Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg begynte for noen uker siden å oppmuntre min 16 måneder gamle gutt å gå på potten. Hver morgen og hver kveld spør jeg om han vil sitte på potten, noe han alltid vil. Det første ukene kom det aldri noe, men siste halvannen uken har han stort sett tisset enten rett før eller kort tid etter han har sittet på potten.

Han har aldri vært en "friluftstisser", så dette må da betyr at han begynner å skjønne konseptet? Kanskje ubevisst, men uansett.

Hva er deres erfaring?

Jeg stresser ikke med det, han er jo liten enda, men synes vel bare det er litt spennende. :) kan jo ikke være tilfeldig at han plutselig har begynt å tisse akkurat rundt den tiden jeg oppmuntrer han til å gå på potten. Spesielt siden han ikke har pleid å gjøre det før.

Han har altså fortsatt tilgode å treffe potten. ;-)

Endret av Teriyaki
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Dette høres jo kjempefint ut! Bare å la han fortsette.

Vet om mange som har små poder på et år og oppover som er veldig beviste på "dokonsepetet" :) Enten det er pottesitting på eget initiativ, at de sutrer og ytrer behov for å bli satt på toalettet eller potte.

Kjenner også flere som fra babyene var små har lært seg tegn som er felles for babyer som må gjøre sitt fornødne. De sier dette er en enkel sak, men det kreves at man følger godt med og helst bærer mye på den lille.

Tror at så lenge pottebesøkene ikke er forbundet med tvang, er dette bare positivt. Og du skal ikke se bort i fra at han vil treffe etterhvert også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...