en måte som om jeg bare venter på noe negativt eller noe katastrofalt. Det samme gjelder når jeg tenker på klimaproblemer og uroen i verden.

Jeg prøver å snu tankene og det hjelper til en viss grad, men usikkerheten kommer tilbake etter en kort tid igjen og gir meg angst av en mer generell karakter. Har alltid bekymret meg for alt mulig og er veldig følsom. Utad virker jeg sterk for de som ikke kjenner meg og selv de vet ikke om alt jeg går og bærer på av bekymringer. Har du lest om generalisert angstlidelse?

GAD kan forekomme i forskjellige grader og kan minne om det mange opplever av utrygghet i enkelte parforhold. Særlig kvinner er disponerte.

http://www.lommelegen.no/artikkel/generalisert-angstlidelse

http://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/angsttilstander/generalisert-angst-oversikt-3080.html

Anonym poster: 034ecc294fe296eb70517902f1d54145

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ofte på samme måte og rammes av utrygghet og usikkerhet. På det seksuelle er jeg mer trygg, men å føle seg skjør og avhengig av gjentagende bekreftelse er slitsomt. Jeg vil ikke plage han med alle følelsene fordi jeg vet at det er noe med meg som jeg selv må jobbe med og prøve å komme over. Det føles på en måte som om jeg bare venter på noe negativt eller noe katastrofalt. Det samme gjelder når jeg tenker på klimaproblemer og uroen i verden.

Jeg prøver å snu tankene og det hjelper til en viss grad, men usikkerheten kommer tilbake etter en kort tid igjen og gir meg angst av en mer generell karakter. Har alltid bekymret meg for alt mulig og er veldig følsom. Utad virker jeg sterk for de som ikke kjenner meg og selv de vet ikke om alt jeg går og bærer på av bekymringer. Har du lest om generalisert angstlidelse?

GAD kan forekomme i forskjellige grader og kan minne om det mange opplever av utrygghet i enkelte parforhold. Særlig kvinner er disponerte.

http://www.lommelege...rt-angstlidelse

http://nhi.no/sykdom...rsikt-3080.html

Anonym poster: 034ecc294fe296eb70517902f1d54145

Ts- Jeg har generalisert angstlidelse, og veldig kraftig også. Jeg har angst for det meste, og er veldig redd og utrygg i veldig mange situasjoner. Håndterer det mer nå enn før, i og med at jeg aksepterer i større grad at jeg er slik. Men det er veldig utmattende, og ofte føler jeg at jeg bare vil dø. Men angsten blir veldig trigget av stress og følelsesmessige påkjenninger. Og utryggheten jeg får av å være i et forhold er en påkjenning som øker den generelle angsten. En veldig dum sirkel... Men, jeg og kjæresten min har begynt å gå i parterapi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...