Gjest Mann 39 Skrevet 22. mars 2013 #1 Skrevet 22. mars 2013 Hvordan kan man kvele en forelskelse ? Eg liker min kones venninne litt for mye, og det er trolig gjensidig. Aldri gjort noe, men tar venninna et initiativ,,, vil dette gå galt.
Gjest tw Skrevet 22. mars 2013 #2 Skrevet 22. mars 2013 Tenk deg godt om, og gå ut av det forholdet du har først, vær for deg selv ei stund, så kjenner du på følelsene ! Hva mister du, hva får du ?? Og vær så snill, ikke vær utro.. Det er ikke bra verken for deg, eller kona di, og heller ikke for deg og venninna til kona.. Dere starter forholdet på løgn og svik, ikke bra. Nei, tenk deg godt om !
Hesitation Skrevet 22. mars 2013 #3 Skrevet 22. mars 2013 Hvis du kveler venninna, så kveles sikkert forelskelsen i samme slengen. 5
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2013 #4 Skrevet 22. mars 2013 Hvis du kveler venninna, så kveles sikkert forelskelsen i samme slengen. Enig !
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #5 Skrevet 22. mars 2013 Hvordan kan man kvele en forelskelse ? Eg liker min kones venninne litt for mye, og det er trolig gjensidig. Aldri gjort noe, men tar venninna et initiativ,,, vil dette gå galt. Ha litt ryggrad. Man innleder ikke et forhold til konas venninner..hjelpes. Så du mener at hvis hun tar initiativ så klarer du ikke styre deg? Tenk med det store hodet nå, ikke det lille. Anonym poster: 34be24c84205a68e703c1c4e711f4494 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #6 Skrevet 22. mars 2013 Fortelle det til din kone! Så kan hun velge om hun vil bli hos en mann som ikke elsker henne fullt ut, eller finne en som kan elske henne høyere. Anonym poster: ad75b1be5c0e76ce0bdd614c2d6c1ae1
Miller Skrevet 22. mars 2013 #7 Skrevet 22. mars 2013 Jeg synes du bør tilbringe mer tid sammen med kona de alene. Dra på en tur sammen f.eks. Du driver kanskje å fantaserer om venninnen? Bare slutt med det. Tving tankene bort hver gang de begynner, så kommer de sakte men sikkert til å forsvinne. Det er vanlig å bli betatt av andre, spesielt om forholdet er i en litt dårlig periode. Forteller du kona de om følelsene, kommer ekteskapet aldri til å bli det samme. Følelsemessig utroskap er ofte det verste for kvinner å tilgi. 2
@Maja Skrevet 23. mars 2013 #8 Skrevet 23. mars 2013 Unngå situasjoner der du kan komme til å vere aleine med venninna. Rekner med du fortsatt vil bli hos kona, sia du tar det opp på denne måten. Ser ingen grunn til at du skei sei noko til kona di, det blir det bare bråk av. Prøv å ikkje tenke "kva om" når du ser henne, vandrer tankene til henne så ta deg sammen og tenk på noko anna - gjerne kona di. Og overbevis deg sjølv om at ho absolutt ikkje er interessert i deg. Tar kanskje litt tid, men så lenge du ikkje nærer tankene om henne så går det nok over.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #9 Skrevet 23. mars 2013 Det er sikkert lett å glorifisere denne venninnen, siden du tross alt ikke lever sammen med henne. Men forsøk å se henne med et kritisk blikk. Det gjorde jeg med en av mine ekskjærester før jeg klarte å gjøre det slutt med ham. Jeg prøvde å "finne fem feil" ved ham, slik at jeg kunne få et litt mer balansert bilde av ham og slik at forelskelsen skulle slippe taket. Samtidig kan du finne "fem rette" hos din kone. Hva er det som gjør henne så bra og elskelig? Prøv også å forestille deg at kona di er forelsket i en av dine kamerater, og hva du skulle ønske at hun ville gjøre med det. Alt begynner i tankene. En tanke blir til en handling, en handling til en vane, en vane til en karakter... Er det ikke så? Hvis du fantaserer om venninnen til kona di, noe jeg regner med er en selvfølge her i ditt tilfelle (dessverre), så er det ikke rart at du ikke hadde klart å si nei hvis hun hadde tatt initiativ til noe. Tenk deg at dine tanker hadde vært offentlige, at de hadde vært utbrettet i VG. At alle hadde visst om dine tanker om henne. Hadde ikke det vært pinlig? Det kan være greit å påføre seg selv litt "skamfølelse" for å kunne gjenopprette selvkontrollen. Tenk deg at venninnen til kona di er din søster, din datter, din mor, hvem som helst som det ikke er på sin plass å tenke seksuelt om. Anonym poster: 633e5f5e5b744d0b7a5815660d0aa1c1 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #10 Skrevet 23. mars 2013 Hvis du tenker slik om venninnnen til konen din, så kan det også tenkes at du etterhvert ville tenkt på andre hvis du faktisk hadde vært henne istedenfor din kone. Nissen har en tendens til å bli med på flyttelasset! Prøv å vanne gresset på din side litt mer, så vil mest sannsynlig forelskelsen gå over etterhvert. Google gjerne "kjærlighetsspråk" og finn din kones kjærlighetsspråk - så vil kjærligheten mellom dere muligens blomstre opp igjen:) Du kan ikke forandre noen andre enn deg selv. Anonym poster: 633e5f5e5b744d0b7a5815660d0aa1c1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #11 Skrevet 23. mars 2013 Om jeg var deg så ville jeg snakket med kona....Fortalt henne at du har begynt å få interesse for venninnen som du ikke er komfortabel med å deretter spørre henne om de kan henge litt mindre sammen en periode så crushen din kan renne ut...IKKE legg noe skyld på venninnen bare legg det frem som at du tror du begynner å få en crush fordi hun er så hyggelig. Det er svært uvanlig å gå igjennom ett langt samliv uten å fatte interesse for noen andre uten at det egentlig ligger noe mere bak dette. Det er derfor bra om man kan ta tak i det som ett team. Det er en stor forskjell for din kone om du er utro mot henne med en venninne eller en fremmed. Er du utro mot henne med venninnen så kan du sammenlikne følelsen hun kommer til å få med at du var utro med en søster....Det er så for jævlig stygt gjort......Å det er ikke sikkert at hun noen gang kommer til å reise seg etter det. Så vet du det å..... Anonym poster: a54c0aa9e7e4d6b4591286427f363f2b
Skjønningen Skrevet 23. mars 2013 #12 Skrevet 23. mars 2013 Jeg kan ikke forstå at du har latt det gå så langt som at du nå er forelsket i henne. Når det er sagt så får du bare unngå å ha noe som helst kontakt med denne kvinnen og se om ikke interessen svinner hen. Enten det eller det motsatte; finn ut såpass mye om henne at hun etterhvert kjeder deg. Man tror alltid at det vil være ekstremt spennende med en ny kvinne/mann, men så kommer hverdagen...
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #13 Skrevet 23. mars 2013 Vil du velge den lette veien, for å redde ekteskapet uten å fortelle kona di at du er svak for venninna, så må du nesten fortelle kona di om hvilke signaler du får ifra venninna (Du sier det trolig er gjensidig) Så får kona di kjenne på om dette er en veninne hun da vil prate med om dette, eller om hun kutter henne ut. Velger du derimot den riktige veien, går du til venninna, forteller henne at du føler hun har følelser for deg, men at det aldri vil føre noen vei fordi du elsker kona di mer enn alt annet. Mest sannsynlig forteller hun deg da at du har mistolket hennes signaler, og hun bare ser på deg som en veldig god venn og at hun bare er åpen og seg selv runt venninna si og deg, Men lykke til, noe må du jo gjøre. Anonym poster: 12be6febbf82e9100bb303e5ce72db4f
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2013 #14 Skrevet 24. mars 2013 kansje din kone og veninnen har avtalt å se om du er mulig å sjekke opp...
Gjest Gulli Skrevet 25. mars 2013 #15 Skrevet 25. mars 2013 Hei, denne kjenner jeg igjen. Endte ikke godt. Venninna var dessverre fra helvete. Mannen hennes ble koblet inn. Jeg dro midlertidig. 5 år siden. Mannen min gjør alt han kan, men jeg er rimelig bitter. Har prøvd og prøvd i disse årene. Kommer aldri over det. Måtte flytte, og tenker ofte på dette. Det har gjort noe med meg. Når du ikke kan stole på din egen mann, som skal stå deg nærmest i livet og heller ikke på en venninne, da er mye tapt for meg. Jeg tror ikke lenger på kjærlighet, det er et oppblåst begrep. Fortsatt gift, men ekteskapet er dessverre ulykkelig. Skilsmisse er nok eneste utvei, for jeg vil alltid være mistenksom og ved å ha det slik, så ødelegger jeg ikke bare hans liv, men mitt også. Unner ham ingenting lenger, er ikke interessert seksuelt og deltar sjelden på hans ting. Familien han holder jeg meg litt unna, de vil alltid holde med sin egen sønn selvfølgelig. Han har bevist en gang for alle at han er av dårlig ved og jeg vet at dette ikke er opprettelig. Mennesket kan sorteres i flere grupper. Han har mange fine sider, men dette viser at han ikke er dyp nok for meg. Jeg har også vært begeistret for andre, men har så sterk selvkontroll at det ikke har vært aktuelt verken å innvie dem, eller å gå videre. Forelsket er noe man blir etter allerede å ha innviet den andre og fått tilbakemelding. Alt slikt kan unngås. Om du går videre med denne situasjonen, vil du for alltid være en drittsekk i hennes øyne. Ingenting blir bra igjen og skjellettene kommer ut av skapet med jevne mellomrom. Mine erfaringer, men jeg tror de er gjengse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå