Gå til innhold

Redd for muskler. ..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å trenr styrke (trener og kondisjon), men jeg er så redd for å få "Marit Bjørgen"-muskler eller typisk bodybuilder-muskler. Hva skal jeg gjøre?

Jeg er 19 år, 170 høy, 62kg, har 18, 3 i bmi og 16, 3% i fettprosent.

Er det sannsynlig at jeg får det? Jeg er interessert i en sterk kropp. Ikke noe slanking osv.

Anonym poster: 6fdaf4bdfe9826502e0737d7de980eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svært lite sannsynlig. Svært, svært, svært lite.

Jeg har trent hardt styrke lenge, men kan se langt etter Bjørgan-musklene :vetikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kreves enorm disiplin både med kosthold og trening for å få en kropp som henne. Hun er en seriøs idrettsutøver med flere års erfaring. Du som 19-åring får ikke slike muskler av å trene litt styrke i treningssal. Les deg opp litt om trening og kosthold, frykten din for store muskler er ubegrunnet.

Anonym poster: 5dda9b9fdc3dfdb4c0a76d077f8f70c5

AnonymBruker
Skrevet

for å få marit bjørgenmuskler må du nok trene like mye som henne som er 8+ timer hver dag, målrettet trening. Men om du skulle slumpe til å få slike muskler er det bare å la være å trene noen uker så forvinner det fort. :P

Se for deg alle gutta som er på treningsenteret, alle de streber i retning bodybuildermuskler og hvor mange ser du med slik fysikk?

Anonym poster: f2cfaf542c35ba36ce99ae972cc92054

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Nei, det er ikke sannsynlig.

Det krever veldig mye for en kvinne å få slike armer som Marit Bjørgen. Jeg kjenner mange kjempesterke jenter som har trent styrke i mange år, og de er ikke i nærheten av å se sånn ut engang. Mange gutter også for den saks skyld, og de har mye lettere for å bulke enn jenter. Folk jobber ekstremt hardt og målrettet for å nå slike mål, det er ikke som om noen som ramler innom et treningssenter tre ganger i uka og løfter litt på noen tilfeldige manualer noensinne i hele sitt liv kommer til å se sånn ut.

Jeg skjønner ikke denne frykten, selv om du hadde trent og spist som en profesjonell olympisk idrettsutøver så hadde de ikke akkurat poppet opp over natta uansett. Bare å følge med på kroppen sin underveis.

Skrevet

Skjer ikke. Jeg lover.

Skrevet

Litt unøyaktige svar. Trener man 8 timer om dagen, som en i tråden nevnte, så blir man ovetrent rimelig fort.

Tar det lang tid å få muskler som Marit Bjørgen, vel ikke nødvendigvis om du spiser og trener riktig.

En kvinne med 10 % kroppsfett vil ha mere markerte muskler, akkurat som en mann.

For å få store muskler, så er man nødt til å være rimelig dedikert, ikke bare på trening, men i kostholdet.

For en vanlig mosjonist, så er ikke det mye sansynlig at du vil ende opp som Marit Bjørgen, du må ville se sånn ut for å komme dit. Vanlig trening og kardio vil helt sikkert gi deg bedre kondis og strammere kropp, men du vil altså ikke bli seende ut som en bodybuilder any time soon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...